דלג לתוכן

טיפול ביולוגי בשחיקת סחוס: הכל על הפתרון הטבעי לבעיה הנפוצה

כ-60% מבני החמישים יסבלו משחיקת סחוס, תהליך ניווני שגורם לכאבים עזים ואף עשוי להביא להוצאה מתפקוד של המפרק. טיפול ביולוגי חדשני המבוסס על חומרים טבעיים מסייע בפתרון הבעיה ודוחה את הצורך בניתוח להחלפת ברך: כל הפרטים

מאת: ד"ר רון ארבל
תאריך פרסום: 10/08/2017
2 דקות קריאה
כתבת וידאו
ד"ר רון ארבל בשיתוף עם ד"ר רון ארבל i ד"ר רון ארבל, מומחה לכירורגיה אורתופדית

שחיקת סחוס הוא תהליך ניווני אשר מהווה את אחת הסיבות הנפוצות ביותר לבעיות מפרקים. בדומה לכל רקמה בגוף, כך גם הסחוסים עוברים תהליך של הזדקנות אך ברקמות אלה בפרט תהליך זה מלווה בפגיעה הגורמת לכאבים, להפרעה בתפקוד ועשויה אף להביא להוצאה מתפקוד של המפרק. הסחוס מצפה את קצוות עצמות המפרקים ובמצב של שחיקה העצם שתחתיו נחשפת, דבר המביא לחיכוך העצמות בתנועה ובהמשך גם לניוונן. מהם הגורמים לשחיקת סחוס וכיצד ניתן לטפל? צפו בד"ר רון ארבל מסביר.

       

מהם הגורמים לשחיקת סחוס?

אחד הגורמים המרכזיים לשחיקת סחוס הוא המאפיין הגנטי: אם אחד ההורים סבל מהרס של המפרק, סביר להניח כי אחד מצאצאיו יסבול מבעיה זו גם. משקל עודף או BMI גבוה עשויים להפעיל לחץ רב על הסחוס ולגרום לו להישחק. בנוסף, פעילות מאומצת ממושכת בעיקר אצל ספורטאי אקסטרים עלולה לביא לפציעות ברך או לפגיעה בציר הגפה ומכאן גם לשחיקת סחוס.



קראו עוד: בעיות ברכיים: אתם שואלים, הרופא עונה 




כיצד ניתן לטפל?

כיום הטיפולים במצב של שחיקה בסחוס מתחילים משינוי פעילות, מדרסים, טיפולים להעברת עומס מצד אחד של הברך לשני, פיזיותרפיה או טיפול באמצעות כדורים. השלב הבא הוא זריקות, בניהן הזרקת סטרואידים או חומצה הילרונית, שעשויות להועיל בשלב הקצר אך להזיק בשלב הארוך. במצבים בהם לא נצפתה הכרה לאחר ניסיון חלופות הטיפול הראשונות יתבצע ניתוח להחלפת ברך



טיפול ביולוגי בשחיקת סחוס

כיום, קיימים טיפולים ביולוגיים המבוססים על חומרים טבעיים הקיימים בגוף לצורך הטיפול בשחיקת סחוס. במהלכם מוצאים פקטורים רצויים מדם החולה, לרבות חומצה היאלורונית או אורטוקין – חומר דלקתי חזק המשלב גם פקטורי גדילה. במצבים קיצוניים של שחיקת סחוס, ניתן לבחור גם בטיפול בתאי גזע. תאים אלה יודעים לבנות סחוס, עצם או רקמות שונות וכך להקל על הכאב ולמתן את התהליך הדלקתי. 



הטיפולים הביולוגיים בשחיקת סחוס מבוססים על חומרים טבעיים, מקלים על הכאב ודוחים את הצורך בניתוח 



השיטה הביולוגית משתמשת בחומרים המצויים בגוף האדם בריכוז גבוה מאוד והשפעתה חזקה יותר מהשפעה הנורמלית הנוצרת בגוף, כך למעשה מתחיל תהליך של ריפוי או שינוי המחלה. טיפול זה מתאים לכולם, אין לו תופעות לוואי שליליות והוא נותן תוצאות טובות גם אצל מבוגרים והוא נותן דחייה משמעותית לניתוחים של החלפת ברך. 

במצבים בהם מתפתחים כאבים במפרק, נפיחות אזורית ואף דלקת חשוב לפנות לרופא המתמחה בכירורגיה אורתופדית לצורך אבחנה מדויקת של הבעיה ובחירת אסטרטגיית טיפול מותאמת להחלמה מיטבית. 


האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר צור בן חיים
ד"ר צור בן חיים אורתופדיה
אורתופד, מומחה בהחלפות ברכיים וירכיים, פציעות ברך ושחזור רצועות
ד"ר לב לפידוס
ד"ר לב לפידוס אורתופדיה
מנהל שירות אורתופדית ילדים, בית החולים קפלן
ד"ר שמוליק יצחק
ד"ר שמוליק יצחק אורתופדיה
4.7
( 3 חוות דעת )
"רופא מקצועי מאוד, קשוב למטופל, בעל ידע נרחב , חדשני בטיפוליו. ממליצה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר

עדיין מתלבטים?
השאירו פרטים להתייעצות עם ד"ר רון ארבל

שאלות מתוך פורום כאבי ברכיים וכאבים בכף הרגל

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו