דלג לתוכן

שבוע 13 להריון

הבטן מתחילה לצאת, את רעננה יותר וזה בדיוק הזמן להתחיל לעשות פעילות גופנית. והעובר שלך? הוא כבר נראה ממש כמו תינוק. לפניך כתבה על השבוע ה-13 להריון

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/02/2019
1 דקות קריאה

האם

הרחם שלך כבר גדל באופן משמעותי, הוא ממלא את האגן וגורם לבטן שלך לצמוח כלפי חוץ. זה מרגיש קצת כמו כדור חלק ורך. אם עדיין לא עלית במשקל בגלל בחילות והקאות, כעת, ככל שהרגשתך תשתפר, כך את צפויה לעלות במשקל. עם זאת, למרות שאת חיונית יותר ויש לך יותר חשק להיות פעילה, ייתכן שתתעייפי יותר מהר.

העובר

העובר שלך גדל במהירות. העיניים שלו נעות ומתקרבות אחת לשנייה, מה שמעניק לו מראה של תינוק. האצבעות והבהונות כבר מופרדים לגמרי, הקרסוליים ומפרקי כפות הידיים מקבלים את צורתם, המעיים מתקבע במקומו, השיניים סיימו להתפתח מתחת לחניכיים, ולמרות שהראש עדיין נראה גדול ולא פרופורציונאלי לגוף, שאר הגוף ממשיך לגדול ולהתפתח.

שלוש נשים רצות, אחת מהן בשבוע 13 להריון

צילום: shutterstock

למרות שאת חיונית יותר ויש לך יותר חשק להיות פעילה, ייתכן שתתעייפי יותר מהר

בדיקות מומלצות

בדיקת סקר שליש ראשון – אם עדיין לא עשית, חשוב לבצע בדיקה זו, אשר בוחנת את רמת הסיכון של העובר שלך לתסמונת דאון. תוצאת הבדיקה נעשית על פי שכלול של בדיקות דם האם (בדיקת רמות חלבונים) ובדיקת שקיפות עורפית באולטרסאונד (שכבת נוזל עורף העובר). יש לבצע את הבדיקה עד שבוע 13 + 6 ימים. 

בדיקת סיסי שלייה – יש לבצע רק אם ניתנה המלצת רופא. הבדיקה נועדה לאבחן מחלות גנטיות בעובר במקרים בהם קיים סיכון.

טיפים

השיפור בהרגשה זו גם הזדמנות לחזור לעסוק בפעילות גופנית בדרגת קושי קלה עד בינונית, כגון שחייה, הליכה, ריצה. פעילות גופנית בזמן ההריון עוזרת בשמירה על משקל, משפרת את איכות השינה, מונעת עצירות, מונעת דליות ברגליים, וגם שומרת על בריאות העובר שלך. הקפידי לא לעייף את עצמך יותר מדי, שמרי על טמפרטורת גוף מאוזנת שאינה גבוהה מדי, ודאגי לשתות מספיק מים לפני ואחרי הפעילות.

לשבוע ההריון הבא

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר עמית מאיר
ד"ר עמית מאיר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 20 חוות דעת )
"דר עמית מאיר סופר מקצועית ובעלת סבלנות ורגישות. הקדישה לי זמן והסבירה בפירוט את כל השלבים בייעוץ לעומק. ממליצה בחום לכל אחת שזקוקה לרופאה לסמוך עליה ולחוויה חיובית מאד."
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום אולטרסאונד - הריון ולידה

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו