דלג לתוכן

אימון אישי – מיתוסים ועובדות

בזמן האחרון מדברים המון על אימון אישי, אבל הפופולאריות של הטכניקה יוצרת גם מיתוסים רבים, כך שלא כל מה שאתם קוראים או שומעים הוא בהכרח נכון. הגיע הזמן לעשות סדר ולהסביר – מה זה בדיוק אימון אישי וכיצד גם אתם תוכלו להיעזר בו?

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/04/2012 תאריך עדכון: 10/07/2019
3 דקות קריאה
בזמן האחרון מדברים המון על אימון אישי, אבל הפופולאריות של הטכניקה יוצרת גם מיתוסים רבים, כך שלא כל מה שאתם קוראים או שומעים הוא בהכרח נכון. הגיע הזמן לעשות סדר ולהסביר – מה זה בדיוק אימון אישי וכיצד גם אתם תוכלו להיעזר בו?



אימון אישי הוא טכניקת ייעוץ קצרת מועד פופולארית, אשר מטרתה לבנות מסגרת עבודה המוכוונת לשיפור התפקוד האישי בהיבטי החיים השונים, ביניהם ההיבט התעסוקתי, ההיבט הבריאותי, ההיבט הספורטיבי, ההיבט המשפחתי וההיבט האישי.
אימון אישי הוא טכניקה ממוקדת ומוכוונת מטרה ולכן, אין זה מפתיע שהוא הפך לפופולארי ביותר. בכתבה זו נסקור מיתוסים ותפיסות נפוצות לגבי אימון אישי ונבחן את אמיתותם.



אימון אישי מתאים לכל אחד



לא נכון. אימון אישי לא מכוון לריפוי, שיקום או החלמה, אלא הוא מבוסס על שימוש בכוחות ובמשאבים קיימים, ותיעולם להשגת יעדיו של המתאמן. זאת הסיבה, שאימון אישי מתאים רק לאנשים בריאים נפשית, אשר רמת התפקוד שלהם תקינה ושמעוניינים לשפר את הישגיהם וביצועיהם בתחום חיים ספציפי.



אימון אישי מתאים כמעט לכל תחום חיים



נכון. אימון אישי לא מתמקד רק בשיפור הישגים בתחום ספציפי, אלא בבניית תוכנית עבודה יצירתית ומעשית להגדרת מטרות ואיתור דרכים למימושן. משום כך, אימון אישי יכול לעזור גם לאדם המעוניין לפתוח עסק עצמאי או להרחיב עסק קיים, גם לספורטאי המעוניין לשפר את ביצועיו, גם לאישה המתקשה בבניית סדרי עדיפויות ובעמידה בלוחות זמנים, גם למשפחה שמעוניינת לעבור לאורח חיים בריא יותר ועוד.



אימון אישי מהווה תחליף לטיפול



לא נכון. טיפול פסיכולוגי, או פסיכותרפיה, מתמקד בעיבוד רגשי של אירועי עבר, של רגשות ושל קשרים בין אישיים כדי להתמודד עם הפרעות נפשיות, סימפטומים ומחסומים רגשיים, קונפליקטים ומשברים. פסיכותרפיסטים הם בעלי הכשרה ארוכה ומעמיקה בפסיכולוגיה נורמלית ובפסיכופתולוגיה, באסטרטגיות טיפול ובניהול משברים ובעיבוד אירועי עבר קשים ו/או טראומטיים. לכן, הם מוכשרים לטפל במצבים קשים כמו דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה והתנהגות, קשיים בינאישיים, דימוי עצמי נמוך וכן הלאה.



מאמנים אישיים, לעומת זאת, הם בדרך כלל בוגרי תוכניות הכשרה קצרות (הנמשכות בין שלושה חודשים לשנה), שאינם בעלי ידע מקצועי בתחום הנפשי והרגשי והכשרתם אינה מאפשרת להם לסייע בהתמודדות עם קשיים רגשיים. ההיפך הוא הנכון - ניסיון לבנות תכנית תפקודית מעשית לאדם הסובל מדיכאון, חרדות קשות או דימוי עצמי שלילי עלול להוביל לכישלון אשר רק יחמיר את הקשיים מהם סובל אותו אדם.





אימון אישי מתמקד במתן טיפים ועצות על ידי המאמן



לא נכון. אימון אישי מבוסס על אמונה בכוחותיו, משאביו ויכולותיו של המתאמן, כאשר המאמן מניח כי הידע למעשה כבר מצוי אצל המתאמן. תפקיד המאמן הוא לעזור לבנות תוכנית עבודה מעשית התואמת את מטרותיו, העדפותיו ויכולותיו של המתאמן. כמובן שבנוסף לכך, המאמן מסייע במסגרת האימון בזיהוי לזהות מכשולים אפשריים, לבנות תתי יעדים ולאתר נקודות חוזק וחולשה המשפיעות על השגת היעדים.



המאמן חייב להיות בעל ידע בתחום בו הוא מאמן



לא נכון. היות ומדובר בתהליך של בניית תוכנית עבודה והגדרת יעדים, אין זה הכרחי שלמאמן תהיה היכרות מוקדמת עם התחום הספציפי בו עוסק המתאמן. עם זאת, רבים מהמאמנים צוברים ניסיון וידע בתחומי אימון אישי ספציפיים על בסיס ניסיונם התעסוקתי בעבר, היכרותם האישית עם התחום או ניסיונם המקצועי. למשל, מאמנים יכולים לרכוש ידע ספציפי תוך כדי אימון בעלי הפרעות קשב וריכוז, ספורטאים או מנהלים, וכך ליצור היכרות נרחבת עם הקשיים והאתגרים האופייניים לכל אחת מאוכלוסיות אלו.



אימון אישי יכול להתקיים בטלפון או במייל



נכון. לאחר שהמטרות ותתי היעדים הוגדרו, אימון אישי מתמקד בליווי המתאמן וביצירת מסגרת עבודה מחייבת שתיצור התמדה בביצוע התוכנית. משום כך, מאמנים רבים מקיימים פגישת הכרות ראשונית, במהלכה נבנית התוכנית, ולאחר מכן מתעדכנים ומלווים את התהליך דרך הטלפון או הדואר האלקטרוני.



אימון אישי מתאים גם לבני זוג ולמשפחות



נכון. העקרונות העומדים בבסיס האימון האישי ניתנים ליישום גם עבור בני זוג ומשפחות המעוניינים לשפר את תפקודם המשותף בתחומים מגוונים כמו ניהול משק הבית, בילוי זמן איכות ביחד ויצירת חלוקת תפקידים יעילה. בדומה להבחנה בין אימון אישי לבין טיפול פסיכולוגי, יש להבחין בין אימון זוגי ומשפחתי המכוון לשיפור התפקוד המשותף, לבין טיפול זוגי ומשפחתי שמטרתו לעזור לפתור בעיות עמוקות יותר כקשיי תקשורת, אלימות, חוסר גבולות וקונפליקטים כבדי משקל.

מאת: מערכת אינפומד

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
 ערן גל
ערן גל אימון
 עמית בן דוד
עמית בן דוד אימון
עוסק באימון אישי, טיפול קוגניטיבי, NLP.
 יצחק לוי
יצחק לוי ביופידבק
מטפל רגשי
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום חרדה

בניהולו של ד"ר יששכר הרמן
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו