דלג לתוכן

אסתטיקה דנטלית: 4 טיפולים שיסייעו בשיפור מראה השיניים

החיוך הוא ללא כל ספק כרטיס הביקור שלנו ושיניים מלאות ולבנות חיוניות לצורך קבלת מראה אסתטי, נקי ובריא. האסתטיקה הדנטלית נועדה לתת מענה לצורך זה, בעזרת טיפולים שונים המסייעים בשיפור מראה השיניים: אילו טיפולים קיימים, למי הם מתאימים ומה היתרונות בהם? כל המידע בפנים

מאת: ד"ר טל אליהו
תאריך פרסום: 02/12/2018
4 דקות קריאה

שיניים אסתטיות יכולות לשפר את המראה החיצוני באופן ניכר ומחקרים שונים אף הוכיחו שהחיוך מהווה מאפיין מרכזי בכל הנוגע לרושם ראשוני. מסיבות אלה תחום אסתטיקה הדנטלית צבר תאוצה רבה בשנים האחרונות. אסתטיקה דנטלית היא תחום ברפואת שיניים המתעסק בשיפור מראה השיניים, בעיקר השיניים הקדמיות. מטרת הטיפולים האסתטיים היא לשפר את המראה השיניים, תוך שמירה על בריאות הפה והחניכיים ודאגה לסביבה תומכת לשיניים. קיימות שיטות אסתטיות שונות שנועדו לשפר את מראה השיניים, בהן שיטות פשוטות יותר – כמו הלבנת שיניים והליכים מורכבים יותר, כדוגמת שיקום פה מלא. על הטיפולים השונים ויתרונותיהם בכתבה הבאה. 

אילו טיפולים קיימים ומה היתרונות בכל אחד מהם?

קיים מגוון של טיפולים לשיפור מראה וגוון השיניים. הבחירה בסוג הטיפול מתבצעת על ידי הרופא המטפל, בהתייחס למצב הפה והשיניים של כל מטופל ומתוך כוונה לבצע התערבות מינימלית ככל הניתן. כל הפעולות המתוארות להלן מחייבות בריאות של השיניים והחניכיים . ולכן לפני כל ביצוע פעולה יש לבצע בדיקת רופא מקיפה וכן טיפול שיננית. 



1. הלבנת שיניים

הלבנת שיניים היא הפעולה הפשוטה ביותר בתחום האסתטיקה הדנטלית. הלבנת שינים תבוצע רק במצבים בהם השיניים והחניכיים בריאות ולא קיימים נגעי עששת. 


במסגרת הליך ההלבנה החומר הכימי המשמש לביצוע הפעולה חודר דרך השכבה החיצונית של השן (שכבת האמייל), אל שכבת הדנטין וגורם לפירוק הפיגמנטים של צבע השן. כתוצאה מהבהרת שכבת הדנטין צבע השן שמשתקף ייראה בהיר יותר. קיימים שני סוגים של הלבנה: הלבנה ביתית והלבנה המתבצעת במרפאת שיניים.

הלבנה ביתית

לפני ביצוע ההלבנה, הרופא המטפל מכין סד סיליקון מיוחד המותאם לפה המטופל. בתוך הסד יש למרוח את חומר ההלבנה ואחר מכן להרכיבו במשך 4-6 שעות בכל יום, במשך כשבועיים. ניתן לראות את התוצאות לאחר כשבוע. בסיום הטיפול ניתן לראות ירידה בשני גוונים בצבע השן. 



הלבנה במרפאת השיניים

הלבנה במרפאת השיניים מספקת שינוי בגוון השיניים באופן מידי. במסגרת ההליך נמרח ג'ל המכיל חומר הלבנה בריכוז גבוה על גבי השיניים, ולאחר מכן משתמש הרופא המטפל במנורת אור כחול ייחודית אשר משפעלת את חומר ההלבנה. מומלץ לבצע לאחר מכן גם טיפול הלבנה ביתי משלים. השינוי בגוון השיניים נראה מיד לאחר הפעולה. מדובר בפעולה מהירה יחסית, בניגוד להלבנה ביתית. 





לאחר הלבנה במרפאת השיניים נראה שינוי בגוון השיניים באופן מיידי 




למי מיועדת הלבנת שיניים?

הלבנת שיניים מיועדת למטופלים מעל לגיל 18, למעט נשים מיניקות או נשים בהריון.



מהם היתרונות בהלבנת שיניים?

הלבנת שיניים היא פעולה יעילה לשיפור מראה השיניים. היא אינה גורמת לפגיעה בשן ולהחלשה של שכבת האמייל. 



מהם החסרונות?

בכל הנוגע להלבנה ביתית, מדובר בפעולה מתמשכת והתוצאות נראות רק לאחר תקופת זמן של מספר שבועות. בהתייחס לשני סוגי ההלבנה, מדובר בפעולות זמניות הדורשות חזרה על הטיפול לאחר תקופת זמן מסוימת: בקרב מעשנים יש צורך בחזרה לאחר שבעה חודשים ובמטופלים שאינם מעשנים יש צורך בחזרה לאחר כשנה עד שנה וחצי. 



2. שחזורי קומפוזיט

קומפוזיט הוא חומר מורכב, המהווה את אחד מהחומרים המרכזיים הנמצאים בשימוש לצורך ביצוע שחזור של צבע או צורת השיניים. במהלך הפעולה מבצעים הסרה של כמות מסוימת מחומר השן. הקומפוזיט נקשר אל חומר השן וכך מסייע במילוי חללים מסוימים (במקרים של שברים או רווחים בשיניים) ובשינוי צבע השן. שחזור קומפוזיט מהווה מעין הליך ביניים בעזרתו ניתן להגיע לאסתטיקה יפה מאוד של השיניים. הפעולה מתבצעת במרפאת השיניים ואורכת כחצי שעה. 



מהם היתרונות בשחזורי קומפוזיט?

שחזורי הקומפוזיט מספקים תוצאה אסתטית מאוד והם אינם מחייבים פגיעה רבה בחומר השן. ההליך הינו זול יחסית לשאר הטיפולים. ניתן לשנות גם את צורה השיניים וכן לסגור רווחים בשיניים.



מהם החסרונות?

עם הזמן חומר הקומפוזיט נצבע, בעיקר בשל אכילת מזונות המכילים צבעי מאכל, ועל כן דורש ליטוש או החלפה לאחר תקופה מסוימת.



3. ציפוי שיניים למינייט

ציפויי למינייט מורכבים מעלי חרסינה דקים המודבקים על השיניים. ציפויים אלה משמשים לשם השגת שיניים לבנות וצחורות שאינן משנות את צבען עם הזמן. כדי להדביק את ציפויי החרסינה יש לבצע הורדה מינימלית של חומר השן (בין 0.3-0.7 מ"מ). ההליך מתבצע במהלך מספר פגישות במרפאת רופא השיניים: בטיפול הראשון נלקחות מידות וצילומים של השיניים לצורך יצירת שחזור מעבר זמני לקראת הכנת ציפוי החרסינה. ניתן לראות שיפור במראה השיניים כבר מהטיפול השני. שינוי משמעותי יראה מהטיפול השלישי עם הדבקת הציפויים. 



מהם היתרונות בציפויי למינייט?

ציפויי למינייט מספקים שינוי צבע קבוע לאורך זמן ומאפשרים קבלת מראה שיניים צחורות. בנוסף, במקרים רבים ציפויי החרסינה מאפשרים גם לבצע שינוי בצורת השיניים ולא רק בגוון. 





ציפויי למינייט מספקים שינוי קבוע במראה וגוון השיניים המחזיק לאורך זמן




מהם החסרונות?

מדובר בהליך יקר יחסית. בנוסף, לצורך ביצוע ההליך יש צורך בהורדה של כמות מסוימת מחומר השן והתוצאה אינה נראית באופן מידי.



למי מיועדים ציפויי הלמינייט?

ציפויי הלמינייט מיועדים לכל מטופל מעל לגיל 18, המעוניין בשינוי בגוון ולעיתים אף בצורת השיניים. בכל הנוגע למטופלים הסובלים מבעיות סגר, כמו סגירת שיניים קצה על קצה או מטופלים ששוחקים שיניים, ההחלטה לגבי ביצוע הטיפול תלויה בשיקול דעתו של רופא השיניים המטפל. 



4. כתרים אסתטיים

כתרים אסתטיים כוללים כרתי זירקוניה העשויים מחומר הזירקוניום, או כתרי ליתיום דיסיליקט   (e-MAX) וכן כתרים המורכבים ממתכת אצילה, כמו לדוגמה זהב וציפוי של חרסינה דחוסה. 


הכתרים האסתטיים מסייעים בשינוי צורת השיניים, הגוון ואף מנח השיניים. שני סוגי הכתרים מיועדים בעיקר לשיניים הקדמיות. על מנת לקבל תוצאה אסתטית יותר, ישנה העדפה להשתמש בכתרים המעורבים גם עם חרסינה על מנת לקבל תוצאה אסטטית טובה יותר.

בקרב מטופלים בעלי קו חיוך גבוה (המביא לחשיפת החניכיים בחיוך), ישנה העדפה לבצע כתרים בגוון השן כדי למנוע היווצרות של פס שחור מעל לקו השן הנראה במצבים של חשיפת חניכיים. 

ההליך כולל ארבע עד חמש פגישות עם רופא השיניים : בפגישה הראשונה נלקחות מידות של השיניים והרופא מבצע צילום של הפה, בפגישה השנייה מכין הרופא גשר זמני המותאם אישית למטופל במעבדת השיניים. לאחר מכן, מתבצעות המדידות לשם הצבת הכתרים הקבועים, בדיקת שלבי ביניים ומסירת הכתרים. ניתן לראות שינוי במראה השיניים כבר מהפגישה השנייה. 


הכתרים האסתטיים עמידים מאוד ומספקים מראה שיניים מושלם




מהם היתרונות בכתרים אסתטיים?

הכתרים האסתטיים עמידים מאוד והם מספקים את המראה האסתטי המושלם. בנוסף, בעזרת הכתרים ניתן לטפל גם במקרים מורכבים. 



מהם החסרונות?

ההליך גורם לפגיעה ניכרת בחומר השן. מדובר בטיפול יקר יחסית, הנמשך זמן רב עד לקבלת התוצאות הסופיות. 



למי מיועדים הכתרים האסתטיים?

הליך זה מתאים למבוגרים מעל לגיל 18 ונועד למטופלים שסובלים מבעיות אסתטיות מורכבות יותר. 


הכתבה בשיתוף עם ד"ר טל
 אליהו רופא שיניים מומחה. בעל מרפאה פרטית המתעסקת בעיקר בתחום האסתטיקה והכירורגיה. הכתבה נערכה על-ידי מערכת אינפומד.


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר צבי קופר
ד"ר צבי קופר רפואת שיניים
ד"ר חוסאם עמאשה
ד"ר חוסאם עמאשה רפואת שיניים
4.6
( 12 חוות דעת )
"הגעתי לטיפול בהרגשה מפוחדת, יצאתי בהרגשה טובה, שעברתי את זה בלי פחד ובצורה נעימה..."
ד"ר קובי איסקוב
ד"ר קובי איסקוב רפואה אסתטית
4.9
( 83 חוות דעת )
"חוויה מעולה מאוד ממליצה על דר קובי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום ציפוי שיניים

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו