דלג לתוכן

כתבה פרסומית: קר שם בחוץ: יעדים לוהטים להתחמם בהם

אם אתם סופרים את הדקות עד הגיע הקיץ, או לפחות האביב, אנחנו כאן להראות לכם שבמרחק טיסה, ממתינים לכם יעדים חמים - תרתי משמע.

מאת: סיון יוכפז, מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 31/01/2013 תאריך עדכון: 04/06/2013
6 דקות קריאה
פרסומת
אם אתם סופרים את הדקות עד הגיע הקיץ, או לפחות האביב, אנחנו כאן להראות לכם שבמרחק טיסה, ממתינים לכם יעדים חמים - תרתי משמע.

אנו חיים במדינה קיצית וחמה. אולי זו הסיבה לכך שכל חורף מחדש, רובינו מתקשים להתמודד עם הקור, הרטיבות, שכבות הבגדים והסרבול הכללי שעונה זו מביאה עימה; והשנה אנו נהנים (או סובלים, תלוי את מי שואלים) מחורף מפואר במיוחד.
אז אם אתם סופרים את הדקות עד הגיע הקיץ, או לפחות האביב, אנחנו כאן להראות לכם שבמרחק טיסה, ממתינים לכם יעדים חמים - תרתי משמע.
הדליקו את המזגן על 25 מעלות ותנו לנו "לחמם" אתכם על כמה יעדים לוהטים במיוחד.

אוסטרליה
היבשת הקטנה בעולם (ובאותה נשימה, האי הגדול בעולם) נהנית מיופי עוצר נשימה, חבלי ארץ מגוונים – מיערות גשם עד חופים צוננים, תרבות עשירה, אוכל טוב, אנשים חברותיים, ועונות שנה הפוכות לאלו שלנו. כן, כן, הקיץ באוסטרליה מתחיל בחודש דצמבר ונמשך עד חודש פברואר.

אוסטרליה נחלקת לארבעה אזורים כלליים: מדבריות, חופים, אזור מזרחי מישורי ואזור רכס ההרים.
השילוב של חבלי ארץ מדהימים והיותה המדינה הכי פחות צפופה בעולם, יוצר מרחבים אינסופיים של גן עדן למטיילים ולאוהבי ספורט בפרט: אזורים נרחבים לרכיבת שטח, רכיבה על אופניים, טרקים רגליים, סקי וסנובורד, גלישה וצלילה ימית, רפטינג ושיט בקאנו בנהרות היבשת, צפייה בלווייתנים, טיפוס הרים ועוד.

בגלל שאוסטרליה היא יבשת מנותקת מאחרות, אפשר למצוא בה בעלי חיים שנכחדו ביבשות אחרות, כמו הקנגורו, וומבט, שד טסמני, דוב הקואלה, אמו, כלב הדינגו ועוד.

אתרי חובה באוסטרליה:
• ריף המחסום הגדול / הגרייט ברייר ריף (Great Barrier Reef) – רצף שוניות האלמוגים הגדול בעולם, המשתרע על-פני מעל 2,000 ק"מ, לכל אורך חופה של קווינסלנד, בחוף המזרחי של אוסטרליה, הגובל באוקיינוס. הריף נחשב לאחד מפלאי הטבע בעולם, אתר צלילה מהמרהיבים בעולם ונוף עוצר נשימה. לאורך הריף כ- 20 אתרי נופש, ובנקודות רבות ניתן להקים אוהל.
• סידני – העיר הגדולה, וותיקה ואולי המרכזית באוסטרליה, מציעה אתרי טבע, קידמה, קולינריה, תרבות וקניות. סידני נהנית מאווירה אנרגטית ושמחה, שילוב של חדש וישן, ראשוני וחדשני, כך שיש בה משהו לכל טעם וסגנון. בנוסף, לעיר רצועות חוף מרהיבות, מזג אוויר נעים ושמשי רוב ימות השנה ואוכלוסיית תושבים ידידותית להפליא.
• צפייה בלווייתנים מומלצת באתרים – אידן (Eden) בניו סאות' וויילס, ווארנאמבול(Warrnambool) בוויקטוריה, אלבני (Albany) במערב אוסטרליה ופרייזר איילנד (Fraser Island) בקווינסלנד.
• מלבורן – עיר המכונה "מופלאה" ולא בכדי. היא שמה תענוגות ופינוקים בראש סדר העדיפות ובה תוכלו ליהנות מאמנות איכותית, אופנה משובחת, מסעדות איכות, מוזיקה טובה ותיאטרון. השילוב של חיי לילה, אירועי ספורט, קולינריה, קניות ותרבות אוונגרד מגוונת הופך עיר זו לאחת הערים המופלאות.
• אולורו(Uluru) – סלע אדום עצום באורך 3.6 ק"מ וגובה 348 מ’, הממוקם באזור ערבה שטוחה ופתוחה מכל עבר. בשעות הזריחה והשקיעה, מחליף הסלע את צבעו ויוצר מחזה מרשים במיוחד. הסלע הוא אתר בעל משמעות תרבותית רבה לאבוריג’ינים בני שבט אנאנגו.
מסע באזור יכול להיות חוויה ראשונית ומרהיבה. לרשותכם כמה מסלולים מרשימים המקיפים את בסיס הסלע, חולפים על-פני מערות, ציורי סלעים ואתרים קדושים לאבוריג’ינים. שימו לב, כי כיום נהוג לכבד את בקשתם של האבוריג'ינים, שלא לעלות לראש הסלע.
• ביירון ביי (Byron Bay) – ידועה בהיותה אתר של רגיעה והירגעות, אתר לגולשים המתמקמים מדרום לכף ביירון ולחובבי מוסיקה, המגיעים לפסטיבל 'זוהר בדשא' (Splendour in the Grass) המתקיים בחודש יולי ולפסטיבל בלוז ומוסיקת שורשים המתקיים בחוף המזרחי (East Coast Blues and Roots Festival) בסוף השבוע של חג הפסחא.

אירועי קיץ באוסטרליה:
• חודשים דצמבר וינואר הם חופשת הקיץ של האוסטרלים, בה רוב המקומיים בחופש (כך שמקומות מלאים יכולים להיות מלאים עד אפס מקום, קחו בחשבון).
• פסטיבל סידני (Festival of Sydney)נערך לאורך רוב חודש ינואר ובמסגרתו מתקיימים אירועים, ממופעי ענק ועד מופיע רחוב וזיקוקים.
• פסטיבל אמצע הקיץ (Midsumma Festival) לקהילת הלהט"ב מתקיים במלבורן בחודשים בינואר/פברואר, ופברואר/מרץ מתקיים פסטיבל מארד-גרא העליז ונוצץ.
• פסטיבל הוומאדלייד (Womadalaide) – פסטיבל מופעי מוסיקה ומחול מהעולם – נערך בחודש פברואר בשנים אי-זוגיות, בחוצות אדלייד.
• פסטיבל האמנויות של אדלייד (Adelaide Arts Festival) מתקיים בתחילת מרץ, בשנים זוגיות.

הוואי
שרשרת של 137 איים באוקיינוס השקט והמדינה ה- 50 בארצות הברית, הנחשבת על-ידי רבים לאחד המקומות היפים בעולם, שלא לומר – גן עדן עלי אדמות. הוואי ניחנת בנוף עוצר נשימה, אקלים טרופי ואווירה אולטימטיבית של חופש.
מעבר לאוהבי רוגע, יופי ותענוגות, הוואי מושכת אליה גם חובבי ספורט ימי וגלישה, מעצם היותה אתר שאינו נופל מאתרי גלישה באוסטרליה וקליפורניה. בנוסף, מציעה קבוצת איים זו חופים קסומים בשלל צבעים (חולות לבנים, ירוקים, שחורים וזהובים!), צוקים מרהיבים, הרי געש פעילים ורדומים, יערות גשם, מפלים ועוד.
האקלים באיים נוח במיוחד לאורך כל ימות השנה, וכמוהו גם האוכלוסייה: חמה, ידידותית ומכניסת אורחים.
על כל אלה והרבה יותר, מהווה הוואי אתר ידוע לבילוי ירח הדבש, לוקיישן לסרטי הרפתקאות כגון "פארק היורה", "אינדיאנה ג'ונס" וסדרות כגון "משמר המפרץ".

האיים המתוירים המרכזיים הם: ביג איילנד, אוהאו (Ohau), מאווי(Maui) , מולוקאי(Molokai) , קאוואי(Kauai) ולאנאי(Lanai) .

אתרי חובה בהוואי:
• באי אוהאו נמצא החוף הפופולרי ביותר בהוואי - ואייקיקי, בו רצועת חוף יפהפייה, המוני גולשים, שלל מסעדות ומקומות בילוי. באי תוכלו למצוא גם חופים מבודדים יותר, אתרי טבע מרהיבים, ואת פארק עמק קהנה.
• ביג איילנד ("האי הגדול") הוא אכן האי הגדול ביותר, המציע מגוון רחב ביותר של נופים פראיים, ביניהם הרים מושלגים, מדבריות, הרי געש, חופים בתוליים, מפלים ויערות גשם.
• הפארק הלאומי של הרי הגעש (Volcanoes National Park) הוא אחת האטרקציות העיקריות של הוואי, הנמצא באי הגדול. בפארק תוכלו ליהנות מהר הגעש הפעיל ביותר (מומלץ להגיע אליו לקראת השקיעה ולטפס לנקודת התצפית, מצוידים בפנסים, לצפייה במחזה המרהיב של לבה כתומה רותחת בחשיכה). ללא ספק, חווית חובה.
• האי קוואי הוא הירוק מכל האיים. מעבר לג'ונגלים הטרופיים, חופים לבנים וצוקים מרהיבים, האטרקציה המרכזית של אי זה היא חוף נה פאלי, בו מצוקים אדירים הצוללים בתלילות הישר לאוקיינוס.
• חוף קאילואה (Kailua) – חוף יפהפה, בעל המראה הקלאסי עליו חושבים כשמדמיינים חופשה בהוואי. הוא ממוקם בצידו המזרחי של האי אוֹאָהוּ, ובנוסף ליופיו המרהיב, הוא בתולי למדי. אם נרגעתם מדי ואתם מעוניינים לזוז מעט, האי מציע שיט קיאקים לאיים סמוכים, צלילה וגלישת רוח.
• מפרץ קיאלאקקואה (Kealakekua Bay) - האתר המומלץ ביותר לצלילה ושנורקלינג: חוויה תת-מימית עוצרת נשימה, בזכות שלל שוניות ואלמוגים ודגים טרופיים משגעים. שיט בקיאקים יכול לזמן אליכם אפילו דולפין חמוד.
• ואם אתם לא רוצים להשאיר את הסיכוי למפגש עם דולפינים ולווייתנים ליד המקרה, החודשים בין דצמבר לאפריל הם העונה הטובה ביותר לכך, אך גם בחודשים האחרים יש לכם סיכוי לא רע. בהוואי מספר חברות ייעודיות לעניין, בטווחי מחירים שונים.

ברזיל
השם ברזיל מיד גורם לנו לחשוב על קרנבל, חופים, סמבה וכדורגל. כל זה נכון, רק שברזיל מציעה הרבה יותר מזה: מאתרי טבע מדהימים, דרך תרבות עשירה ועד ערים מרתקות.
ברזיל נהנית ממזג אויר נוח רוב חודשי השנה, כאשר הזמן הטוב ביותר לטייל בה הוא בין החודשים דצמבר-פברואר. חודש פברואר הוא שיא התיירות, בשל הקרנבל הנערך בחודש זה.

ברזיל היא המדינה החמישית בגודלה בעולם והגדולה ביותר בדרום אמריקה, המציעה הכל מהכל: ג'ונגלים פראיים ויערות גשם, ערים מרגשות, מפלים עוצמתיים, חופים מדהימים, פלאי טבע, כדורגל משובח, אנשים חמים, תרבות ענפה, קרנבל שאין כמותו בעולם, ועוד.

ברזיל נחלקת לחמישה אזורים מרכזיים:
• צפון ברזיל – הכולל את נהר האמזונאס, ג'ונגלים ויערות גשם
• צפון-מזרח ברזיל – אזור הידוע כמאכלס את החופים היפים בברזיל וכן את האזורים העניים ביותר במדינה. המקומות הידועים באזור זה כוללים את באהייה, ריו גרנדה דה נורדה, אלגואס ומרניאו.
• מרכז ברזיל – בו ניתן למצוא ערים צעירות וארכיטקטורה מודרנית. כולל, בין השאר, את דיסטריטו פדרל, גויאס ומאטו גרוסו.
• דרום-מזרח ברזיל – בו ממוקמות ריו דה ז'נרו וסאו פאולו, הערים הגדולות בברזיל. באזור זה ניתן למצוא גם ערים קטנות, המאופיינות בבנייה עתיקה.
• דרום ברזיל – אזור של ביצות ועמקים, הכולל גם את ריו גרנדה דה סול, פאראנה וסנטה קתרינה.

אתרי חובה בברזיל:
• ריו דה ז'ניירו – עיר המהווה שילוב מנצח של תפאורה טבעית מדהימה, מגוון אטרקציות ואווירה שמחה ממכרת. עיר שקשה להספיק לראות בה את כל אתרי החובה: מהחופים הידועים, דרך משחקי כדורגל, מסיבות, מופעים וסרטים;
וכמובן, אחת האטרקציות המרכזיות שבה, היא הקרנבל השנתי: אלפי אנשים, מקומיים ומכל העולם, שוטפים בכל שנה את העיר, רוקדים, משתתפים בשמחה, או צופים בהמולה. האירוע המרכזי של הקרנבל הוא מצעד של להקות סמבה, וסביבו – אינסוף מסיבות ואווירה מחשמלת של חופש ושמחה. הקרנבל חודר לכל החושים של מבקריו: צבעים מרהיבים, מוזיקה משכרת, ריחות ממכרים ומראות מרהיבים.
אחד מסמלי העיר והמדינה כולה הוא פסל "ישו הגואל" המפורסם, הפורש ידיו אל השמיים, בפסגתו של הר קורקובדו, המשקיף על-פני העיר כולה.
לחיי לילה סוערים, אל תפספסו את רובעי העיר בוטאפוגו botafogo) ) ולבלון (Leblon).
• מפלי איגואסו – במפגש הגבולות בין ברזיל-ארגנטינה-פרגוואי ממתין לכם פלא טבע אמיתי: מעל 270 מפלים אדירים, הנופלים מגובה 80 מטרים ויוצרים קשתות צבעוניות מרהיבות. המפלים ממוקמים ביערות גשם בעלי צמחייה עשירה ומגוון בעלי-חיים. לטיול באזור מוסדר של יערות גשם אלו, בקרו בפארק איגואסו, בו תוכלו ליהנות גם מסיורים מודרכים בג'ונגל, שיט באזור המפלים, לעשות טרק רגלי, או לצפות במפלים מהטיילת הצופה עליהם.
• סלבדור דה באהיה – עיר תוססת במיוחד בצפון מזרח ברזיל ובירת מדינת באהיה. בין החודשים ינואר-פברואר נערך בה קרנבל, ידוע פחות מזה שמתקיים בריו דה ז'נרו, אך המוני וגדול יותר. העיר מכונה בירת הקפוארה, ידועה בזכות ענף זה ופעמים רבות אפשר ליהנות ממראה ספונטני של קבוצות קפוארה המתאמנות בקפוארה לאורך רצועת החוף של העיר. אטרקציה נוספת של עיר זו היא גלישה, המושכת אליה את אוהבי הענף.
• ג'ונגל האמזונס – מאכלס בתוכו את יער הגשם הגדול בעולם, המתפרש על-פני חצי משטח המדינה, כולל צמחיה עשירה, שלל נהרות, מגוון בעלי-חיים, כולל 15,000 מינים נדירים. בין אם אתם מטיילים באזור זה בטרק רגלי או בשיט נהרות, אין ספק כי ג'ונגל פראי זה הוא אתר חובה.
• מורו דה סאו פאולו – אי התיירות הפופולרי ביותר בברזיל. עם זאת, מדובר באי קטן ומבודד יחסית, מרהיב ביופיו, המציע רצועת חוף מקסימה ומלאת אטרקציות – אוכל טוב במסעדות, בתי קפה ודוכנים מקומיים, קפוארה, כדורגל וכדורעף, וחיי לילה סוערים.

לרכישת ביטוח נסיעות >>

למידע נוסף>>
מאת: סיון יוכפז, מערכת אינפומד

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
 מעבדות רוזנבלט
מעבדות רוזנבלט אחר
מעבדה שמבצעת במיומנות, במקצועיות ובאמינות מגוון בדיקות רפואיות בהתאם לתקנים הבינלאומיים.
 מרפאת מדיקל J
מרפאת מדיקל J אחר
 מרכזי הזרקה אזור מרכז-שפלה
מרכזי הזרקה אזור מרכז-שפלה אחר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו