דלג לתוכן

הכירו את השיטה שעשויה להעלים את עודפי השומן ללא ניתוח

המסת שומן בקור היא שיטה חדשנית המשתמשת בחשיפה לקור קיצוני אשר גורם להמתת תאי השומן וסילוקם מהגוף. למרות זאת, חשוב לדעת כי לא כל השיטות הקיימות כיום בשוק הן בעלות תכונות זהות ובטיחות מוכחת: איך זה בדיוק פועל ואיך בוחרים את השיטה המתאימה והבטוחה ביותר? ד"ר רעיה קוריאט עם כל התשובות

מאת: ד"ר רעיה קוריאט
תאריך פרסום: 13/02/2019 תאריך עדכון: 20/03/2019
3 דקות קריאה
פרסומת



שומן עודף הוא בעיה קשה מאוד הפוגעת בכלל האוכלוסייה. בעיה זו אינה נחלתם הבלעדית של אנשים הנחשבים שמנים. גם אלה שאינם מוגדרים כבעלי משקל עשויים לסבול מעודף שומן באזורים ספציפיים של הגוף. 

למרות שתזונה נכונה ופעילות גופנית עשויות לסייע בירידה במשקל, הן אינן תורמות לסילוק עודפי שומן באזורים מסוימים. על כן, ענף הרפואה והמדע מנסה כבר שנים רבות למצוא פתרון לסילוק שומן באזור ספציפי. עד היום, פותחו דרכים שונות, בהן ניתוחים (כמו ניתוח לשאיבת שומן) או תרופות לירידה במשקל. למרות זאת, לכל אחד מפתרונות אלה מגרעות משלו: באשר לניתוחים, על אף היכולת לסלק שומן מאזור ספציפי הפעולה הכירורגית כרוכה בסיבוכים שונים, עד כדי מוות. הטיפול התרופתי מצידו, אינו מסייע בסילוק שומן מאזור ספציפי ונטילתו לוותה בתופעות לוואי שונות, עד כדי מוות. מסיבות אלה, הבעיה נותרה עומדת בעינה. 


כדי למצוא פתרון לבעיה, פותחה בארצות הברית, על-ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד, טכנולוגיה בשם COOLSCULPTING, אשר חושפת אזורי שומן ספציפיים בגוף לקור קיצוני הגורם להמתת התאים החשופים לטמפרטורה הנמוכה, וכך מסייעת בסילוק עודפי השומן מאזור הספציפי שטופל בגוף.

מקורה של הטכנולוגיה הוא במחקר על אודות השפעתו של קור קיצוני על תאי השומן. מדענים גילו כי רקמות השומן רגישות מאוד לקור קיצוני, וכי חשיפה לקור אינטנסיבי גורמת לתאי השומן להיכנס למנגנון מולקולרי של מוות – או במילים פשוטות, החשיפה לקור יכולה לגרום להרס של תאי השומן. זאת ועוד, חשיפה לטמפרטורות ספציפיות גורמת לתמותה של תאי השומן מבלי לפגוע בעור אשר עוטף אותם.

קראו עוד: שומן בטני: כל המיתוסים - והאמת 


כיצד מתבצע התהליך?

בשלב הראשון, מגיעים המטופלים לפגישת ייעוץ שבמהלכה בוחנת הרופאה המטפלת את ההיסטוריה הרפואית, כדי לוודא שלא קיימת התוויות נגד לטיפול. לדוגמה, מטופלים אשר סובלים מבקע באזור הבטן אינם יכולים לעבור את הטיפול בקור באזור הבטן. בנוסף, מטופלים שסובלים מרגישות לקור אינם נחשבים למועמדים מתאימים לטיפול. 


האזורים העיקריים בהם מתבצע הטיפול בקור הם: הבטן, אזור הרגליים, ירכיים חיצוניות ופנימיות, זרועות, סנטר (במקרים בהם קיים סנטר כפול), גב (מתחת לקו החזייה), אזור המותניים, הגב התחתון ואזור בית השחי הקדמי. חשוב לציין שטיפול ה- COOLSCULPTING הוא טיפול חד פעמי. 

הטיפול מתבצע במרפאה . במהלכו מונח המתמר באזור מסוים על גופו של המטופל ולאורך כל הטיפול הטמפרטורה מנותרת באופן קפדני כדי למנוע כוויות בעור. מערכת  COOLSCULPTING מבצעת הקפאה מבוקרת, ומכוונת את הקור אל מצבורי תאי שומן הממוקמים מתחת לעור. כך נגרם מותם של תאי השומן והם מפונים מהגוף בתהליכים טבעיים.

זמן ביצוע הפעולה תלוי בהיקף הטיפול והיא נמשכת עד למספר שעות. לאחר הטיפול המטופל הולך לביתו באופן רגיל ויכול להמשיך בשגרת היום. לאחר כחודש עד שלושה חודשים ממועד ביצוע הטיפול מתרחש צמצום משמעותי של תאי השומן באזור שטופל, אשר נראה לעין. 


טכנולוגיית ה- COOLSCULPTING, חושפת אזורי שומן ספציפיים בגוף לקור קיצוני, וכך מסייעת בסילוק עודפי השומן 


מי נחשב למועמד מתאים להמסת שומן בקור?

טיפול ה- COOLSCULPTING מתאים לכל אדם, כל עוד לא קיימות התוויות נגד. מדובר בבעיה שנוגעת לכל, ולכן פתרון זה עשוי לספק מענה לכל אחד. 



כמה אחוזי שומן ניתן להסיר מהגוף?

מחקרים קליניים הראו כי הטיפול עשוי לסייע בסילוק של עד כ-30% מהשומן המקומי. 


בתמונה: תוצאות הטיפול לפני ואחרי ביצוע טיפול בקור באזור הסנטר



האם ההליך כרוך בסיכונים?

קיימות תופעות לוואי שונות שעלולות להתרחש עקב הטיפול, אך הן כולן חולפות. לעיתים עלולים להתפתח כאבים מקומיים כתוצאה מהטיפול, אך אלה צפויים להימשך עד כשבועיים ממועד הטיפול. בנוסף, במקרים מסוימים עלולה להתפתח ירידה בתחושה באזור המטופל, אך גם היא צפויה לחלוף זמן קצר לאחר הטיפול.



האם תוצאות הפעולה הן קבועות?

לאחר גיל ההתבגרות לא מיוצרים עוד תאי השומן בגוף. משמעות הדבר היא שבחיים הבוגרים מספר תאי השומן בגוף הוא קבוע ולכן תאים שסולקו לא יתפתחו שוב. למרות זאת, חשוב לשמור על אורח חיים בריא ותזונה מאוזנת כדי למנוע יצירת עודף שומן באזורים אחרים בגוף.



מה חשוב לדעת לפני ביצוע הטיפול?

חשוב לדעת כי מכשיר ה-  COOLSCULPTING הוא המכשיר היחיד בעולם שקיבל את אישור ה-FDA. בעקבות ההצלחה המסחררת של הטכנולוגיה, חברות רבות בעולם ניסו לפתח מכשור דומה, אך אף אחת מהן לא קיבלה את אישור ה-FDA ולא בכדי. מכשיר ה- COOLSCULPTING מבצע את הטיפול בצורה מבוקרת מאוד שאינה פוגעת ברקמת העור. 


יש לציין כי מרבית המכשירים "להקפאת שומן" המשווקים בישראל אינם מסוג COOLSCULPTING. השימוש במכשירים מסוגים אלה עלול להוביל לסיבוכים רבים, לרבות כוויות עור. כמו כן, התוצאות המתקבלות כתוצאה מהשימוש במכשירים האחרים אינן יעילות ועלולות להוביל לבזבוז משאבים על ידי המטופלים וכן גם לתסכול רב. קיימת מגמת הטעייה צרכנית בשוק, הכוללת שיווק של מכשור אחר להקפאת שומן שאיננו בעל אישור ה-FDA, כמכשיר ה- COOLSCULPTING. טרם לביצוע הטיפול, ניתן לבדוק באתר COOLSCULPTING מי הם הרופאים הישראלים המשתמשים בטכנולוגיה זו. 


ד"ר רעיה קוריאט, רופאה מומחית לאבחון רקמות שעשתה את התמחותה בביה״ח סידרס סיני, בברלי הילס. ד"ר קוריאט היא הבעלים של Prestige Clinic היוקרתית בתל אביב, ומהרופאים המובילים בישראל בתחום ההקפאת שומן. לאתר המרפאה לחצו כאן.


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר שחר גבע - leo clinic
ד"ר שחר גבע - leo clinic רפואה אסתטית
מנהל רפואי , רפואה אסתטית - רשת קליניקות לרפואה אסתטית LEO CLINICS
ד"ר עמית מאיר
ד"ר עמית מאיר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 20 חוות דעת )
"דר עמית מאיר סופר מקצועית ובעלת סבלנות ורגישות. הקדישה לי זמן והסבירה בפירוט את כל השלבים בייעוץ לעומק. ממליצה בחום לכל אחת שזקוקה לרופאה לסמוך עליה ולחוויה חיובית מאד."
ד"ר יצחק דנו - דנו אסתטיקס
ד"ר יצחק דנו - דנו אסתטיקס אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
4.9
( 16 חוות דעת )
"הרגשה מצויינת לאחר טיפולי הזרקה התוצאות מדברות בעד עצמן המראה שנוצר טבעי ויפה. ד"ר דנו בעל ידי זהב פשוט אלוף אמין ומקצועי. ממליצה בחום!!!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום שאיבת שומן, מתיחת בטן והצרת היקפים

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו