דלג לתוכן

לא רק למבוגרים: המדריך המלא להזרקות אסתטיות

למרות שטיפולי הזרקות אסתטיות יועדו עד לא מזמן למבוגרות ומבוגרים המעוניינים להילחם בנזקי הגיל, כיום גם אנשים צעירים משתמשים בטיפולי ההזרקות השונים שיכולים לשפר את מראה הפנים ולמנוע קמטים בעתיד: מה ההבדל בין הזרקות בוטוקס להזרקות חומצה היאלורונית, למה משמש כל אחד מהטיפולים ומה היתרונות בהם ולמה חשוב שיעשו רק בידי רופא מומחה?כל המידע שחשוב לדעת לפני טיפולי ההזרקות

מאת: ד"ר קרן זהבי, מרפאת פרופ' אייל גור
תאריך פרסום: 29/01/2019 תאריך עדכון: 15/12/2019
4 דקות קריאה
כתבת אודיו
חסות

הזרקות הבוטוקס והחומצה היאלורונית הן כבר מזמן לא רק נחלתם של בני החמישים ומעלה. למרות שההזרקות האסתטיות עשויות להועיל בשיפור מראה הפנים והצערתם, במילוי של קמטוטים ושקעים בפנים ובהחלקת הקמטים הקיימים, טיפולים אלה יכולים לסייע במניעת הקמטים העתידיים ובייפוי הפנים באמצעות פיסול של איברים שונים, כמו השפתיים והאף. כיצד מתבצעות ההזרקות, מה השימושים של הבוטוקס והחומצה היאלורונית ומהו היתרון בכל אחד מהטיפולים? כל התשובות בכתבה שלפניכם.


הזרקת בוטוקס

בוטוקס הוא נוירו טוקסין אשר מיוצר על ידי חיידק. הזרקת הבוטוקס גורמת לחסימה של החומר אשר גורם לגירוי עצבי סביב אזור ההזרקה. כתוצאה מכך, שרירי ההבעה מפסיקים לזוז ולהתכווץ. 




להזרקות הבוטוקס שני שימושים: ראשית, הן מהוות טיפול אנטי אייג'ינג יעיל באמצעות עבודה על שרירי ההבעה אשר עשויה למנוע היווצרות של קמטים עתידיים. שנית, הבוטוקס יכול לתרום גם להחלקת הקמטים הקיימים. למרות ששמו של החומר עלול להיות מאיים, בוטוקס נחשב לטיפול בטוח מאוד. 



קראו עוד: כל הטיפולים המשלימים לאחר ניתוח מתיחת פנים



במהלך הפעולה, לאחר חיטוי הפנים, מוזרק החומר על ידי הרופא המומחה לאזורים שונים בפנים שנקבעו מראש, בהתאם לצורך של המטופל ולמצב הפנים. הזרקות בוטוקס מתבצעות לרוב בשליש העליון של הפנים (בגשר האף, לטיפול בקמטים בצדי העיניים, בקמטים הקיימים במצח ועוד), אך הן עשויות לסייע גם בשיפור מראה הצוואר וחלקים נוספים באזור הפנים. 
הטיפול בבוטוקס מתבצע במינונים שונים בהתאם למצב העור והקמטים הקיימים ובהתייחס לגיל המטופל. הפעולה נמשכת מספר דקות ואחריה ניתן להמשיך בפעילות יומיומית. הזרקות הבוטוקס אינן מחייבות ביצוע הרדמה מקומית, אך לעיתים ניתן לבצע אלחוש מקומי לפני ביצוע ההליך.


לבוטוקס יש תופעות לוואי קלות וחולפות וברוב המקרים פעולת ההזרקה תהיה פשוטה ותגרום לאי נוחות קלה.  השינוי במראה נראה לרוב כבר אחר הטיפול הראשון, אך התוצאות הסופיות יראו לאחר מספר ימים. כשבועיים ממועד ביצוע הטיפול יש להגיע לפגישת ביקורת אצל הרופא המטפל.


הבוטוקס עובד על שרירי ההבעה וכך מסייע במניעת קמטים עתידיים. בנוסף, הוא מסייע גם בהחלקת הקמטים הקיימים

מהם יתרונות בהזרקת בוטוקס?

הבוטוקס עשוי לסייע במניעת התפתחות קמטים עתידיים ועל כן הוא נחשב לטיפול האסתטי יעיל. בנוסף, התוצאות שנראות אחריו טבעיות מאוד. 



קראו עוד: אסתטיקה רפואית: כל השיטות - והיתרונות 



למי מיועדות הזרקות הבוטוקס?

חשוב להתחיל מוקדם ככל שניתן כדי למנוע את הקמטים בצורה מיטבית. טיפול זה מיועד למטופלים בגילאי 30 ומעלה. למרות זאת, גם מטופלים מבוגרים עשויים להיטיב מהטיפול בבוטוקס, אך יש לזכור כי כאשר נוצר קמט, גם לאחר שמתבצעת הזרקת בוטוקס, הוא אינו נעלם וההזרקות מסייעות בהשטחתו בלבד. ההחלטה לגבי ביצוע הטיפול תלויה במצב העור של המטופל ובקמטי ההבעה שנוצרו, על כן יש להתייעץ עם רופא בעל ניסיון לשם בחירת הטיפול המתאים. 



טיפול באמצעות חומצה היאלורונית

חומצה הילאורונית היא פולימר המורכב משרשרת של מולקולות סוכרים רבות. מדובר בחומר טבעי המצוי בגוף האדם באיברים שונים ובין היתר גם בחללים שבין תאי העור. ישנם עשרות סוגים של חומצה היאלורונית. סינטטיים, חצי סינטטיים, סיליקונים וטהור כמו שהגוף שלנו מייצר. חשוב לבדוק כי אכן נעשה שימוש בחומצה היאלורונית טהורה. 


החומצה ההיאלורונית נחשבת לטיפול בטוח והיא עמידה לאורך זמן. תוצאות הטיפול נראות לרוב באופן מידי והן הפיכות במידת הצורך. החומצה ההיאלורונית מסייעת בשיפור מראה הפנים ובלחימה בנזקי הגיל. עם ההתבגרות מתרחש שינוי במבנה עצמות הגולגולת המשנה את מבנה הפנים ובנוסף, ההזדקנות מובילה להידלדלות של רקמות השומן בפנים ומשווה לאחרונות מראה נפול ומבוגר. הטיפול בחומצה היאלורונית בסמיכויות שונות יכול לסייע בהשבת הנפח לאזורים מסוימים בפנים ולמילוי קמטים וקמטוטים שונים, לרבות מילוי השקעים מתחת לעיניים ומילוי הקמטוטים סביב הפה וכן שיפור מרקם העור ללא ניפוח ולהמון לחות .בנוסף באמצעות החומצה ההיאלורונית ניתן לעצב אזורים שונים, כמו לדוגמה עצמות הלחיים,קו לסת , השפתיים ,גב כף היד ואפילו האף. 




החומצה ההיאלורונית היא טיפול בטוח שתוצאותיו עמידות לאורך זמן. הטיפול מסייע בהשבת נפח לאזורים בפנים ולמילוי קמטים


מהלך הטיפול 

החומצה ההיאלורונית מכילה חומר הרדמה מקומי ובנוסף מתבצע אלחוש קל טרם לביצוע ההליך. הטיפול נמשך כעשרים דקות. תוצאות ראשונות ניתן לראות באופן מיידי תוצאות סופיות לאחר חודש .



מהם היתרונות בהזרקות חומצה היאלורונית?

כאמור, החומצה ההיאלורונית קיימת בגופינו ועל כן השימוש בה בטוח ולרוב אינו מלווה בתופעות לוואי,  החומצה ההיאלורונית מסייעת בהצערת הפנים למראה רענן וטבעי. 



קראו עוד: שוקלים לעבור ניתוח למתיחת פנים? כל המידע שחשוב שתדעו לפני



אסטרטגיית טיפול משולבת 

כדי להגיע לתוצאות מקסימליות, מומלצת גישת טיפול הוליסטית המשלבת בין מגוון הטיפולים. טיפולי הבוטוקס והחומצה ההיאלורונית יכולים להתבצע כטיפול משלים לניתוח מתיחת פנים, או להיות משולבים עם טיפולי לייזר או טיפול בהבזקי אור לשם שיפור מרקמם העור והצערתו. חשוב לציין כי ההחלטה על הטיפול מתבצעת לאחר התייעצות עם רופא מומחה בכדי להגיע לתוצאה אידאלית.



כיצד נבחרת אסטרטגיית הטיפול?

בחירת אסטרטגיית הטיפול מתבצעת בהתאם לרצונו של המטופל ובהתייחס למצב הפנים והבעיות הקיימות. חשוב לבחור ברופא מומחה אשר מנוסה בהזרקות אסתטיות כדי שיסייע בבחירת הטיפול המתאים ביותר לשם קבלת תוצאות מיטביות וטבעיות. לעיתים יהיה צורך בסדרת טיפולים עד להגעה לתוצאה הסופית. 



למה חשוב כי ההזרקה תעשה בידי רופא מומחה ?

רופא מומחה (רופא עור,כירורג פלסטי) עובר התמחות ארוכה במהלכה הוא לומד בצורה יסודית את מבנה הפנים ומבנה העור כולל האנטומיה שלו והתהליכים המתרחשים בו.חלק מההתמחות מתמקדת באסתטיקה של הפנים ובטיפולים האסתטיים. רופא מומחה יודע לאבחן בצורה מדויקת את האנטומיה והאסתטיקה של הפנים,סוג העור ובריאות העור, ועל ידי כך למנוע תופעות לוואי לא רצויות.כמו כן רופא מומחה מקפיד להשתמש בחומרים האיכותיים ביותר עם אישורים מחמירים.לפני שמחליטים על טיפול אסתטי בחומרי מילוי חשוב לבדוק את המומחיות של הרופא והחומרים שמשתמש בהם.

הכתבה בחסות מרפאת פרופ' איל גור לכירורגיה פלסטית ודרמו אסתטיקה.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' אבשלום שלום
פרופ' אבשלום שלום כירורגיה פלסטית
מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי מאיר כפר סבא
ד"ר ז'אנה לרנר
ד"ר ז'אנה לרנר רפואה אסתטית
ד"ר אלי שולמן
ד"ר אלי שולמן רפואה אסתטית
5.0
( 3 חוות דעת )
"דר שולמן איש נעים ומיומן חזרתי אליו לטיפול חוזר. נעים וסבלני!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום בוטוקס ומילוי קמטים

בניהולו של ד"ר מוני פרידמן
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו