דלג לתוכן

שוקלים לעבור ניתוח למתיחת פנים? כל המידע שחשוב לדעת לפני

ניתוח מתיחת פנים הוא הליך כירורגי נפוץ המוכר לרובנו. למרות זאת, אופן ביצוע הפעולה וניסיונו של הרופא המנתח הם מאפיינים בעלי חשיבות עליונה שעשויים להשפיע על הצלחת הניתוח וקבלת תוצאות מיטביות: כיצד מתבצע ניתוח למתיחת פנים, מה צפוי בתקופת ההחלמה שלאחר הניתוח ומה חשוב לדעת לפני? כל התשובות החיוניות

מאת: פרופ' רמי נוימן
תאריך פרסום: 24/02/2019 תאריך עדכון: 30/04/2019
3 דקות קריאה
חסות

עם העלייה בגיל  מתרחשים שינויים רבים באזור הפנים המתבטאים באובדן נפח רקמות הפנים והשומן, בהיחלשות שרירי הפנים וצניחתם, בפגיעה במידת האלסטיות של עור ובצניחה של רקמות הפנים. כל אלה, יוצרים מראה פנים מקומט ונפול. גורמים, כמו חשיפה רבה לאור שמש, שימוש בתרופות מסוימות ואף ירידה דרסטית במשקל, עלולים להוביל לצניחה של רקמות הפנים. 

איך יודעים שהגיע הזמן לניתוח מתיחת פנים?

ניתוח מתיחת פנים צריך להתבצע בזמן בו רקמות הפנים צנחו ויש צורך במתיחתן. מטרת הניתוח היא להשיב לפנים את המראה החיוני והרענן. למרות זאת, בשלבים הראשונים של הזדקנות הפנים הטיפול יתבצעו לרוב טיפולים אסתטיים שונים, בהם טיפולי הזרקות, כמו הזרקות חומצה היאלורונית ובוטוקוס. במצב בו קיימת נפילה משמעותית של רקמות הפנים תתבצע מתיחה של הפנים. ניתוח מתיחת פנים משולב במקרה הצורך גם עם ניתוח להרמת עפעפיים או הרמת גבות, הזרקת שומן ושיוף של העור. שילוב ההליכים השונים מסייע בהשגת מראה הרמוני ולא "עשוי" של הפנים לאחר הניתוח.



קראו עוד: שוקלים ניתוח למתיחת בטן? כל המידע החיוני



אילו הכנות יש לעשות לפני ניתוח למתיחת פנים?

לפני הניתוח תתבצע פגישה מקדימה עם הרופא המנתח. במהלך הפגישה יבצע הרופא בדיקה מקיפה של הפנים, יבחן את גמישות העור ואת אזורי צניחת הרקמות. בנוסף, יתבצע גם תיאום צפיות אל מול המטופל. טרם לניתוח על המטופל לעבור בדיקות כלליות שונות, בהתאם למצבו הרפואי. הרופא המנתח יבחן את תוצאות הבדיקות וכן את ההיסטוריה הרפואית כדי לקבוע האם ניתן לבצע את הפעולה הכירורגית. 




ניתוח מתיחת פנים יתבצע במצבים בהם קיימת צניחה של רקמות הפנים ויש צורך במתיחתן כדי להשיב את המראה החיוני והרענן


איך מתבצע ניתוח מתיחת פנים?

ביום הניתוח מגיע המטופל לאחר צום של שמונה שעות, ומתקבל על ידי הצוות בחדר הניתוח. הניתוח מתבצע לרוב בהרדמה כללית, אך ניתן לבצעו גם בהרדמה מקומית. אורך הפעולה בממוצע הוא כשלוש שעות. במהלך הניתוח מהדקים את הרקמות המצויות מתחת לשכבת העור ומתבצעת גם הסרה של עודפי העור הקיימים. החתכים הנעשים בזמן הניתוח ממוקמים באזורים נסתרים בפנים, כמו בקדמת האוזניים או בקו השיער. 



כאמור, ניתן לשלב בניתוח מתיחת הפנים פעולות נוספות, בהתאם לרצונו של המטופל ולמצב הפנים: 

הסרת עודפי עור מהעפעפיים

במקרים בהם קיימים עודפי עור ושומן בעפעף העליון והתחתון, ניתן לשלב הסרה של עודפי העור ושקיות השומן במהלך הניתוח להרמת הפנים.


הזרקת שומן

במהלך הניתוח למתיחת פנים ניתן להזריק\שומן לכפלים העמוקים, כדי לעבות את רקמות הפנים במטרה לספק מראה טבעי והרמוני יותר לאחר הניתוח. הזרקת השומן מתבצעת במהלך הניתוח בשלב הסופי של הפעולה הכירורגית. 


שיוף עור לאחר ניתוח למתיחת פנים

בסופו של הניתוח ניתן לבצע שיוף מכאני של העור אשר מסייע בתיקון הקמטוטים העדינים, במיוחד אלה שמצויים סביב הפה. בעזרת מכשור מתאים מעלים הרופא המנתח את הקמטוטים וכך יוצר הוא מראה פנים הרמוני יותר. 



קראו עוד: המדריך המלא לניתוחי חזה 



החלמה לאחר הניתוח

מספר שעות לאחר הניתוח המטופל משוחרר לביתו, כאשר פניו חבושות. החבישה מוסרת לאחר כיממה. התפרים יוסרו בשלבים מאוחרים יותר, לרוב כשבועיים מיום הניתוח.


בימים הראשונים צפויות להתפתח בצקות באזור הפנים ושטפי דם תת עוריים שיחלפו לאחר מספר שבועות. התוצאה הסופית של מתיחת הפנים מתקבלת לרוב כשלושה חודשים לאחר הניתוח. למרות זאת, זמן ההחלמה מהניתוח הוא כשבועיים, ולאחריהם ניתן לצאת מהבית ולחזור לפעילות שגרתית.  ניתוח למתיחת פנים אינו כרוך לרוב בכאבים עזים, אך צפויה להיות מורגשת אי נוחות קלה הנובעת ממתיחת הפנים. במידה ומתפתח כאב לאחר הניתוח חשוב לפנות לרופא המנתח באופן מידי.

מהם הסיבוכים האפשריים?

הסיבוכים שעלולים להתפתח עקב ניתוח מתיחת פנים הם נדירים, אך אפשריים. סיבוכים אלה כוללים דימום, זיהום, נמק ופגיעה עצבית. 

חשוב לציין כי יש להפסיק לעשן באופן מוחלט חודש לפני הניתוח וזמן קצר לאחר הניתוח. כמו כן, יש להפסיק נטילת תרופות מדללות דם בהתאם להנחיית הרופא המטפל.

מה חשוב לדעת לפני הטיפול?

למרות שניתוח מתיחת פנים הוא הליך נפוץ מאוד, לשם הצלחת התהליך הכירורגי הן מבחינה רפואית והן בכל הנוגע לתוצאות האסתטיות של הטיפול, חשוב לבחור ברופא מומחה בביצוע ניתוחים אסתטיים בעל ניסיון רב בניתוח מתיחת פנים. הרופא המומחה יתאים את סוג הניתוח למצב העור, לרצונות המטופל, למצבו הבריאותי ולגילו, לשם קבלת תוצאות מיטביות ומראה טבעי לאחר הניתוח. ניתוח המתבצע על ידי רופא בעל ניסיון ימזער את הסיכון להתפתחות הסיבוכים השונים לאחר הניתוח. 


הכתבה בחסות מרפאת פלסטיקה ואסתטיקה בהובלת פרופ' רמי נוימן וד"ר יצחק דנו המתמחה בכירורגיה פלסטית ורפואית ניתוח אף ופנים וניתוחי חזה.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' אבשלום שלום
פרופ' אבשלום שלום כירורגיה פלסטית
מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי מאיר כפר סבא
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר שחר גבע - leo clinic
ד"ר שחר גבע - leo clinic רפואה אסתטית
מנהל רפואי , רפואה אסתטית - רשת קליניקות לרפואה אסתטית LEO CLINICS
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום אסתטיקה רפואית

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו