דלג לתוכן

ניתוח לשחזור לשון

בדומה לניתוחי שחזור אחרים, ניתוח לשחזור לשון הוא ניתוח מתקדם במיוחד, המוצע על ידי מיטב המנתחים בתחום. הניתוח מוצע במקרים של כריתת לשון, גידולים ממאירים או שפירים, עיוותים ומומים מולדים שונים ובמקרים נדירים יותר של פציעה וטראומה.

מאת: ד"ר אהרן עמיר
תאריך פרסום: 11/06/2013 תאריך עדכון: 22/11/2020
2 דקות קריאה
חסות
בדומה לניתוחי שחזור אחרים, ניתוח לשחזור לשון הוא ניתוח מתקדם במיוחד, המוצע על ידי מיטב המנתחים בתחום. הניתוח מוצע במקרים של כריתת לשון, גידולים ממאירים או שפירים, עיוותים ומומים מולדים שונים ובמקרים נדירים יותר של פציעה וטראומה.

באילו מקרים מוצע ניתוח לשחזור לשון?

בשל המבנה המיוחד של הלשון ואזור הלסת כולה, מדובר בניתוח מורכב ביותר, הדורש רמת מקצועיות גבוהה ביותר. בדומה לניתוח לשחזור אף, ניתוח לשחזור לשון מתייחס גם הוא לשני היבטים: מצד אחד, הוא נועד לשמירה על מראה אסתטי ומצד שני - לאפשר חזרה לתפקוד תקין, כפי שהיה קודם לכן.

ללשון כמה תפקידים שונים, הלוקחים חלק בהתנהלות היומיומית שלנו. היא איבר טעם, מאפשרת למזון לנוע בפה ומסייעת בהפקת צלילים. פגיעה בתפקודה עלולה לפגוע משמעותית באיכות החיים. לכן, לניתוח זה חשיבות רבה במיוחד.



כיצד מתבצע ניתוח השחזור?

בדומה לניתוח שחזור אברים אחרים, ניתוח לשחזור לשון עושה שימוש ברקמות הקיימות באזורים הסמוכים לה. בעוד שבעבר, השימוש ברקמות אלו היה כמעט הפתרון היחיד שהוצע, כיום, בזכות ההתקדמות המשמעותית של תחום הרפואה בעשרים השנים האחרונות, מוצעת טכניקה מסוג נוסף - טכניקה מיקרו-כירורגית - העושה שימוש ברקמות הנלקחות מאזורים מרוחקים יותר. לאחר העברת הרקמות, מתבצע עיצוב מחודש להתאמה של האיבר המתקבל את הלשון אל חלל הפה ובמקביל לאפשר הזרמת דם תקינה אליו.

הרקמות בהן נעשה שימוש יכולות להילקח מהזרוע, הגב, אמת היד, קדמת הירך ואזורים נוספים. גודל החסר בלשון, עובי הרקמה הנדרשת והנפח החסר בה כולם משפיעים על בחירת האזור ממנו תילקח הרקמה המתאימה. במקרה זה של שחזור לשון, יש צורך גם בשריר עם כלי דם ועצב, להפעלתה המחודשת של הלשון. אולם, בכל מקרה חשוב לדעת כי לא ניתן לשחזר באופן מלא את התנועתיות המורכבת של הלשון, במקרה של שחזור מלא, אך ניתן לקבל תוצאות טובות מאד.

יתרונות הניתוח

היתרון העצום בשחזור בדרכים אלו הוא שימוש ברקמות המנותח עצמו. בדרך כלל, שימוש זה מאפשר גם קליטה טובה ושחזור טבעי, ככל האפשר. הרפואה המתקדמת בשנים האחרונות ורמת המקצועיות הגבוהה של המנתחים המתמחים בתחום זה מאפשרים ליהנות מפתרונות מתקדמים במיוחד, העוזרים ליהנות מתוצאות מצוינות.
בחירת רופא מנתח בעל ניסיון רב בתחום של שחזורי איברים, שחזור לשון בפרט, היא חשובה ביותר, שכן מדובר בתחום מורכב במיוחד, הדורש רמת ידע גבוהה, כלים ומיומנות מתקדמת, על מנת לבצע את ניתוח השחזור באופן הנכון ביותר. פנייה לרופא שכזה מסייעת להתמודדות עם מקרה הדורש שחזור לשון, אשר בכל מקרה אינה פשוטה כלל.

הכתבה בחסות ד"ר אהרן עמיר, מומחה לכירורגיה פלסטית. 

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
ד"ר אלי רוזנפלד
ד"ר אלי רוזנפלד כירורגיית פה ולסת
רופא בכיר במחלקה לכירורגיית פה ולסתות בביה"ח בילינסון, מרכז רפואי רבין בפתח תקווה.
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"חוויה מצויינת!שירות מעולה!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו