דלג לתוכן

מחקר חושף: שוקולד מסייע במניעת פרפור פרוזדורים

חדשות טעימות במיוחד לאוהבי השוקולד שבינכם: מחקר חדש חושף כי הממתק המבוקש מסייע במניעת תופעה נפוצה ומסוכנת של אי סדירות בקצב הלב. כמה שוקולד כדאי לאכול ומהם היתרונות הבריאותיים הנוספים לחטיף המתוק? כל הפרטים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 05/06/2017
2 דקות קריאה

חדשות טעימות במיוחד לאוהבי השוקולד שבינכם: מחקר חדש חושף כי הממתק המבוקש מסייע במניעת תופעה נפוצה ומסוכנת של אי סדירות בקצב הלב. המחקר שבחן יותר מ-55,000 אנשים בדנמרק מצא כי אלה שצרכו שוקולד נטו להיות בסיכון נמוך יותר לפרפור פרוזדורים, הפרעת קצב שעלולה להגדיל את הסיכוי לשבץ.

המחקר שפורסם ב-  journal Heart  השנה, עקב אחרי המצב הבריאותי של הנבדקים במשך 13 שנים, במהלכן התפתחו 3300 מקרים של פרפור פרוזדורים.

המחקר לא נבנה כך שיוכיח סיבה ותוצאה, ולמרות זאת נמצא כי בקרב אלה שאכלו כ-0.03 ק"ג של שוקולד או פחות בכל חודש, הסיכוי ללקות בפרפור פרוזדורים היה גבוה יותר בכ-10% בהשוואה לאלה שצרכו כ-0.08 ק"ג שוקולד בכל חודש. בהתאמה, מושאי המחקר שצרכו מנת שוקולד שבועית של כ-0.03 בשבוע הפחיתו את הסיכוי ללקות בתופעה הנפוצה בכ-17%. מאידך בבחינת הנבדקים שצרכו מנת שוקולד יומית נראה כי הסיכוי ללקות בפרפור פרוזדורים עלה ועמד רק על 16% בהשוואה לאלה שצרכו מנה חודשית. 

למעשה, מחקר זה מתווסף לארסנל המבדקים התומכים ביתרונות הבריאותיים של צריכת שוקולד מתונה. למרות העובדה שבריאות הלב מתבססת על נתונים נוספים מעבר לצריכת שוקולד, לרבות פעילות אירובית והרגליים בריאותיים אחרים נראה כי אכילת שוקולד באופן מתון עשויה לתרום לתפקוד הלב. הסיבה לכך היא כי בצמח הקקאו מצויות רמות גבוהות של פלבנול המסייע לבריאות הלב. למעשה, מדובר בנוגד חמצון אשר נמצא גם בענבים ובתה ירוק ומשפר את זרימת הדם. בנוסף, מחקרים אחרים מצאו כי בקרב אלה הצורכים שוקולד טסיות הדם נצמדות לאט יותר, דבר המסייע במניעת קרישי דם וכתוצאה מכך גם בהפחתת הסיכוי להתקף לב. 

מאידך אכילת כמות מופרזת של הממתק המנחם אינה מומלצת: חטיפי שוקולד רבים מכילים קלוריות רבות ורמות סוכר ושומן גבוהות שעלולות להביא לעודף משקל ולבעיות מטאבוליות נוספות. הקפידו לצרוך שוקולד המכיל אחוזים רבים של קקאו. 

מעבר לתרומה משמעותית לבריאות הלב, לשוקולד יתרונות בריאותיים רבים, אספנו עבורכם 9 סיבות נוספות שיגרמו לכם לבחור בממתק הכהה בביקור הבא בסופר:

1. בשנת 1661 אישר משרד הבריאות הצרפתי באופן רשמי את השימוש בשוקולד כתרופה נגד דיכאון ובעיקר כזה הנגרם מאהבה נכזבת, לא פלא שכשאנחנו עצובים החשק למתוק עולה. 

2. התאוברומין המצוי בשוקולד, יעיל בהפסקת שיעול כמעט פי 3 מהקודאין, התרופה הטובה ביותר הקיימת כיום לטיפול בשיעול. נאמר כי התאוברומין אף אינו גורם לתופעות לוואי, בהיותו מדכא פעילות עצבית האחראית על התפתחות השיעול.

3. השוקולד מכיל מרכיבים תזונתיים חשובים כמו, ברזל, סידן ואת הויטמינים A, B1, C, D ו-E. 

קראו עוד: מעודדת צריכת יין ושוקולד: הכל על דיאטת הסטירפוד

4. השוקלד הוא מקור מצויין לאבץ, המשפר את תפקוד הלב וכמו כן מסייע בהורדת תחושת המתח והסטרס.

5. השוקולד מכיל חומרים נוגדי מחלות באופן זהה ליין אדום ואף פירות וירקות.

6. סרטונין המצוי בקקאו המתחבר אל האנדורפינים במוח, אשר אחראים לתחושת שמחה והתרוממות רוח.

7. השוקולד, בעיקר השוקולד הכהה או המריר, עשיר בחומרים נוגדי-חמצון העשויים, על פי מספר מחקרים, לעזור לטפל בבעיות הקשורות במערכת החיסון, או במערכת הדם  והלב בעיקר בשל יכולתם למנוע קרישה ולעלות את רמת הכולסטרול הטוב בדם.

8. שוקולד מריר הוכח גם כמפחית תגובות דלקתיות, בעל פעילות נוגדת קרישיות (אנטי-תרומבוטי) והשפעה על מאזן החומרים בגוף.

9. מחקר חלוץ מבריטניה, שפורסם בנובמבר בכתב העת "Nutrition Journal", מצא כי השוקולד יעיל גם במאבק בתסמונת העייפות הכרונית. זוהי תסמונת המאפיינת בעיקר תושבי ערים במדינות המפותחות, שבה לוקות כ-5% מהנשים בגיל 40 עד 60. שכיחות התסמונת בקרב גברים נמוכה יותר.


האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר שירית כזום בייזר
ד"ר שירית כזום בייזר קרדיולוגיה
מנהלת המרפאה לקרדיולוגית ספורט, המערך לקרדיולוגיה, בית החולים בילינסון, מרכז רפואי רבין
ד"ר אוריאל כ"ץ
ד"ר אוריאל כ"ץ קרדיולוגיה
5.0
( 14 חוות דעת )
"רופא מקצועי, נעים וקשוב"
ד"ר ירון סטנובסקי
ד"ר ירון סטנובסקי קרדיולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"מקצועית ונעימה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום הפרעות קצב לב

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו