דלג לתוכן

לא רק מילוי קמטים: כל השימושים בחומצה היאלורונית

רבות דובר על החומצה ההיאלורונית ועל יכולתה להעלים את נזקי הגיל, למלא קמטים ולשוות לפנים מראה צעיר יותר. אך למעשה, לחומצה הייחודית שימושים רבים נוספים בתחום הרפואה האסתטית: מהם תפקידיה של החומצה ההיאלורונית, האם ההזרקות כרוכות בסיכונים ואילו טיפולים ניתן לשלב עם ההזרקות? כל המידע

מאת: פייס איט קליניקה לאסתטיקה
תאריך פרסום: 27/02/2019 תאריך עדכון: 23/04/2019
3 דקות קריאה
חסות

החומצה ההיאלורונית היא חומר המיוצר באופן טבעי בגופנו. למעשה, מדובר במולקולת ענק אשר נוטה ליצור קשרים עם יחידות דומות לה וכך מאפשרת לספוח כמות גדולה של נוזלים. החומצה ההיאלורונית משמשת ברפואה כבר שנים רבות ורבים מתייחסים אליה כאל סוד הנעורים. עם ההתבגרות, כמות החומצה המיוצרת באופן טבעי הולכת ופוחתת וכוח הגרביטציה נותן את אותותיו וגורם להופעת סימני ההזדקנות הבולטים, בהם קמטים ומראה פנים נפול ועייף. 

הזרקות החומצה ההיאלורונית מתבססות על התכונות הטבעיות של החומר המצוי בגופינו וכך הן עשויות לשוות לעור הפנים מראה חלק, ללא קמטים וקמטוטים. בנוסף, בשל יכולתה של החומצה ליצור נפחים, היא משמשת לא רק להסתרת נזקי הגיל, אלא גם לעיצובם של איברים שונים בפנים: מהם השימושים הנפוצים בחומצה היאלורונית, האם הטיפול בה כרוך בסיכונים ואילו טיפולים כדאי לשלב עם ההזרקות כדי ליצור מראה הרמוני וטבעי? כל המידע בכתבה שלפניכם.

מהם השימושים השונים בחומצה היאלורונית?

בתחום האסתטיקה לחומצה ההיאלורונית שימושים רבים, בהם השבת נפחים, מילוי קמטים, העלמת קמטוטים, מילוי שקעים מתחת לעיניים, הרמת גבות, עיצוב קו הלסת והסנטר, עיצוב ועיבוי השפתיים ועיצוב האף. 



מילוי קמטים והשבת נפח לאזורים מסוימים בפנים 

ההתבגרות הפיזית מובילה לצניחת רקמות הפנים ולהופעת קמטים וקמטוטים. כל אלה, משווים לפנים מראה נפול ומבוגר. הזרקות חומצה היאלורונית בסמיכויות שונות עשויות לסייע בהשבת הנפח לאזורים מסוימים ולהשבת המראה הרענן והצעיר. 



עיצוב והדגשת קו לסת

קו לסת מודגש ובולט נחשב לאחד מהסממנים של פנים יפות וצעירות. עם הגיל, חדותו של קו הלסת נוטה להישחק וכתוצאה מכך ההפרדה בין אזור הפנים לצוואר מיטשטשת. למרות זאת, קו לסת לא פרופורציונלי הוא אינו רק תוצר של הגיל ולעיתים מדובר בתופעה מולדת המשפיעה באופן ניכר על מראה הפנים. 


הזרקות חומצה היאלורונית הן פתרון לא ניתוחי המשמש לעיצוב קו הלסת הלסת, ועשוי לסייע בקבלת תווי פנים ברורים יותר וקו לסת חד. במהלך הפעולה מוזרקת חומצה היאלורונית בסמיכות גבוהה מאוד לקו הלסת אשר מסייעת בעיצובו. בעזרת החומצה המוזרקת ניתן לבנות מחדש את זווית הלסת לקבלת מראה פרופורציונלי וצעיר. 

עיצוב השפתיים

הזרקת חומצה היאלורונית לשפתיים מסייעת בהדגשתן ועיבוין, לנשים מבוגרות אשר השפה מעט "מתכווצת" ולצעירות המעוניינות במראה שפתיים מלא יותר.


החומצה המשמשת למילוי השפתיים היא חומר דמוי ג'ל בסמיכות בינונית שבעזרתו ניתן לעצב את השפה לצורה הרצויה. במהלך הפעולה מזריק הרופא המטפל את החומר לנקודות מסוימות ומעצב את השפתיים לשם קבלת המראה הרצוי. בימים הראשונים לאחר ביצוע הפעולה מראה השפתיים נפוח מעט, אך לאחר מכן החומצה נספגת ומתקבל מראה טבעי. חשוב לציין כי לאחר כחצי שנה החומצה נספגת ועל כן יש צורך בחזרה על הפעולה. 


הזרקות החומצה ההיאלורונית משמשות לעיצוב ושיפור המראה של איברים שונים בפנים


מילוי שקעי עיניים

שקעים משמעותיים מתחת לעפעפיים התחתונים, שנראים לעיתים כמו "עיגולים שחורים", יוצרים מראה עייף ולא חיוני. במקרים בהם השקעים עמוקים מאוד ואינם ניתנים לטשטוש, ניתן למלא אותם באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית. מדובר בחומצה ייעודית לטיפול באזור זה בסמיכות נמוכה, אשר אינה סופחת כמות משמעותית של נוזלים. הזרקת החומצה ההיאלורונית למילוי שקעי העיניים עשויה לתרום לטשטוש הקהות ולספק מראה מואר ורענן לפנים. 



עיצוב האף

הזרקות חומצה היאלורונית משמשות פעמים רבות כפתרון לא ניתוחי לעיצוב האף. בעזרת החומצה ההיאלורונית בסמיכות גבוהה יחסית ניתן להרים את קצה האף, לטפל בגבנון באף ועוד.



קראו עוד: עור צעיר ורענן ללא ניתוח: טיפולים אסתטיים לעור הפנים

 

האם הטיפול כרוך בסיכונים?

בשל העובדה שמדובר בחומר המצוי באופן טבעי בגופנו, הטיפול אינו כרוך בתופעות לוואי משמעותיות. מיד לאחר ההזרקה עלולה להופיע תחושת צריבה קלה באזור ולעיתים יופיעו שטפי דם קטנים, נפיחות אזורית או אדמומיות. לרוב תסמינים אלה צפויים לחלוף תוך מספר ימים אך אם הם נמשכים זמן רב יותר, יש לפנות לרופא המטפל.חשוב לציין כי ביצוע ההזרקות על ידי רופא לא מיומן עלול להוביל לסיבוכים שונים, כמו פגיעה בכלי דם אזוריים. 



מהם טיפולים משולבים?

לעיתים, לצורך השגת מראה הרמוני וטבעי יהיה צורך בשילוב של הזרקות חומצה היאלורונית עם טיפולים נוספים, כמו הזרקות בוטוקס, טיפולי פילינג וסקין בוסטר. שילוב של מגוון הטיפולים, תוך תכנון אסטרטגיית טיפול מותאמת אישית על ידי רופא בעל ניסיון, יסייעו בקבלת תוצאות טבעיות ולא "עשויות". 



מה חשוב לדעת לפני הטיפול?

טרם להחלטה על הטיפול, חשוב להתייעץ עם רופא מנוסה בהזרקות אסתטיות לשם תכנון אסטרטגיית טיפול המתאימה לנתונים הטבעיים של כל מטופל. בחירת הטיפול הנכון והתאמת סוג החומצה לאזור המטופל יסייעו לא רק בקבלת תוצאות רצויות, אלא גם בהשגת מראה הרמוני וטבעי של הפנים. 

הכתבה בחסות פייס איט קליניקה לאסתטיקה מתמחה בטיפולי אסתטיקת הפנים השונים. 


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות רפואה אסתטית
קליניקה חדשנית ביותר אשר משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות בעולם האסתטיקה ויופי
פרופ' אבשלום שלום
פרופ' אבשלום שלום כירורגיה פלסטית
מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי מאיר כפר סבא
ד"ר ז'אנה לרנר
ד"ר ז'אנה לרנר רפואה אסתטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום בוטוקס ומילוי קמטים

בניהולו של ד"ר מוני פרידמן
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו