דלג לתוכן

האמת על כוס קפה

כמה כוסות קפה ביום מומלץ לשתות? על איזה מצבים בריאותיים שתיית קפה עשויה להשפיע? האם כדאי לצחצח שיניים אחרי שתיית קפה? התשובות על שאלות אלו ועל שאלות נוספות בכתבה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/03/2019
2 דקות קריאה

מומלץ לשתות כ-3 כוסות קפה ביום


נכון


אנשים רבים בעולם שותים קפה. הערכה היא שלמעלה ממחצית מאנשים ששותים קפה, שותים אותו כל יום. מדענים עדיין לא בטוחים לגמרי בעניין הסיכונים הבריאותיים של המשקה במקרה של שתיית קפה מרובה ביום, וזאת הסיבה שכיום מומלץ לשתות כ-3 כוסות קפה ביום. 

שתיית קפה עשויה להשפיע על מצבים בריאותיים מסוימים


נכון

שתייה מרובה של קפה עלולה להוביל לעלייה בדופק ובלחץ הדם. עם זאת, לפי שני מחקרים שונים שפורסמו בכתב העת Journal of Alzheimer's Disease, שתייה מתונה של קפה עשויה להוריד את הסיכון למחלות אלצהיימר ודמנציה, ופרקינסון. עוד עולה ממחקר שנעשה בהרווארד, כי צריכה מתונה של קפה עשויה להקטין את הסיכון למחלות לב וכלי דם בנשים. קיימים מחקרים גם בנוגע להפחתת סיכונים לשחמת הכבד, מחלת אבני מרה, סוכרת וסרטן. חשוב לציין כי כדי להגיע לקביעה מוחלטת בעניין שיפור המצבים הבריאותיים הללו בעזרת קפה, יש צורך במחקרים נוספים.

מומלץ לאחסן פולי קפה או קפה טחון במקפיא


לא נכון


כדי לשמור על איכויותיו של הקפה מומלץ לאחסן אותו בארון, בטמפרטורה קרירה, במקום חשוך ובתוך צנצנת אטומה (עם אטם). לחות היא אויבו של הקפה ועלולה לפגום בו, וזו הסיבה שהמקרר והמקפיא אינם מקומות שמומלץ לאחסן בהם קפה. עם זאת, אם יש לכם כמות גדולה של קפה, אפשר לשים חלק מהקפה במקפיא, בתנאי שהוא נשמר בשקית אטומה ולא נכנס יותר מפעם אחת למקפיא.


שתייה מרובה של קפה עלולה להוביל לעלייה בלחץ הדם. עם זאת, שתייה מתונה עשויה להוריד את הסיכון למחלות, כמו אלצהיימר



יש לצחצח שיניים מיד אחרי שתיית קפה כדי להגן עליהן 

לא נכון

קפה מכיל חומציות שעלולה לפגוע בשיניים. צחצוח שיניים מיד לאחר שתיית קפה עלול לפגוע בשכבה החיצונית של השן, ולכן מומלץ תחילה לשטוף את הפה עם מי ברז ורק לאחר כחצי שעה לצחצח את השיניים. זאת ועוד, נסו להימנע משתיית קפה עם לגימות ארוכות ושורקות, כמו גם משתיית קפה קר או חם עם קשית, זה עלול לגרום ליותר נזק בשיניים. 

בקפה יש יותר נוגדי חמצון מאשר במרבית הפירות והירקות

נכון

אנשים רבים מקבלים נוגדי חמצון (העוזרים בהגנה על התאים) מקפה יותר מכל מקור אחר. אחת הסיבות לכך היא שקפה הוא משקה עשיר בנוגדי חמצון. אבל לא רק. אנשים שותים הרבה קפה, ושילוב שני נתונים אלו גורם לצריכה רבה של נוגדי חמצון מקפה. תמרים, למשל, הם גם פרי עשיר בנוגדי חמצון, אך הקפה פופולרי יותר.

קראו עוד: קפה: מה אתם יודעים על המשקה האהוב המוגש בשלל וריאציות?

קפה נטול קופאין אינו מכיל קופאין

לא נכון

למרות שמם, כמעט כל סוגי הקפה נטולי הקפאין מכילים כמות מסוימת של קפאין, כך ששתייה מרובה של קפה נטול קפאין יכול להכיל כמות קפאין מרוכזת הדומה לכוס קפה רגיל. הסברה היא שכ-5 כוסות של קפה נטול קפאין מכילות כמות קפאין דומה לכוס קפה רגיל.

מקור הקפה הוא ביבשת אמריקה

לא נכון

רבים נוטים לחשוב שמקור הקפה הוא באמריקה הדרומית, לשם אכן הגיעו זנים רבים של קפה הגדלים עד היום. ואולם, מקורו של הקפה הוא באפריקה, שם גדלים כ-25 זנים עיקריים של קפה, כולם צמחים מקומיים הגדלים במזג האוויר הטרופי של אפריקה, ובעיקר באתיופיה.


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' יהודה קמרי
פרופ' יהודה קמרי פנימית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הגעתי לקמרי דרך המלצה עם קריסת כבד , חשד לשחמת , לחץ דם גבוה כולסטרול סכרת והשמנת יתר , לאחר איבחון של קמרי , הוא שינה לי את כל מערך התרופות שלקחתי במשך 10 שנים והם לא עזרו לי כלל , ואף רופא בקופ״ח לא התייחס לבעיות שלי ולטענות שלי , כבר בחודש הראשון לטיפול של קמרי , ירדתי במשקל , התאזנתי עם הסכרת והדלקת החריפה שהייתה לי בכבד , וכמובן האיזון בלחץ דם והכולסטרול, כל ביקור כל שיחת טלפון מקמרי מקצועית ומדוייקת , כולל הליווי של הדיאטנית במרפאה , וכמובן שאמליץ בשמחה על קמרי וצוותו , אני הגעתי אליו לפני שנה בדיוק עם קריסת כבד, כבר דיברו איתי על השתלה שאולי אזדקק לה , היום אני מאוזנת ושומרת על עצמי וקמרי זמין לכל שאלה או כל חשש שיש לי , ולכן אני ממשיכה אצלו לסבב נוסף של השגחה שלו וטיפול צמוד שלו , במילה אחת הוא אציל לי את החיים לפני שנה ואני אסירת תודה ❤️"
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
מטפל בנטורופתיה ותזונה
ד"ר רז הגואל
ד"ר רז הגואל
המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום דיאטה ללא דיאטה

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו