דלג לתוכן

שחזור שד לאחר כריתה – לבחור בפתרון הטוב ביותר

בשל העלייה בשכיחותו של סרטן השד, בעיקר בקרב נשים צעירות, שחזור שד לאחר כריתה הפל לטיפול פופולארי בתחום והזדמנות להתחלה חדשה. פותחו שיטות טיפול ייחודיות לשחזור שד, עליהן נדבר בכתבה המלאה.

מאת: ד"ר אהרן עמיר
תאריך פרסום: 10/03/2013 תאריך עדכון: 30/04/2019
2 דקות קריאה
חסות
בשל העלייה בשכיחותו של סרטן השד, בעיקר בקרב נשים צעירות, שחזור שד לאחר כריתה הפל לטיפול פופולארי בתחום והזדמנות להתחלה חדשה. פותחו שיטות טיפול ייחודיות לשחזור שד, עליהן נדבר בכתבה זו.

הרפואה המתקדמת והפתרונות הטכנולוגיים המוצעים במסגרתה, מאפשרים לבצע טיפולים מסוגים שונים, העוזרים להחלמה מהירה יותר ומאפשרים איכות חיים טובה יותר.

בשל שכיחותו הגבוהה של סרטן השד בקרב נשים והעלייה במקרי סרטן זה, בעיקר בקרב נשים צעירות, פותחו שיטות טיפול ייחודיות, המאפשרות להתמודד עם המחלה טוב ונכון יותר. שחזור שד לאחר כריתה הוא אחד הטיפולים הנחשבים פופולאריים מאד במסגרת שיטות הטיפול הקיימות ומהווה הזדמנות להתחלה חדשה.

כיצד זה מתבצע ובאילו מצבים הוא מוצע? על כך בכתבה הבאה.

מתי מבוצע שחזור שד?

העלייה במספר הנשים החולות בסרטן השד הביאה עימה גם עלייה במספר הנשים הפונות לביצוע שחזור שד לאחר כריתה. הפתרונות הרפואיים המוצעים במקרים אלו רבים ומגוונים ביותר וייחודם הוא באפשרות להתאימם באופן המדויק ביותר לצרכים ולרצונות האישה. מכיוון שסרטן שד הוא מחלה מורכבת מאד הדורשת טיפול המותאם באופן המדויק ביותר, ישנה חשיבות רבה למציאת הפתרון הנכון ביותר לאישה המבקשת שחזור שד לאחר כריתה.

את השחזור ניתן לבצע באופן מיידי, בסמוך לכריתה עצמה, או לאחר מכן. למרות יתרונותיהם הרבים של שחזור מיידי, המבוצע בסמוך לכריתה עצמה, כמו תוצאות אסתטיות טובות יותר וכמובן השפעה פסיכולוגית טובה יותר, הבחירה בשחזור שד שלא ברגע הכריתה עצמה נחשבת פופולארית יותר. כמובן שיש לזכור, כי בחירת מועד השחזור תלוי בעיקר במצב האישה, שכן ישנם מצבים בהם שחזור מיידי אינו אפשרי כלל (במקרים בהם ישנן בלוטות נגועות באזורים שונים, כמו בית השחי למשל, וקיים צורך בטיפולי הקרנה משלימים).

האפשרויות

קיימות שיטות שונות לשחזור שד לאחר כריתה. בחירת שיטת השחזור תלויה במנתח עצמו, אך בו זמנית גם באישה המנותחת, תוך התייחסות לגילה, מבנה גופה, גודל שדיה וכן להעדפותיה ורצונותיה באשר לשחזור עצמו:
• שימוש ברקמות קיימות - אחת הדרכים לבצע זאת, באמצעות שחזור שד חלקי, היא על-ידי שימוש ברקמות השד הנותרות או ברקמות מאזורים אחרים, כמו הגב, הבטן או העכוז, בעזרתן ניתן לעצב מחדש את השד עצמו. לשיטה זו, הנקראת אונקופלסטיקה, יתרונות רבים, שכן היא מאפשרת קבלת שד בעל מרקם זהה לשד הטבעי ותחושה טבעית ככל האפשר.

• שחזור באמצעות שתלי סיליקון - אחת השיטות הפופולאריות ביותר, אותה ניתן לבצע הן באופן מיידי, הן בסמוך לכריתת השד והן במועד מאוחר יותר. במסגרת שחזור זה, מוכנס שתל סיליקון מיוחד בדרכים שונות. אחת הדרכים היא ישירות מתחת לעור וכן מתחת לשריר החזה עצמו. אפשרות זו מתאימה במקרים בהם מדובר בחזה גדול ונפח רב. אפשרות אחרת, במקרים בהם מעטפת העור מעטה מדי, היא בעזרת הרחבת הרקמות הקיימות על ידי שתל זמני והזרקת מי מלח כדי להרחיבן, או בעזרת שתל מתנפח.

האפשרויות, כאמור, מגוונות. עם זאת, בחירה מביניהן נעשית בראש ובראשונה בהתאם למצב האישה, רצונותיה ושיקוליה השונים, וכמובן - כל זאת - תוך היוועצות עם הרופא המנתח.

הכתבה בחסות ד"ר אהרן עמיר, מומחה לכירורגיה פלסטית. 

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
ד"ר שחר גבע - leo clinic
ד"ר שחר גבע - leo clinic רפואה אסתטית
מנהל רפואי , רפואה אסתטית - רשת קליניקות לרפואה אסתטית LEO CLINICS
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו