דלג לתוכן

שבוע 12 להריון

האנרגיות חוזרות אליך, כבר אפשר לספר שאת בהריון והעובר הגיע לסיום שלב התפתחות האברים ומערכות הגוף. ומה עוד צפוי? לפניך כתבה על השבוע ה-12 להריון

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/02/2019
1 דקות קריאה

האם

השליש הראשון להריון עומד להסתיים. את צפויה להתחיל להרגיש שיפור כללי: בשבועות הקרובים הבחילות צפויות להיעלם, האנרגיות עשויות לשוב אליך ואולי אף החשק המיני. אגב, אין כל מגבלה לקיים יחסים בשלב זה של ההריון, למעט מקרים בהם יש כאב, דימום או תופעות חריגות כלשהן, אז יש לגשת לרופא. העלייה במשקל בדרך כלל תנוע בין 0.5 קילו ל-2.5 קילו.

העובר

האיברים ומערכות הגוף של עובר הגיעו לסיום שלב התפתחותם: החל מניצני השיניים ועד ציפורני הבהונות. העובר צפוי לנוע יותר ברחם, אך גודלו הוא כ-7 סנטימטרים בלבד ועדיין לא תרגישי בו. העובר ממשיך לגדול ולהתחזק עד תום ההריון ובתום השבוע הזה, הסיכוי להפלה קטן באופן משמעותי, וזה השלב שבו כבר אפשר לספר על ההריון. מה שעדיין לא תוכלי לדעת ולספר זה את מין העובר. למרות התפתחות איברי המין, עדיין קשה לזהות אותם בבדיקת אולטרסאונד.

הדמיה של עובר ברחם בשבוע 12 להריון

צילום: shutterstock

עם סיומו של השליש הראשון להריון, את צפויה להרגיש שיפור כללי

בדיקות מומלצות

בדיקת סקר שליש ראשון – שכלול תוצאות של שתי הבדיקות לגבי רמת הסיכון של העובר לתסמונת דאון. הבדיקה משלבת בדיקות דם של האם, הבוחנת רמות של שני חלבונים, ובדיקת אולטרסאונד, לבדיקת שקיפות עורפית – עובי שכבת הנוזל בעורף העובר. יש לבצע את הבדיקה בין השבוע ה-11 ועד השבוע ה-13 + 6 ימים. 

בדיקת סיסי שלייה – בדיקה שנועדה לאבחן מחלות גנטיות בעובר. יש לבצע את הבדיקה רק במקרים בהם הרופא ממליץ על כך.

טיפים

אם בשלב מסוים בהריון את תוהה בעניין סימני המתיחה שעלולים להישאר על החזה, הירכיים, הבטן והישבן, דעי שלרוב הם נוטים להיחלש לאחר הלידה. לצד זה, שימוש בקרמים ייעודיים ושמנים למיניהם, לא צפוי למזער את סימני המתיחה, שכן הדבר תלוי בגמישות הטבעית של העור שלך.


לשבוע ההריון הבא

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר עמית מאיר
ד"ר עמית מאיר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 20 חוות דעת )
"דר עמית מאיר סופר מקצועית ובעלת סבלנות ורגישות. הקדישה לי זמן והסבירה בפירוט את כל השלבים בייעוץ לעומק. ממליצה בחום לכל אחת שזקוקה לרופאה לסמוך עליה ולחוויה חיובית מאד."
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום אולטרסאונד - הריון ולידה

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו