דלג לתוכן

שוקלים ניתוח למתיחת בטן? כל המידע החיוני

בין אם מדובר בנשים לאחר הריונות ולידות, אנשים שעברו ירידה ניכרת במשקל או אלה שאינם מרוצים ממראה הבטן ומעוניינים בעיצובה, אנשים רבים מבצעים ניתוח למתיחת בטן כדי לשפר את המראה וכתוצאה מכך גם את הביטחון ותחושת הדימוי העצמי. אספנו עבורכם את המידע החיוני שחשוב לדעת על אודות הניתוח

מאת: פרופ' רמי נוימן
תאריך פרסום: 20/02/2019 תאריך עדכון: 30/04/2019
2 דקות קריאה
חסות

ניתוח למתיחת בטן הוא הליך כירורגי נפוץ המשמש לעיצוב הבטן באמצעות הסרת עודפי העור והשומן העודף בעיקר מאזור הבטן התחתונה. אנשים שעברו ירידה משמעותית במשקל וסובלים מעודפי עור ושומן באזור הבטן או נשים לאחר הריונות שאינן מרוצות מהחותם שהשאירו ההריונות והלידות על אזור הבטן, מבצעים את הניתוח האסתטי שעשוי לשפראת מראה הבטן וכן גם את הדימוי והביטחון העצמי. מהו מהלך הניתוח, אילו הכנות יש לבצע לפני ומה צפוי בזמן ההחלמה? כל המידע החיוני בכתבה הבאה. 

כיצד מתבצע ניתוח למתיחת בטן?

במהלך הניתוח מוסרים עודפי העור והשומן התת עורי המצויים באזור הבטן. בנוסף, הרופא המנתח יחזק את שרירי הבטן על מנת לקבל בטן שטוחה ומתוחה. במקרים מסוימים יהיה צורך גם במיקום מחדש של הטבור כדי לספק תוצאה פרופורציונאלית ואסתטית יותר. 


הניתוח למתיחת בטן אורך כשלוש שעות והוא מתבצע בהרדמה מלאה. במהלך הניתוח, מבצע הרופא המנתח חתך רוחבי בשיפולי הבטן המאפשר להפריד את עור הבטן והשומן ממעטפת השרירים. המנתח מהדק את מעטפת שרירי הבטן וכורת את עודפי העור והשומן. הניתוח מתבצע לרוב יחד עם שאיבת שומן. בסיום הניתוח מחדיר המנתח נקזים המשמשים לניקוז ההפרשות. 

מהם הסיכונים בניתוח למתיחת בטן?

ניתוח למתיחת בטן עלול להוביל לסיבוכים שונים, כמו זיהו0, דימום, הצטברות של נוזלים באזור הבטן, צלקות לא אסתטיות ותסחיף ריאתי (סיבוך זה נדיר מאוד בשל האמצעים הננקטים בזמן הניתוח ולעיתים משתמשים לאחר הניתוח בתרופות לדילול הדם כדי למנוע את התסחיפים). לאחר הניתוח המטופל יישאר להשגחה בבית החולים במשך הלילה.


ניתוח למתיחת בטן משמש לעיצוב הבטן באמצעות הסרת עודפי שומן ועור מהאזור כדי לספק מראה פרופורצונלי ואסתטי יותר



מהן ההכנות הנדרשות לפני הניתוח?

לקראת הניתוח תתבצע פגישה מקדימה אצל הרופא המנתח שבמהלכה יעריך הוא את איכות העור ואת מידת הרפיון שלו, את עובי שכבת השומן באזור הבטן, את מידת פיזורה וכן גם את מידת הרפיון של שרירי הבטן. 


טרם לניתוח יש לבצע בדיקות דם שונות, שיקבעו בהתאם לגיל ולהיסטוריה הרפואית. בנוסף, בקרב מטופלים מבוגרים יותר ייתכן ויהיה צורך גם בבדיקת צילום חזה ואק"ג.

חודש לפני הניתוח יש להפסיק לעשן ולהתמיד בכך לפחות שבועיים לאחר הניתוח. בנוסף, מטופלים אשר משתמשים בתרופות לדילול הדם צריכים להפסיק את השימוש בהן כחודש לפני הניתוח.

מהו מהלך ההחלמה לאחר הניתוח והאם יש הגבלות מסוימות?

לאחר הניתוח יש להיות עם חבישה מיוחדת באזור הבטן במשך כחודש ואסור לבצע פעילות גופנית עצימה, לרבות הרמת משקלים כבדים, למשך שלושה חודשים. הכאבים לאחר הניתוח ניתנים לשיכוך באמצעות נטילת משככי כאב ללא מרשם. 



מה חשוב לדעת לפני הניתוח למתיחת בטן?

חשוב להבין כי ניתוח למתיחת בטן אינו פתרון קסם: למרות שניתן לשמר את תוצאות הניתוח במשך שנים, יש צורך להקפיד על תזונה מאוזנת ופעילות גופנית בשגרה כדי לשמור על מראה מתוח של הבטן. כדי לקבל תוצאות מיטביות ולמזער את הסיכוי להתפתחות סיבוכים או סיכונים שונים במהלך הניתוח ואחריו, חשוב לבחור ברופא מומחה בכירורגיה פלסטית בעל נסיון רב בניתוחי מתיחת בטן לשם תכנון אסטרטגיית טיפול מתאימה לכל מטופל ולנתוניו וביצוע הניתוח בצורה היעילה והבטוחה ביותר לשם קבלת תוצאה אסתטית מיטבית


הכתבה בחסות מרפאת פלסטיקה ואסתטיקה בהובלת פרופ' רמי נוימן וד"ר יצחק דנו המתמחה בכירורגיה פלסטית ורפואית ניתוח אף ופנים וניתוחי חזה.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
פרופ' אבשלום שלום
פרופ' אבשלום שלום כירורגיה פלסטית
מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי מאיר כפר סבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום ניתוחים פלסטיים ומתיחת בטן אחרי ירידה במשקל

בניהולו של ד"ר טלי פרידמן
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו