דלג לתוכן

האם המפתח להפסיק לעשן נמצא בראש?

מעשנים וחושבים על להפסיק לעשן? אם היה כפתור שהייתם יכולים ללחוץ עליו, ולקום בוקר אחד ללא רצון או צורך לעשן עוד סיגריה אחת לשארית חייכם האם הייתם לוחצים עליו?

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/05/2012
3 דקות קריאה
פרסומת
מעשנים וחושבים על גמילה מעישון? אם היה כפתור שהייתם יכולים ללחוץ עליו, ולקום בוקר אחד ללא רצון או צורך לעשן עוד סיגריה אחת לשארית חייכם האם הייתם לוחצים עליו?

רוב המעשנים כנראה יענו על שאלה זו בחיוב, מכיוון שרובם היו רוצים להפסיק לעשן ומצד שני גם להמשיך. למרות שזה נשמע כמו פרדוקס, זו מציאות חיי המעשן.

מצד אחד אנו משקיעים בכושר, תזונה ואיכות חיים טובה אך מצד שני אנו עדיין רוצים ליהנות מהחיים, כאשר סיגריה נתפסת כהנאה שכזו.

מעשנים רבים נמצאים בקונפליקט תמידי בין הצורך להפסיק מכל הסיבות הברורות: כסף, שעבוד, אסתטיקה, נידוי חברתי וכמובן הבריאות, אל מול ההנאה הנתפסת של העישון.

מדוע הפחדות אינן עוזרות?

מעשנים רבים מודעים לנזקי העישון, אך מודעות זו אינה מסייעת להם להפסיק לעשן. לרוב, כל שיחה על מחלות או נזקים מעישון גורמת לחץ ופחד, אך לא מביאה לגמילה מעישון.

כמעשן לשעבר אני זוכר שלא יכולתי לדמיין את חיי ללא סיגריה, אחרי קרוב ל-20 שנות עישון של חפיסה וחצי ביום, הסיגריה ליוותה אותי בכל רגע מחיי. רק המחשבה על לא לעשן עוררה בי לחץ לא קטן.

הפחדים של מעשנים מגמילה מעישון בעיקר מרוכזים בתופעות הלוואי הנפשיות כמו תסכול וחוסר אונים, ואלו הפיזיות כמו החלפת הסיגריות באוכל ועלייה במשקל. וישנו כמובן הפחד הגדול מכולם והוא בילוי שארית חייהם במצב של רצון תמידי לעשן והמלחמה בכך.

פחדים אלו יכולים לנבוע גם מניסיונות גמילה קודמים לא מוצלחים, או מסיפורים על מעשנים אחרים שהפסיקו לעשן, אבל עדיין מתגעגעים לסיגריה. וזו הסיבה שאנשים אף פעם לא מוצאים זמן טוב להפסיק לעשן ותמיד דוחים את ההפסקה לרגע המתאים - אחרי החופשה, כשיגמר הלחץ בעבודה, בהריון, בפנסיה, נראה שאף פעם הזמן הטוב הזה לא מגיע.

להפסיק לעשן ברגע אחד

מצד ישנם אנשים שמתעוררים בוקר אחד אחרי עשרות שנים של עישון כבד, חווים תובנה עמוקה כלשהי, זורקים את החפיסה לפח ומאותו הרגע מפסיקים לעשן ללא שום קושי או צורך בפיצוי, בלי לקנא במעשנים אחרים או להתגעגע לסיגריות.

כל מעשן מחכה שהתובנה הזו תופיע אצלו ביום מן הימים, אך למרבית הצער לרוב המעשנים זה לא קורה.
אבל אם היתה דרך לגרום לכל מעשן לחוות את התובנה הזו ביום אחד, האם הייתם בוחרים בה?
אם היה כפתור שבלחיצה עליו הייתם מאבדים בין רגע את הצורך לעשן לתמיד, האם הייתם לוחצים עליו?

החדשות הטובות הן שיש כזה כפתור והוא נמצא אצל כל אחד ואחד מאיתנו ורק צריך לדעת איפה הוא נמצא ואיך מפעילים אותו.

הכל בראש

הבעיה העיקרית בגמילה מעישון איננה פיזית. ההתמכרות לניקוטין היא שולית וניתן להתגבר עליה תוך כמה ימים. הדבר העיקרי שגורם לקושי בהפסקת עישון היא התלות המנטלית, הגעגועים לסיגריות והרצון לעשן.

כדי להתגבר על בעיה זו יש צורך לשנות את התפיסה ובניגוד למה שחושבים לא מדובר על תהליך ארוך או מייגע ורוב האנשים יוכלו לעשות זאת תוך כמה שעות על ידי הדרכה נכונה. הרעיון הוא לא רק להפסיק לעשן אלא להפסיק לרצות לעשן- להגיע למקום שבו אני מפתח אדישות מוחלטת לסיגריות, ללא צורך בפיצוי, בלי להשתמש בכוח רצון או להתלות בתרופות, מטפלים או תחליפים מיותרים.

נשמע טוב מדי? אל תניחו לקול הסקפטי והציני להשתלט עליכם, הוא רק יקבע אתכם במלכודת, הסיבה האמיתית שבגללה אנשים מעשנים אינה קשורה לאישיות, לרצון או לצורך אמיתי. תעשיית הטבק עבדה במשך עשרות שנים בכדי לייצר מוצר שמטרתו היחידה היא לפתח תלות והתמכרות בכל אדם שיתנסה בו.

גם אם ניסיתם להפסיק לעשן בעבר ולא הצלחתם אל תרימו ידיים, אין סיבה שתבלו את שארית חייכם בשעבוד.


הדרך הקלה להפסיק לעשן

שיטת אלן קאר מאפשרת לכל מעשן לא רק להפסיק לעשן אלא להפסיק לרצות לעשן. השיטה פותחה לפני קרוב ל 30 שנה והיום היא נפוצה בעשרות מדינות ברחבי העולם ועד היום נעזרו בשיטה למעלה מ 14 מיליון איש.

מטרת השיטה היא לייצר אצל כל מעשן את אותה תובנה ולהפסיק לעשן באופן מידיי, ללא תופעות לוואי או עלייה במשקל, בלי להתגעגע לסיגריות או לקנא במעשנים אחרים. הדרך האפקטיבית ביותר ליישום השיטה היא סדנת "הדרך הקלה להפסיק לעשן" – מדובר על מפגש חד פעמי שבמהלכו מתקיימות הפסקות עישון קבועות, כדי שלא תפסיק לעשן לפני שתהיה מוכן לכך.

לשיטה למעלה מ 90% הצלחה וכל לקוחות החברה מקבלים אחריות לתוצאות או החזר כספי מלא, כך שממש אין לכם מה להפסיד.
מאת: רמי רומנובסקי, רשת "אלן קאר" לגמילה מעישון

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר בת אל בר אלומה
ד"ר בת אל בר אלומה ריאות
מומחית ברפואת ילדים ורפואת ריאות ילדים
ד"ר מאיר קרופסקי
ד"ר מאיר קרופסקי ריאות
5.0
( 6 חוות דעת )
"ד״ר קרופסקי, הרשים אותי מאד כמומחה בתחומו, עם ידע רפואי נרחב ביותר. במקביל ״ולמרות״ מומחיותו, הוא צנוע, אנושי, ואמפטי ביותר. שלא נזדקק לו ולדומיו, אך אם וכאשר נזדקק, הוא כתובת ראויה ומומלצת ביותר."
פרופ' דב היימר
פרופ' דב היימר ריאות
מומחה למחלות ריאה, עוסק בשיעול ממושך, אסתמה ומחלות ריאה על רקע עישון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו