דלג לתוכן

9 הטיפים שיעזרו לכם לשרוף יותר קלוריות בכל אימון

המעילים מאופסנים, השמש יוצאת ועוד רגע כולנו נוציא את בגדי הים ונפקוד את החופים. במיוחד לעונה החמה: אספנו עבורכם 9 טיפים פשוטים שייעלו את שגרת הכושר שלכם ויעזרו לכם לשרוף יותר קלוריות בכל אימון

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/03/2017
3 דקות קריאה

בואו נודה באמת: בין אם אתם מתאמנים מנוסים או נרשמים טריים לחדר הכושר הקרוב, מעטים מאתנו מוצאים שעות רבות להקדיש לצורך אימון גופני. משכך, בכל הנוגע לזמן האימון- כל דקה חשובה. אספנו עבורכם 9 טיפים וטכניקות שיגבירו את שרפת הקלוריות במהלך כל אימון ויסייעו לכם להיכנס לכושר שיא- ממש לפני העונה החמה.

1. בחרו לכם פלייליסט מנצח

במסגרת רשימת הציוד ההכרחי לחדר הכושר, אל תשכחו את האוזניות. הרכיבו לכם פלייליסט ממגוון השירים האהובים עליכם ביותר וכך תנעימו את אימון הכושר השבועי. האזנה למוזיקה במהלך האימון היא אחת מהדרכים הקלות והיעילות ביותר לשרפת קלוריות. קבוצת חוקרים באוניברסיטת ויסקונסין אף החליטה לעגן את הטענה הנפוצה במחקר: היא ביקשה מקבוצת גברים ונשים לבצע פעילות גופנית במשך שמונה דקות על גבי אופני כושר, קבוצה אחת ביצעה את התרגילים בליווי מוזיקה והשנייה בשקט מוחלט. בקרב חברי הקבוצה הראשונה, קצב פעימות הלב התגבר בכ-10 פעימות יותר לדקה ואלה שרפו יותר קלוריות בכ-7% אחוז בהשוואה לקבוצה שהתאמנה ללא צלילי המוזיקה. 




2. מצאו לכם שותף שיעורר בכם השראה

בדומה לכל פן בחייכם, כך גם בחירת השותף לאימונים הגופניים היא קריטית ועשויה לגרום לכם למקסם את יכולתכם. בחרו לכם בן זוג לאימונים הגופניים שרמת הכושר שלו היא טובה משלכם במקצת, וכך תוכלו לשרוף יותר קלוריות בכל אימון. חוקרים מאוניברסיטת קנזס לדוגמה מצאו שאנשים המתאמנים עם פרטנר אותו הם תופסים כספורטיבי יותר מהם שיפרו את היכולת ואת האינטנסיביות של האימון הגופני שלהם בכ-200% (!!). 




3. הפכו את הזרועות לחלק בלתי נפרד משגרת האימון

ככל שאתם מפעילים יותר שרירים, כך גם ניתן לשרוף יותר קלוריות בכל אימון. הליכה פשוטה על ההליכון, בצורה זקופה ללא שימוש בידיים מכריחה אתכם להחזיק את שרירי גופכם מכווצים כדי לשמור על היציבה. אם אתם רוצים להגביר את קצב ההליכה שלכם, וכתוצאה מכך גם את שריפת הקלוריות הקפידו להזיז את הזרועות מהר יותר ורגליכם יעקבו אחריהן. בנוסף, שילוב הידיים בהליכה, מערב שרירים רבים יותר בזמן האימון. מחקרים הראו שמתאמנים אשר מפעילים את הזרועות במהלך האימון שורפים יותר שומן בהשוואה לאלה אשר מפעילים את רגליהם בלבד.


4. הגיעו לנקודת השיא שלכם

אימון אינטרוולים בעצימות גבוה עשוי להיות נהדר להגביר את קצב חילוף החומרים בזמן האימון. אך בשל העובדה שמדובר בשגרת כושר קשה למדי רוב האנשים לא מתמידים בה ולכן לא רואים תוצאות. בכל הנוגע לאימון גופני, כדי להגיע לנקודת השיא שלכם מומלץ לבצע אימון בעצימות הגבוהה ביותר אותה אתם יכולים לסבול במשך עשרים דקות. אך איך תדעו אם הגעתם לנקודת השיא שלכם? אם אתם נושמים מהר ומתנשפים אך עדין מסוגלים לדבר במשפטים קצרים- נראה שהגעתם לעצימות הגבוהה ביותר עבורכם.



5. הוסיפו משקל לאימונים שלכם

אלה הסובלים מעודף משקל שורפים יותר קלוריות בכל אימון מכיוון שהם מבזבזים אנרגיה רבה יותר על הזזת הגוף. כמובן שהמטרה היא אינה לעלות במשקל כדי לשרוף יותר קלוריות בכל אימון, אך ניתן להשיג את אותה תוצאה תוך הוספת משקל באופן מלאכותי. מחקרים הראו שהוספת משקל לשגרת הכושר עשויה לשפר את שריפת הקלוריות בכ-7% במהלך אימון הליכה מתון בכ-13% במהלך אימון מדרגות.  



6. השתמשו בכוח המשיכה

כוח המשיכה הוא מרכיב לא צפוי אך יעיל מאד לשריפת קלוריות. כאשר אתם הולכים רצים או רוכבים על אופניים בשיפוע, אתם צריכים להפעיל כוח רב יותר כדי להישאר מאוזנים.


7. דאגו למנת קפאין לפני האימון

מחקרים הראו שהכמיקל הממריץ אשר נמצא בקפה מפחית את תחושת המאמץ בזמן האימון וגורם לאחרון להראות קל יותר וכתוצאה מכך אתם יכולים להתאמן בעצימות גבוהה במשך זמן רב. 



8. קררו את המנועים שלכם 

שתיית שתי כוסות של מים קרים עשויה להעלות את המטבולזים בכ-5% כאשר גופכם מנסה לקרר את עצמו. שתיית משקאות קרים טרם לאימון, גורמת לכם להרגיש רעננים יותר, להשקיע מאמץ רב ולדחות את תחושת התשישות המופיעה במהלך האימון.




9. השאירו את הסמארטפון במלתחה

התכתבות, צפייה בסרטונים ביוטיוב או סתם דפדוף בפיד של הפייסבוק אמנם עשויים להעביר את זמן האימון, אך הם מסיטים את תשומת הלב שלנו  מהפעולה אותה אנו עושים ועל ידי כך גורמים לנו לבצע את התרגילים בצורה בינונית. שימו לב למאמץ שלכם, לקצב הלב ולנשימות בזמן האימון, כך תוכלו לתחזק מאמץ קבוע ולשרוף יותר קלוריות.  




האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר חניתה גזית-רג'ואן
ד"ר חניתה גזית-רג'ואן אימון
 ערן גל
ערן גל אימון
 עמית בן דוד
עמית בן דוד אימון
עוסק באימון אישי, טיפול קוגניטיבי, NLP.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום תזונת ספורט

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו