דלג לתוכן

שבוע 11 להריון

למה החניכיים שלך מדממות יותר, האם כבר ניתן לקבוע את מין העובר שלך ואיזה בדיקות חשוב שתעשי בשלב זה? לפניך כתבה על השבוע ה-11 להריון

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/02/2019
2 דקות קריאה

האם

נפח הדם שלך גדל למכביר החל משבוע זה, ובהתאם גם הלב שלך עובד יותר. מערכות הגוף מתחילות לעבוד ביחד כדי ליצר תנאי גידול מתאימים לעובר שלך. לטוב או לרע, הורמוני ההריון מראים את ההשפעות שלהם וייתכן שתבחיני בצמיחה מהירה יותר של ציפורני הידיים ושל בהונות הרגליים, כמו גם של שיערך. גם בעורך ייתכן ותבחיני בשינויים: שמנוניות יתר, התפתחות של אקנה, ואולי אף פיגמנטציה בעור הפנים או בפטמות.

העובר

עוד שבוע של צמיחה משמעותית עובר על העובר שלך. כבר ניתן להבחין בציפורניו, האוזניים שלו גדלות, מערכת הבליעה שלו התפתחה והוא בולע מי שפיר, מה שעוזר לריאות שלו להתפתח. בביקור אצל הרופא, באמצעות סטטוסקופ ניתן לשמוע את דופק העובר בשלב זה. איברי המין שלו גם ממשיכים להתפתח. אמנם עדיין לא ניתן לקבוע את מינו של העובר, אך עוד כשבועיים, באמצעות בדיקת אולטרסאונד, תוכלי לדעת אם יש לך בת או בן. 

אישה אוחזת את בטנה של שבוע 11 להריון

צילום: shutterstock

עדיין לא ניתן לקבוע את מינו של העובר, אך עוד כשבועיים תוכלי לדעת אם יש לך בת או בן

בדיקות מומלצות

בדיקת סקר שליש ראשון –חשוב לבצע בדיקה זו בין השבוע ה-11 ועד השבוע ה-13 + 6 ימים. הבדיקה משלבת בדיקות דם של האם, הבוחנת רמות של שני חלבונים, ובדיקת אולטרסאונד, לבדיקת שקיפות עורפית – עובי שכבת הנוזל בעורף העובר. שכלול תוצאות שתי הבדיקות מביא לדיוק של 85% לגבי רמת הסיכון של העובר לתסמונת דאון.

בדיקת סיסי שלייה - במקרים מסוימים יציע הרופא בין השבוע ה-10 ל-13 לעשות גם בדיקת סיסי שלייה, לצורך אבחון מחלות גנטיות בעובר. 

טיפים

חשוב לשמור על בריאות הפה בהריון. מומלץ לבקר אצל רופא השיניים לפחות פעם אחת במהלך ההריון ולוודא שאת צורכת מספיק סידן, השומר על שיניים חזקות. ייתכן והחניכיים שלך ידממו יותר בגלל גדילת נפח הדם, ולכן מומלץ להשתמש במברשת שיניים רכה מאוד ולהקפיד להשתמש בחוט דנטלי בכל יום.

לשבוע ההריון הבא

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר בוריס סחנוביץ
ד"ר בוריס סחנוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופא בכיר
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום אולטרסאונד - הריון ולידה

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו