דלג לתוכן

אסתטי, מהיר ונוח: טיפול אורתודנטי באמצעות קשתיות שקופות

למרות שהטיפולים השונים ליישור השיניים פופולאריים מאוד בקרב אנשים רבים ובעיקר בקרב בני נוער, הם עלולים להוות פגם אסתטי ניכר ולפגום בשגרת החיים: קשתיות שקופות מסייעות ביישור השיניים ובקבלת חיוך אסתטי במהירות וביעילות ללא פגיעה ניכרת במראה החיצוני: כל הפרטים

מאת: ד"ר ששי צדוק
תאריך פרסום: 03/12/2018
2 דקות קריאה

חיוך יפה הוא מקור לביטחון עצמי ועל כן אנשים רבים, בייחוד בני נוער, עוברים טיפול אורתודנטי. עד לפני שני עשורים יישור שיניים התבצע באמצעות פלטות מתכת המקשות על הדיבור או באמצעות ברקטים- מכשירים מתכתיים, לא נוחים המהווים פגם אסתטי ניכר. קשתיות שקופות מותאמות למטופל באופן אישי, מסייעות ביישור השיניים ובקבלת חיוך אסתטי, ללא הפרעה בשגרת החיים או פגיעה ניכרת במראה החיצוני. 

מהן קשתיות שקופות?

כפי ששמן מעיד, הקשתיות השקופות הן פלטה שקופה המורכבת על גבי השיניים ואינה בולטת, פוגעת ביכולת הדיבור, או מהווה פגם אסתטי ניכר. הפלטה השקופה דקה במיוחד ועל כן נוחה לשימוש. למעשה, ניתן להרכיב את הקשתיות כמעט מבלי שיבחינו בהן. הקשתיות ניתנות להסרה בזמן אוכל וצחצוח השיניים וכך מאפשרות שמירה מיטבית על בריאות השיניים. במהלך הטיפול באמצעות הקשתיות השקופות ניתן לצחצח את כל משטחי השן ולהיעזר בחוט דנטלי. הקשתיות מולבשות על גבי השיניים ומזיזות אותן לכיוון הרצוי, כדי להביא את השיניים לעמדתן הנכונה בסיום התהליך. 






הקשתיות השקופות ניתנות להרכבה כמעט מבלי שיבחינו בהן. בנוסף הן ניתנות להסרה בזמן האוכל וצחצוח השיניים


מהם היתרונות בשימוש בקשתיות שקופות?

מעבר לעובדה שהקשתיות השקופות אינן פוגעות במראה החיצוני או גורמות להפרעה בתפקוד השיניים, פיתוחים טכנולוגיים של השנים האחרונות מאפשרים את קיצור משך הטיפול כמעט במחצית. כיום, ניתן להחליף את הקשתיות אחת לשבוע ולא אחת לשבועיים כפי שהיה ניתן בעבר, ועל ידי כך לקצר משמעותית את משך הטיפול. מנגד, בטיפול האורתודנטי המסורתי המתבצע באמצעות פלטות מתכת קצב זה אינו אפשרי עקב היעדר דרגות ביניים. 


פיתוח חשוב נוסף הוא קשתיות לבני נוער-  אוכלוסייה שהטיפול בה התאפשר עד כה במכשירים מתכתיים בלבד. תקופת גיל זו, מאופיינת במודעות עצמית גבוהה ורגישות עצומה לביקורת חברתית. הקשתיות השקופות מאפשרות לעבור את הטיפול מבלי לפגום במראה האסתטי ומצמצמות את תחושת הלחץ והכאב הכרוכה בתהליך. בנוסף, הקשתיות השקופות מאפשרות לשמור על ניקיון מקסימלי של אזור הפה והשיניים.

הקשתיות השקופות אינן פוגעות במראה החיצוני או גורמות להפרעה בתפקוד השיניים. בנוסף,  הן מקצרות את זמן הטיפול 

הקשתיות לילדים ונוער מיוצרות מאותו החומר של הקשתיות למבוגרים, אבל מכיוון שהצעירים נמצאים ב"תנועה" מתמדת, נוספו לקשתיות מספר מרכיבים:


1. מבנה הקשתיות מאפשר טיפול גם כאשר יש שיניים הנמצאות בתהליך בקיעה

בעבר לא ניתן היה לטפל באמצעות קשתיות לפני צמיחת השיניים כולן. הקשתיות לילדים ונוער מתוכננות כך שיוכלו לאפשר טיפול גם כאשר ישנן שיניים הנמצאות בתהליך בקיעה. באופן זה, ניתן לאפשר לשיניים החדשות לבקוע במקביל להזזת השיניים הקיימות. 



2. הוספת "כנפיים" צדדיות שמאפשרות לטפל גם במצבים בהם יש פער בין הלסתות שדורש תיקון

בעבר הקשתיות אפשרו רק את סידור שיניים ולא ניתן היה לתקן בעזרתן פער בין לסתי. כדי לתקן את הפער שבין הלסתות היה צורך להיעזר במכשירים, כמו רסן חיצוני. הכנפיים הצדדיות בקשתיות השקופות מאפשרות טיפול בפער בין הלסתות ללא כל צורך בשימוש במכשירים נוספים.



3. הוספת אינדיקטור צבעוני

אינדיקטור צבעוני הקיים בקשתיות השקופות דוהה בשימוש נכון ורציף, וכך מאפשר למטופל ולאורתודונט לעקוב אחרי מידת ההתמדה בהרכבת המכשיר. 



4. קשתיות מיוחדות לילדים צעירים שמאפשרות טיפול "קדם אורתודנטי" המחליף את הטיפול בפלטות

פיתוח אחרון מאפשר הדמיה של טיפול משולב, אורתודנטי ושיקומי (פרותטי). באמצעותו ניתן לקבל הדמיה של תוצאות הטיפולים השונים לאותה הבעיה, דבר שמקל על קבלת החלטה בנוגע לאסטרטגיית הטיפול.


הכתבה בשיתוף עם ד"ר ששי צדוק, מומחה לאורתודונטיה (יישור שיניים). מ-2001 מנהל היחידה האורתודונטית במחלקה לכירורגית פה ולסת בביה"ח איכילוב. הכתבה נערכה על-ידי מערכת אינפומד. 


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר חוסאם עמאשה
ד"ר חוסאם עמאשה רפואת שיניים
4.6
( 12 חוות דעת )
"הגעתי לטיפול בהרגשה מפוחדת, יצאתי בהרגשה טובה, שעברתי את זה בלי פחד ובצורה נעימה..."
מרפאת היכל השן
מרפאת היכל השן רפואת שיניים
מרפאת שיניים ותיקה בחולון (למעלה מ-20 שנה) העוסקת בהשתלות שיניים ואסתטיקה דנטלית
ד"ר קובי איסקוב
ד"ר קובי איסקוב רפואה אסתטית
4.9
( 89 חוות דעת )
"שירות אדיב, אכפתי, סובלני ומסביר. קיימת הרגשה טובה שהגעת למקצוען בתחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום יישור שיניים

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו