דלג לתוכן

כל מה שצריך לדעת על ניתוח לשחזור גולגולת

במקרים של מומים מולדים, עיוותים שונים, או במצבים של פציעה וטראומה, מוצעים פתרונות רפואיים מתקדמים במיוחד העושים שימוש בטכנולוגיה מובילה. ניתוח לשחזור גולגולת נמנה עליהם ומאפשרים ליהנות מתוצאות מצוינות במיוחד. מה חשוב לדעת על ניתוח לשחזור גולגולת?

מאת: ד"ר אהרן עמיר
תאריך פרסום: 07/05/2013 תאריך עדכון: 22/11/2020
2 דקות קריאה
חסות
במקרים של מומים מולדים, עיוותים שונים, או במצבים של פציעה וטראומה, מוצעים פתרונות רפואיים מתקדמים במיוחד העושים שימוש בטכנולוגיה מובילה. ניתוח לשחזור גולגולת נמנה עליהם ומאפשרים ליהנות מתוצאות מצוינות במיוחד. מה חשוב לדעת על ניתוח לשחזור גולגולת?

ניתוח לשחזור גולגולת, המוצע על-ידי מנתחים המתמחים בתחום זה, איננו ניתוח פשוט, אך בזכות הרפואה המתקדמת ניתן לבצעו, תוך בחינת ההיבטים השונים הקשורים במבנה הגולגולת ומצבה, הדורש ניתוח זה.

מתי יש צורך בניתוח לשחזור גולגולת?

הגולגולת מורכבת ממקבץ עצמות שטוחות רבות, המחוברות אחת לשנייה בעזרת תפרים מיוחדים, שיוצרים יחד הגנה מלאה על מוח האדם. הגולגולת מגנה על מוחנו מפני פגיעות שונות ומקביל מאפשרת גם תפקוד יעיל של האיברים השונים הנמצאים בפנים, שכן היא מחברת בין כל השרירים המפעילים אותם.

ניתוח לשחזור גולגולת נדרש במקרים בהם מתגלים חללים, הנקראים גם 'סינוסים', בין אם כתוצאה ממום מולד, מחלות סרטן וכריתת גידולים ממאירים או שפירים, או כתוצאה מתאונות דרכים או פגיעות אחרות. לעיתים, ניתוח לשחזור גולגולת דורש ניתוח מקדים של שחזור הקרקפת, על מנת להשיג זרימת דם טובה יותר ולעיתים הוא מתבצע באופן עצמאי.

כיצד מתבצע הניתוח?

את ניתוח השחזור ניתן לבצע בכמה דרכים שונות. במקרים בהם מדובר בחלל קטן של עד שמונה ס"מ, ניתן להשתמש בעצמות הגולגולת עצמן הסמוכות לאזור בו קיים החלל. במידה ונעשה שימוש בעצמות אלו, מתבצעת התאמה מלאה לאזור החלל ולאחר מכן קיבוע העצמות בעזרת ברגים, פלטות או חומרים מיוחדים הנספגים בעצם ומאפשרים את קיבועה באופן מלא.

לעיתים נעשה שימוש גם בעצמות הנלקחות מאזורים אחרים, כמו הצלעות, עצם האגן ועוד. שימוש בעצמות אלו נדיר יותר, בשל חשיבותן של העצמות במהלך ההתנהלות היומיומית ובתרומתן לתפקוד המלא.

במקרים בהם מדובר בחללים גדולים או בחסרים משמעותיים, נעשה שימוש בחומרים סינתטיים שונים, כמו רשת מתכת אותה מקבעים בעזרת ברגים מיוחדים, או שתל סינתטי מחומרים שונים כמו פוליאתילן, למשל, המותאם באופן מדויק לחלל הקיים. על מנת לאפשר התאמה מלאה של שתלים אלה, מתבצעת הדמיה מקדימה של החללים בגולגולת ונעשה תכנון מדוקדק של השתל כדי שיתאים באופן מושלם. אחד היתרונות של שתלים אלה הוא בכך שהם מאפשרים לכלי הדם עצמם ולרקמת החיבור לצמוח מחדש ולכן גם מאפשרים לשתל החדש להיקלט טוב יותר.

הבטחת הצלחתו של ההליך

הפתרונות הרפואיים המתקדמים המוצעים בתחום זה מוכיחים את יעילותם ומאפשרים התאמה מלאה ודיוק מרבי למצבו של המנותח. הידע הרב שהצטבר בתחום ויכולתם המקצועית הגבוהה של מנתחים, המתמחים בתחום זה של שחזור אברים, לרבות שחזור גולגולת, מאפשרים קבלת תוצאות מצוינות ובמקביל הנאה מאיכות חיים גבוהה.
פנייה לרופאים מנתחים בעלי ניסיון וידע בתחום היא הדרך הטובה ביותר לעבור הליך רפואי מסוג זה.

הכתבה בחסות ד"ר אהרן עמיר, מומחה לכירורגיה פלסטית.

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 5 חוות דעת )
"טיפול מרגיע ,סובלני ומקצועי"
ד"ר אלי רוזנפלד
ד"ר אלי רוזנפלד כירורגיית פה ולסת
רופא בכיר במחלקה לכירורגיית פה ולסתות בביה"ח בילינסון, מרכז רפואי רבין בפתח תקווה.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו