דלג לתוכן

כל מה שחשוב לדעת על עצירות

עצירות היא בעיה שעשויה להיות מוכרת לאנשים רבים. למעשה, מדובר באחת הבעיות הבריאותיות השכיחות ביותר בעולם, שכן על פי הערכות שונות כחמישית מכלל אוכלוסיית העולם סובלת מבעיה זו במידת חומרה כזו או אחרת.

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/02/2011
2 דקות קריאה
עצירות היא בעיה שעשויה להיות מוכרת לאנשים רבים. למעשה, מדובר באחת הבעיות הבריאותיות השכיחות ביותר בעולם, שכן על פי הערכות שונות כחמישית מכלל אוכלוסיית העולם סובלת מבעיה זו במידת חומרה כזו או אחרת. עקב שכיחותה הגבוהה, כמו גם עקב האופן בו היא פוגעת בתפקוד חיי היום יום של הסובלים ממנה, חשוב לדעת שהיא ניתנת לפתירה יחסית בקלות ולא צריך להשלים עם החיים הלא נוחים עמה.

סימפטומים
עצירות היא תופעה המתארת קושי בעשיית צרכים ויציאות רגילות וסדירות. מומחים מגדירים מצב של עצירות כאשר אדם מבצע רק שלוש יציאות בשבוע או פחות, וזאת תוך כדי קושי רב ומתן צואה קשה ויבשה. סימפטום נוסף לעצירות הוא שהיציאות עצמן חלקיות ולא שלמות. שורת סימפטומים נילווים עשויים להופיע לצד העצירות, וזאת עקב הלחץ הפיזי והנפשי אשר מופעל על הסובל ממנה. בין אלו ניתן למנות כאבי ראש ובטן, עייפות, בטן נפוחה ועוד.

סיבות וגורמי סיכון
העצירות אם כן הינה בעיה מטרידה אשר מביאה לחוסר נוחות וסבל גדול עבור אנשים רבים. אף על פי כן, חשוב לזכור שלרוב עצירות היא סימפטום אשר נוצר עקב מצבים רפואיים מורכבים, אשר קשורים למערכות העיכול וטיהור הרעלים של הגוף. כך למשל אנשים מבוגרים רבים סובלים מעצירות, וזאת עקב בעיות שונות בשרירי רצפת האגן, טחורים ומחלות נוספות המקושרות לזקנה. נשים בהריון אף הן נוטות לסבול מעצירות, וזאת עקב המשקל הרב שהן נושאות, אשר מפעיל לחץ על מערכת העיכול שלהן. גם חולים בסוגים שונים של סרטן או מחלות אחרות כגון טרשת נפוצה עשויים לחוות עצירות. אולם חשוב לזכור שתזונה לקוייה היא אחד הגורמים העיקריים שגורמים לעצירות, בהקשר של קבוצות הסיכון הללו כמו גם קבוצות אחרות - צריכה גבוהה מדי של מזון מעובד, יבש ונטול רכיבים תזונתיים הוא הבסיס לכל מקרה כזה של עצירות.


מניעה
הטיפול הטוב ביותר לעצירות הוא מניעתה מלכתחילה. וכפי שניתן להבין מהאמור לעיל, תזונה נאותה היא הטיפול המניעתי הטוב ביותר להופעת עצירות. לפיכך, מומלץ להרכיב תפריט יומי מאוזן אשר כולל כמות גבוהה של מזונות עשירים בסיבים ורכיבים תזונתיים נוספים, כמו דגנים מלאים ופירות וירקות טריים. מומלץ גם לצרוך כמה שפחות מזון מעובד, סוכר, קפאין, אלכוהול וסוגי רעלים שונים, אשר מקשים על מערכת העיכול לבצע את תפקידה כראוי. חשוב לציין שגם פעילות גופנית מסייעת במניעת העצירות, שכן ספורט על סוגיו מסייע בתהליך פירוק המזון וחילוף החומרים של הגוף. נטילה קבועה של חיידקים פרוביוטיים תעזור למנוע עצירות.

טיפול
במידה ואדם מסוים חושש שהוא סובל מעצירות, קיים פתרון טבעי לבעייתו. השלב הראשון בטיפול הוא שחרור הלחץ המיידי שאותו אדם חש. זאת ניתן לעשות במספר אופנים, כמו תוספי תזונה הגורמים למטבוליזם לעבוד טוב יותר, פרוביוטיקה במינון גבוה, הידרוקולוניקס ועוד. השלב הבא בטיפול הוא זיהוי הרכיבים החסרים בתזונתו של אותו אדם, והרכבת תפריט הולם אשר ימנע את חזרתה של העצירות. כמובן שעל מנת שכל שלבי הטיפול יתבצעו כהלכה וללא סיכונים מיותר יש להיוועץ במומחים לטיפול בעצירות, ולא לפעול על פי שיקול הדעת האישי.
 
מרכז לרפואה טבעית בהנהלת ד"ר ראול רודריגז.
ניתן להפנות שאלות לד"ר רודריגז בפורום מערכת העיכול >>>

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר רוני רוזן
ד"ר רוני רוזן גסטרואנטרולוגיה
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
ד"ר משה נדלר
ד"ר משה נדלר גסטרואנטרולוגיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו