דלג לתוכן

בלי ניתוח: השיטה החדשנית לביצוע מתיחת פנים

מרגישים שאתם זקוקים למתיחת פנים, אך חוששים מהסיכונים וזמן ההחלמה הארוך בניתוח? שיטה חדשנית, בה מבוצעת מתיחת פנים באמצעות חוטים, תביא אתכם אל התוצאות המיוחלות - ללא צלקות

מאת: ד"ר אהרן עמיר
תאריך פרסום: 16/12/2015
3 דקות קריאה

תהליך הזדקנות העור מתחיל בשנות ה-20 לחיינו והוא תהליך בלתי ניתן לעצירה. במוקדם או במאוחר הגיל ייתן את אותותיו במראה הפנים, כאשר מידת הביטוי תהיה שונה מאדם אחד לשני, אך לעולם מראה פניו של המבוגר יהיה שונה ממראהו בצעירותו. 

קראו עוד: בלי בוטוקס: 8 דרכים מפתיעות להילחם בקמטים

ישנן סיבות רבות המשפיעות על הזדקנות עור הפנים, חיצוניות ופנימיות. מבין החיצוניות ניתן למנות את השפעות מזג האוויר ובעיקר את השפעת השמש,  עישון,  כוח המשיכה של כדור הארץ ואף כימיקלים שונים. ההשפעות הפנימיות על המראה כוללות את התורשה, התרופפות הקולגן (Collagen) והאלסטין (Elastin), המהווים את המרכיבים העיקריים של הדרמיס, התרופפות הספטות (מיתרי הרקמה החיבורית המחברים אנכית את העור אל השרירים שמתחת), צניחת השומן התת-עורי כלפי מטה והידקקות של השומן התת-עורי.

התוצאה של כל התהליכים הללו הינה צניחה של הרקמות הרכות כלפי מטה, איבוד נפח כללי, בעיקר ברקמת השומן, והופעתם של קמטים וקמטוטים.

ישנם ארבעה סוגים עיקריים של טיפולים שמטרתם להביא להצערה של העור ומראה הפנים:

1. טיפולי בוטוקס

הכוונה הינה לטיפול בקמטים הדינמיים, וכעקרון הטיפול מכוון אל הקמטים הנוצרים בשליש העליון של הפנים. הטיפול נעשה בעזרת הזרקת בוטוקס, המשתק את השריר ובכך מחליק את הקמטים.

2. ג'ל חומצה היאלרונית או הזרקת שומן עצמי

הכוונה היא בעיקר להחזרה של הנפח שפחת עם הגיל, הגורם בעיקר לקמטים העמוקים, כמו גם להידקקות של הדרמיס. הטיפול נעשה על ידי חומרי מילוי סינתטיים כמו ג'ל של חומצה היאלורונית או הזרקת שומן עצמוני.

מתיחת פנים

מתיחת פנים. כיום ישנם טיפולים חדשניים

3. פילינג כימי או באמצעות לייזר

הכוונה היא לטיפולי פילינג כימי או עם לייזר לסוגיו השונים שמטרתם לקלף את שכבת העור החיצונית ולהביא להתחדשותה - ובכך להחליק את הקמטים.

4. ניתוח הרמת פנים (מתיחת פנים)

הטיפול הרדיקאלי ביותר מבין הקודמים לו הינו ניתוח הרמת פנים (Face lifting) , המכונה בעברית באופן שגוי "מתיחת פנים" . עקרון הניתוח: באמצעות חתכים סביב האוזן חושפים את רקמות הפנים והצוואר ומפרידים את העור מהמבנים העמוקים אליהם הוא קשור. לאחר הפרדת העור מבוצע הידוק כלפי מעלה של הרקמות הפנימיות. בדרך זו מחזירים את המבנים העמוקים יותר למקומם המקורי, לאחר שאיבדו מהאלסטיות שלהם וצנחו מטה. השחרור הביתה נעשה למחרת יום הניתוח, לאחר שהחבישות מוסרות והנקזים שהוכנסו במהלך הניתוח מוסרים. הניתוח מבוצע לרוב תחת הרדמה כללית מלאה.

ניתוח הרמת פנים כרוך בתופעות לוואי ולעתים רחוקות מלווה סיבוכים. תופעות הלוואי השכיחות הינן כאבים, נפיחות מקומית, שטפי דם, חוסר תחושה זמני באזורי הניתוח וצלקות. הסיבוכים אינם שכיחים וכוללים דימום, זיהום, צלקות בולטות, חסר תחושה קבוע, ואף פגיעה באחד מסעיפי עצב הפנים. בנוסף, ניתוח הרמת פנים כרוך בעלות כספית גבוהה יחסית, בשל הצורך בחדר ניתוח, וזמן החלמה של כשבועיים ימים.


השיטה החדשנית ביותר: מתיחת פנים ללא ניתוח

בשנים האחרונות נעשה שימוש הולך וגדל בטכנולוגיה של הרמת פנים או אזורים שונים של הפנים בעזרת חוטים משוננים - וללא צורך בניתוח. שיטה זו עשויה להקל על קבלת ההחלטה עבור נשים או גברים רבים המעוניינים במתיחת פנים אך מתלבטים אם לבצעה בשל מורכבות הניתוח, זמן ההחלמה או העלויות הגבוהות. מתיחת פנים בעזרת חוטים משוננים מתבצעת תחת הרדמה מקומית, זמן ההחלמה הראשוני נמשך כשלושה ימים בלבד, אין אחריו צלקות והטראומה לעור מזערית וכמעט שאינה מורגשת. 

חשוב לדעת כי ישנם מספר סוגים של חוטים משוננים, אשר נבדלים זה מזה ביחס להשגת התוצאה המבוקשת. ישנם חוטים קוריאנים, הנקראים כך משום שרובם מיוצרים בקוריאה. חוטים אלה מיוצרים מחומר הקרוי "פוליפרופילן" . במסגרת הטיפול מוחדרים כ-20-30 חוטים דקים, חלקים או משוננים, לכל אזור בפנים. חוטים אלה אינם מעוגנים למבנים יציבים בפנים ועל כן אפקט המתיחה המושג הינו מינימלי ואפקטיבי למספר שבועות בלבד. 

כיום נעשה שימוש הולך וגובר בחוטים מהדור החדש, כגון חוטי ™ Happy Lift. חוטים אלה נבדלים זה מזה בחומר ממנו הם מיוצרים, במבנה הזיזים או הקונוסים המולבשים עליהם אך בעיקר באפשרות התאמתם לטיפול באזורים מוגדרים של הפנים ואופן העיגון שלהם.

חוטי ה-™ Happy lift, למשל, הינם חוטים ייעודיים המשמשים להרמה ומתיחה של הפנים. לכל איזור בפנים קיים חוט ייעודי משלו וטכניקת הכנסה ועיגון החוט המותאמים לאותו אזור. חוטים אלה מיוצרים עם זיזים זעירים (cogs) בעלי תכנון ייחודי באשר לאורכם, צפיפותם והזווית בה הם נמצאים. מבנה ייחודי זה מאפשר אחיזה אופטימלית ואחידה בשכבה התת-עורית.

מנגנון הפעולה של חוטי ה-™Happy lift הינו כפול: מצד אחד, הרמה ומתיחה מכנית של העור והקמטים, ומצד שני, יצירת רקמת חיבור תת עורית בתגובה לפירוק החוט, אשר גורמת למתיחה הדרגתית והחלקה של קמטים וריענון העור. זהו האפקט שמוביל להצערה של מראה הפנים. 

לכמה זמן נמשך אפקט ההצערה של החוטים מהדור החדש?

החוטים מיוצרים מחומר הקרוי פוליקפרולקטון, שייחודו בכך שהוא מתמוסס לאחר 15-18 חודשים ולכן מאריך את אפקט המתיחה וההצערה. אפקט ההצערה מתחיל כ-45 עד 60 יום לאחר הכנסת החוט ונמשך כשלוש עד ארבע שנים בממוצע. 

למי מתאים הטיפול בחוטים מהדור החדש?

המועמדים הטובים ביותר לחוטים מהדור החדש הם נשים וגברים בגילאים 60-30 אשר אינם מעוניינים בניתוח מתיחת פנים מסורתי, אבל שואפים למראה צעיר יותר. האזורים בפנים אליהם מוחדרים החוטים השונים הם הגבות, הלחיים, קו הלסת והצוואר.


ד"ר אהרן עמיר, כירורגיה פלסטית

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות רפואה אסתטית
קליניקה חדשנית ביותר אשר משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות בעולם האסתטיקה ויופי
ד"ר ננה אלמוג
ד"ר ננה אלמוג רפואה אסתטית
ד"ר יעקב פטש
ד"ר יעקב פטש רפואת שיניים
5.0
( 8 חוות דעת )
"הגעתי לד״ר פטש מאחר וסבלתי ממיגרנות בעקבות נעילת לסתות בלילה. מה שגם יכול לפגוע לי בשיניים וגם גרם לסבל מכאבי ראש רבים. ד״ר פטש המליץ לי על סד לשיניים מסוג NTI שפשוט עזר פלאים!! אחרי שנים של טיפול תרופתי , משככי כאבים והמון בדיקות - הסד הקטנטן הזה פתר את המיגרנות הנוראיות שלי. מדובר על אביזר ממש קטן שמתלבש על 2 שיניים בלבד, לא מפריע ולא מציק, וזה מונע ממני לנעול את הלסתות בלילה בחוזקה, גורם לי לישון טוב יותר עם לסת משוחררת ורגועה, וכמובן לקום בלי כאבי ראש! באמת שבהתחלה הייתי סקפטית, אבל אני יכולה להגיד שכבר מעל שנה שאני משתמשת בזה בלילות, וזה ממש עובד כמו קסם ואני הכי מרוצה בעולם. ממליצה על זה בחום. גם חברות שלי הלכו אליו בעקבותיי ומרוצות גם הן."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום מתיחת פנים

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו