דלג לתוכן

האם מגדר משחק תפקיד ביחס של מבוגרים לכאב של ילדים?

ממחקר חדש עולה כי כשלילדים יש תגובות זהות לכאב, מבוגרים נוטים להאמין שלבנים כואב יותר מאשר לבנות

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 06/02/2019
2 דקות קריאה

סטריאוטיפים מגדריים עלולים לפגוע בילדים, פשוטו כמשמעו. במחקר חדש של אוניברסיטת יל, אשר פורסם בכתב העת journal of pediatric psychology, התבקשו מבוגרים לאמוד את מידת הכאב שחווים ילדים על ידי תצפיות בתגובות שלהם לכאב. התגובות אמנם היו זהות, אך מבוגרים נטו להאמין שבנים סובלים יותר מכאב מאשר בנות. החוקרים מייחסים זאת ככל הנראה למיתוסים תרבותיים וחסרי בסיס כגון "בנים סטואיים יותר" או "בנות יותר רגישות".

סמנתה וסמואל הם אותו/ה הילד/ה 

לצורך המחקר, החוקרים בחנו 264 מבוגרים אמריקאים (136 נשים, 128 גברים) בגילאים 18-75, אשר צפו סרטון זהה של ילד/ה בן/ת 5 העובר/ת בדיקת דם בכרית האצבע בביקור אצל הרופא. מגדר הילד/ה בסרטון לא ניתן היה לזיהוי. 


כל המשתתפים צפו בסרט הזהה של ילד/ה המציג/ה התנהגויות זהות של כאב, אך בתום הצפייה למחצית מהמשתתפים נאמר שבסרטון השתתף ילד בשם סמואל, לקבוצה השנייה נאמר שבסרטון השתתפה ילדה בשם סמנתה. לאחר הצפייה בסרטון המבוגרים התבקשו לדרג את רמת הכאב שהם חשבו שהילד/ה חווה או חוותה.

למרות שכולם צפו באותו הסרטון, מבוגרים אשר צפו ב"סמואל", בילד, האמינו שהוא סובל יותר מכאב, לעומת אלו שצפו ב"סמנתה", בילדה. 

קראו עוד: מחקר מצא: סביר יותר שבנות יסבלו מהפרעה פוסט טראומטית מבנים


למרות שהנבדקים צפו באותו סרטון, אלה שצפו בסמואל - הילד האמינו כי הוא סובל יותר מכאב, מאשר אלה שצפו בסמנתה - הילד


שאיפה לפחות טיפול ואבחון רפואיים מוטים

מחקר חדש זה מגבה מחקרים שנעשו על סטריאוטיפים מגדריים ועל הערכה קלינית מוטה של כאב באוכלוסיית מבוגרים. עם זאת, זה המחקר השני בלבד מסוגו שעוסק בילדים בשאלות מחקר אלו. 


החוקרים מקווים שממצאי המחקר שלהם יובילו למחקרים נוספים שיבחנו את התפקיד הפוטנציאלי של הטיות בהערכת הכאב והבריאות באופן כללי. 

אם הממצאים שעלו במחקר זה יכללו גם הקשרים אחרים יהיו לכך השלכות חשובות על האבחון והטיפול. הטיות בשיפוטיות לגבי כאב יכולות להיות חשובות באופן משמעותי מאחר שהן עלולות להחמיר טיפול רפואי לא הולם.


האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
ד"ר ישי סלם
ד"ר ישי סלם ילדים
5.0
( 22 חוות דעת )
"ד''ר ישי סלם מסר ידע ברגישות, נועם, סבלנות ומקצועיות רבה. חזר על דבריו מספר פעמים עד וידוא הבנה. תודה רבה!"
פרופ' דריו פרייס
פרופ' דריו פרייס ילדים
4.9
( 34 חוות דעת )
"פרופ׳ פרייס מקצועי מאוד,נעים וסבלני כלפי המטופל. מסביר את תהליך הטיפול ועונה על כל השאלות . שילוב של מקצוענות ואנושיות! תודה!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום הפרעות שינה בתינוקות וילדים

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו