דלג לתוכן

הסיפור של מיכל: "לא האמנתי שאצליח להיגמל מסיגריות" (מדור פרסומי)

בעקבות אירוע מוחי קל שבו לקתה מיכל צם, בת ה-62, היא החליטה להפסיק לעשן ובעזרת מכון אברהמסון נגמלה לגמרי. אז מה הפלא שבחרה שוב באברהמסון כשהכריזה מלחמה על המשקל העודף?

מאת: מכון אברהמסון
תאריך פרסום: 02/07/2014
3 דקות קריאה
פרסומת

בעקבות אירוע מוחי קל שבו לקתה מיכל צם, בת ה-62, היא החליטה להפסיק לעשן ובעזרת מכון אברהמסון נגמלה לגמרי. אז מה הפלא שבחרה שוב באברהמסון כשהכריזה מלחמה על המשקל העודף? והתוצאה? תקראו בעצמכם! 

"עישנתי קופסת סיגריות ליום מאז ששירתתי בצבא ולא חשבתי יותר מדי על הפסקת עישון. אלא שנורת האזעקה נדלקה לפני כארבע שנים, כשלקיתי באירוע מוחי קל ואף גילו שאני סובלת מלחץ דם גבוה. הרופאים אמרו לי שהיה לי מזל גדול אך הזהירו כי אני חייבת להפסיק לעשן... ככל שהתעמקתי בזה הבנתי שגם לי נמאס לעשן, אבל בעצם לא היה לי מספיק כוח רצון כדי להפסיק ובעיקר פחדתי שאשמין. ראיתי מודעות על מכון אברהמסון והצלחות הטיפולים. במיוחד תפסה לי את העין המודעה של דידי הררי, וחשבתי שהוא בוודאי לא ישקר בנוגע להצלחת הטיפול שלו. פניתי למכון ששלחו לי הצעת מחיר ועשיתי חשבון שממילא אשלם בתשלומים את אותו סכום שאני רגילה להוציא על סיגריות. אלא שבמידה ואצליח להיגמל מהסיגריות, אוכל גם להיגמל בעצם מההוצאה המיותרת הזו".

החשק לסיגריות עבר

"אם לומר את האמת, באותו רגע לא האמנתי שאצליח להיגמל. אפילו רציתי להדליק סיגריה מיד בתום הטיפול במכון, אלא שזרקתי את החפיסה מבעוד מועד. במכון הסבירו לי שהגוף צריך להתנקות מניקוטין במשך שבוע, ובסיומו זו כבר לא תהיה בעיה. במהלך אותו שבוע ראשון שחלף מהטיפול שמרו איתי אנשי אברהמסון על קשר. אני זוכרת שיום אחד אף התייאשתי ואמרתי לתומכת שצלצלה אלי שאני פשוט לא יכולה להמשיך ושקשה לי. 'בכל פעם שאת רוצה סיגריה, תכיני לך כוס קפה שחור וכוס מים ותלגמי פעם מזה ופעם מזה', היא הרגיעה אותי. פעלתי בעצתה והחשק באמת עבר. הבנתי שבסך הכל זה כאילו שאני מסתכלת על הסיגריות בשוויון נפש, כאילו זה לא נוגע אלי בכלל. במהלך תקופת הגמילה התגוררתי בבית אבי, שהמשיך לעשן. פעם אחת, כשהוא לא היה בבית רציתי לבדוק מה תהיה התגובה שלי לסיגריה. אזרתי אומץ והדלקתי סיגריה. אחרי שאיפה אחת בודדת הרגשתי כמו חולה בשפעת שמנסה לעשן – ובעיקר בחילה ותיעוב מהסיגריות. אז ידעתי שנגמלתי. היום, ארבע שנים אחרי, אני לא יכולה לסבול עשן סיגריות ולא שמעשנים לידי. נגמלתי!"

הקילוגרמים התגנבו פה ושם

"לפני כשלושה חודשים שמתי לב לזה שלאט לאט קפצו עלי כמה קילוגרמים מיותרים. זה לא היה מיד אך המשקל התחיל לטפס והראה 68 קילוגרם ואז 69 קילוגרם.... ניסיתי לעצור את העלייה והצלחתי להוריד בכוחות עצמי שני קילוגרמים, אולם מהר מאוד עליתי בחזרה ואף הגעתי למשקל שיא שלי בסך 79 קילוגרם. תפסתי את עצמי במצבים של בולמוס אכילה. לא שהייתה כל סיבה מיוחדת, פשוט אכלתי ואכלתי."

"אז ידעתי שנגמלתי" (צילום: אילוסטרציה)

"הסתכלתי במראה וראיתי צימחתי בטן ענקית (אצלי הכל מצטבר בבטן) וגם הפנים וקצת הרגליים התמלאו יותר מהרגיל. הבנתי שאם אני לא אעשה צעד דרסטי – רק אמשיך להשמין. כבת 62 הבנתי גם שחילוף החומרים כבר לא מה שהיה מאחר שאני כבר לא כל כך צעירה ובכל מה שקשור לספורט אני לא כל כך יכולה לעשות".

חשבתי שהתקלקל המשקל

"נזכרתי במכון אברהמסון ושאלתי את עצמי – אם נגמלתי מסיגריות אולי אצליח באותה שיטה לרדת במשקל? פניתי אליהם (ואפילו קבלתי הנחה) והתחלתי בטיפול כשאני שוקלת 72 קילוגרמים. בהתחלה חשבתי שאם אני אוכלת פעם ביום, כל עוד שאין בזה גלוטן וסוכרים, אני יכולה לאכול מה שאני רוצה. ואז אכלתי חצי תבנית של פשטידת כרובית עם סלט ענק והייתי מבסוטה מעצמי. אלא שלא ירדתי כל כך במשקל בשירות התמיכה של מכון אברהמסון הסבירו לי שאני חייבת לאכול חמש פעמים ביום ולשתות לפחות 12 כוסות מים. התחלתי לחלק את האוכל לארוחות קטנות – תוך שאני נמנעת מלחם, סוכר או פסטה – למזלי, סלטים אני אוהבת מאוד ואפשר להמשיך לאכול גם בשר, דגים, ביצים, גבינות – גם צהובות - ואפילו אוכל מטוגן! הסבירו לי שכאן השמן הוא לא בהכרח האויב, אלא שלא צריך להגזים. אט אט החלו הקילוגרמים המיותרים לנשור בהדרגה; יום אחד קמתי ושקלתי 69.5 קילוגרם. היי, ירדתי מתחת ל-70! אחרי חודש וחצי שקלתי כבר 65 קילוגרם ופתאום בוקר אחד קמתי וראיתי שאני שוקלת 63 קילוגרם! קראתי מיד לבתי כי חשבתי שאולי התקלקל המשקל! בינתיים בתי ראתה, שסובלת מעודף משקל של כ-25 קילוגרם, התמלאה בהשראה מהשינוי שעשיתי, וגם נרשמה למכון אברהמסון, עם הנחה משפחתית כמובן. היא ממשיכה איתי בדיאטה, והורידה בתוך חודש שבעה קילוגרמים!"

"לפני שנרשמתי למכון אברהמסון סבלתי מלילות לבנים ללא שינה. לא הצלחתי להירדם לפני 3 או 4 לפנות בוקר ולא יכולתי לקום מהמיטה לפני 11 בבוקר. בעקבות הטיפול גיליתי שאני הולכת לישון בשעה 1 בלילה או אפילו חצות וקמה כמו פנתרה כבר בשעה 7 בבוקר! וגם לחץ הדם שלי ירד. בקיצור – בן אדם חדש! עכשיו נשאר לי רק למצוא בן זוג". 

באדיבות מכון אברהמסון

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 רחל סטוור
רחל סטוור פסיכולוגיה קלינית
ד"ר כוכבי גלנטי
ד"ר כוכבי גלנטי פסיכולוגיה קלינית
 רקפת סלע
רקפת סלע פסיכולוגיה קלינית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו