דלג לתוכן

טיפול בסרטן שלא פוגע בתאים הבריאים - היפרתרמיה

כיום, על ידי טיפול בהיפרתרמיה ניתן לטפל בסוגים רבים של סרטן ללא גרימת נזק לתאים בריאים בגוף כפי שנגרם בטיפולי כימותרפיה או הקרנות. למי מתאים הטיפול ואיפה ניתן לקבל אותו?

מאת: ד"ר יוסף ברנר
תאריך פרסום: 04/02/2014
2 דקות קריאה

כיום, על ידי טיפול בהיפרתרמיה ניתן לטפל בסוגים רבים של סרטן ללא גרימת נזק לתאים בריאים בגוף, כפי שנגרם בטיפולי כימותרפיה או הקרנות. למי מתאים הטיפול ואיפה ניתן לקבל אותו?

מהי היפרתרמיה?

היפרתרמיה היא שיטת טיפול המתבססת על מחקרים שמראים כי תאי סרטן, בניגוד לתאים בריאים, רגישים לחום של מעל 42 מעלות צלזיוס. לכן ניתן להרוס תאי סרטן בלי לפגוע בתאים בריאים.


הטיפול בהיפרתרמיה אינו מלווה בכאבים, בתופעות לוואי או נזקים לאיברים בריאים. זאת בניגוד לטיפולים כימותרפיים והקרנות הפוגעים גם בתאים בריאים וגורמים לתופעות לוואי ולנזקים באיברים שונים בגוף.

מכשיר חדשני להיפרתרמיה הגורם להחדרת חום לעומק הגוף פותח בשנים האחרונות בגרמניה. המכשיר מאפשר לטפל גם בגידולים שטחיים על פני הגוף, בגידולים שמתפתחים בעומק הגוף ובגידולים מפושטים באזורי גוף שונים.


איפה מבוצע הטיפול?


מרכזים לטיפול בהיפרתרמיה ניתן למצוא בבתי החולים הגדולים ביותר בגרמניה, הולנד ומדינות אחרות באירופה. במרכזים גדולים מאד בארה"ב הטיפול הינו טיפול מחקרי. בישראל ניתן לקבל טיפול בגידולים עמוקים ובגידולים מפושטים במרכז הרפואי "ניו- הופ" בתל-אביב. מרכז זה קיים כבר יותר מ- 15 שנה ומטפל במאות חולים מידי שנה. הטיפול מתבצע 3 פעמים בשבוע ונמשך כשעה בכל פעם.

איך ניתן לייעל את הטיפול?


במחקרים רבים נמצא שיעילות טיפולי הקרנות מוכפלת כשהיפרתרמיה משולבת כטיפול מקביל. בנוסף, קיים גם אפקט סינרגיסטי (שילוב בין טיפולים נותן אפקט גדול מחיבור האפקט של כל שיטה שניתנת בנפרד) כשהיפרתרמיה משולבת במקביל לסוגים שונים של כימותרפיה (כמו גמזר, טקסול, טקסוטר).

היפרתרמיה כטיפול עצמאי (ללא שילוב עם דרכי טיפול נוספות) נמצאה כטיפול יעיל בגידולים רבים. מאחר שהטיפול קל מאד ואינו מלווה בתופעות לוואי או נזקים ניתן לטפל בחולים במצב קשה אשר אינם מתאימים עוד לטיפולים בכימותרפיה או בהקרנות.

מהם סוגי הסרטן המתאימים ביותר לטיפול?

מחקרים מראים אפקט חיובי לטיפול בהיפרתרמיה בנושא גידולים של סרטן השד, סרטן השחלות, סרטן הלבלב, סרטן ריאות, סרטן המעי הגס, סרטן הקיבה, סרטן מוח, סרטן שלפוחית השתן, סרטן ערמונית, לימפומה ועוד.

מכשור חדשני לטיפול בהיפרתרמיה


מכשור חדשני לטיפול בהיפרתרמיה


מאת: ד"ר יוסף ברנר, מנהל יוצא של המכון האונקולוגי, בית חולים וולפסון, חולון

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' תמר ספרא
פרופ' תמר ספרא אונקולוגיה
אונקולוגית בכירה, מנהלת המרכז לסרטן האישה במרכז הרפואי תל-אביב, בי"ח איכילוב
פרופ' תמר פרץ
פרופ' תמר פרץ אונקולוגיה
ד"ר נעה אפרת בן ברוך
ד"ר נעה אפרת בן ברוך אונקולוגיה
אונקולוגית, מומחית לסרטן השד ומנהלת המכון האונקולוגי בבית חולים קפלן שברחובות.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום סרטן המעי הגס

בניהולו של ד"ר רונן ברנר
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו