דלג לתוכן

ראיה חדה - גם במספרים גבוהים: הכל על ניתוח השתלת עדשה

ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר הפכו בשנים האחרונות לאחד מההליכים הכירורגים הנפוצים ביותר. מאידך, רבים הסובלים מרוחק או קוצר ראייה גבוהים אינם יכולים לתקן את ליקוי הראייה באמצעות ההליך הפשוט. ניתוח להשתלת עדשה מלאכותית פותח את האפשרות לראייה חדה וברורה – גם עבור בעלי המספרים הגבוהים: כל הפרטים

מאת: ד"ר דני זק"ש
תאריך פרסום: 10/09/2017
2 דקות קריאה
כתבת וידאו
ד"ר דני זק"ש בשיתוף עם ד"ר דני זק"ש i מומחה ברפואת עיניים ניתוחי קטרקט 03-7779850

ניתוח להסרת משקפיים בלייזר הוא ניתוח משופר כושר הרפרקציה (יכולת שבירת קרני העור בעין) של העין ועל ידי כך ניתן לתקן קוצר או רוחק ראייה. כאשר קרני האור המגיעות אל העיניים נשברות בצורה לקויה, ומיקודן אינו מגיע לרשתית נוצר ליקוי ראייה. 

ניתוחי הלייזר לתיקון הראייה מותאמים למצבים בהם עוצמת העדשה נותרת גבוה יחסית, למרות ליקוי הראייה. אלה הסובלים מקוצר ראייה של עד שמונה דיופטר (יחידת מידה אופטית) ובעלי קרנית בעובי מסוים יחשבו לרוב כמועמדים לניתוח הלייזר השגרתי. במצבים בהם המספר גבוה מכך, או שהקרנית דקה מדי ועל כן אינה מתאימה לטיפול בלייזר, ביצוע הפעולה הכירורגית מסוכן ועשוי להביא לסיבוכים שונים גם שנים לאחר הניתוח. ניתוח חדשני הכולל החדרת עדשה לעין, מאפשר גם לאלה הסובלים מליקוי ראייה קיצוני לתקן את הראייה והיפרד מהמשקפיים ומעדשות המגע. כיצד מתבצע הניתוח, אילו עדשות מותאמות והאם מדובר בהליך בטוח? צפו בד"ר דני זק"ש מסביר.





        

כיצד מתבצע ניתוח להשתלת עדשה?

ניתוח להשתלת עדשה מלאכותית פותח פתח לכל בעלי קוצר או רוחק ראייה גבוהים שאינם מתאימים לטיפול בלייזר את האפשרות לתיקון הראייה. במהלכו, מוחדרת לעין עדשה מלאכותית המשמשת לתיקון הראייה, למעשה, מושתלים מעין משקפיים או עדשות מגע אל תוך העין.



קראו עוד: עיניים: הסימנים שאסור להתעלם מהם 




מהם סוגי העדשות המושתלות?

בשנים האחרונות ניתוחים אלה התפתחו מאוד והעדשות המושתלות הותאמו והשתכללו. העדשות גמישות ומתקפלות וכך ניתן להחדירן דרך חתך זעיר. קיימים שני סוגים של עדשות: עדשות המוצבות מאחורי האישון ומשמשות כמעין עדשת מגע לזו הטבעית, או כאלה המושתלות בחלק הקדמי של העין, ומוצבות על הקשתית. בקרב צעירים המועמדים לניתוח, העדשות ניתנות להכוונה ולעיצוב של העדשה הטבעית, כך יכולים הם לראות לקרוב או לרחוק ללא כל צורך במשקפיים. 


היתרון הגדול של הליך זה הוא היותו הפיך ובמצבים בהם העדשה אינה מתאימה, או שאיכות הראיה לאחר הניתוח אינה מספקת את המטופל ניתן להוציא את העדשה מהעין ולהחזיר את המצב לקדמותו. 


ניתוח השתלת עדשה מלאכותית, מסייע בתיקון הראייה גם בקרב אלה הסובלים מליקוי ראייה קיצוני 

מהם סיכויי ההצלחה של הליך זה?

אחוזי ההצלחה של הניתוח להשתלת עדשה מלאכותית גבוהים מאוד ולמעשה, מעל ל-90% מהמטופלים עוברים את הפרוצדורה בהצלחה ולדבריהם איכות הראייה שלהם לאחר הניתוח השתפרה באופן משמעותי. 



קראו עוד: מבט צלול: כל מה שצריך לדעת על עיניים ועדשות מגע



בנוסף, ההחלמה מניתוח זה מהירה מאוד, ותוך כ-48 שעות ניתן לשוב לתפקוד רגיל. החלמה הרקמות ארוכה יותר, ואורכת כחודש ימים. 

במידה וניתוח הלייזר השגרתי אינו מהווה חלופה אפשרית עבורכם, חשוב להתייעץ עם רופא עיניים המתמחה בביצוע ניתוחי השתלת עדשה מלאכותית, לצורך התאמה מיטבית של סוג הניתוח והעדשה המושתלת וקבלת תוצאה אופטימלית. 


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר גבי שמש
ד"ר גבי שמש עיניים
רופא עיניים מנתח
ד"ר קורנליוס נאסר
ד"ר קורנליוס נאסר עיניים
מומחה רשתית כירורגית , רופא בכיר ומנתח במחלקת עיניים מרכז רפואי אסף הרופא
ד"ר רן שטיין
ד"ר רן שטיין עיניים
רופא בכיר ביחידת האוקולופלסטיקה במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר

עדיין מתלבטים?
השאירו פרטים להתייעצות עם ד"ר דני זק"ש

שאלות מתוך פורום הסרת משקפיים בלייזר

בניהולו של ד"ר אריאל ונדר
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו