דלג לתוכן

טיפולים להצערת העור וטשטוש הקמטים

כדי להצעיר את מראה הפנים ובמקביל גם לשמור על תוצאה טבעית ולא "עשויה" , חשוב לבחור בטיפול האסתטי המתאים ביותר למצב העור והקמטים הקיימים. כיצד מתבצעת הזרקות הבוטוקס, למה משמשת החומצה ההיאלורונית ומהו טיפול בפלזמה? כל המידע בכתבה הבאה

מאת: פרופ' ג'פרי קשוק
תאריך פרסום: 20/03/2019 תאריך עדכון: 28/04/2019
3 דקות קריאה
חסות

טיפולי האסתטיקה השונים הפכו פופולאריים מאוד בשנים האחרונות ולרוב הם מספקים מענה עבור גברים ונשים המעוניינים לטשטש את סימני הגיל. למרות זאת, בחירת טיפול מתאים למצב הפנים והעור עשוי לסייע בקבלת תוצאה אסתטית ולא "עשויה". אספנו עבורכם את כל המידע החיוני על טיפולי הזרקות וטיפול בפלזמה. 

הזרקות בוטוקס

בוטוקס הוא חומר המופק מהחיידק בוטוליניום. לפני כשני עשורים התגלה כי הבוטוקס משפיע על קולטני העצבים האמונים על תזוזת השרירים והשימוש בו מסייע בהרפיית השרירים. בשל תכונה זו, נכנס הבוטוקס לשימוש  בתחום האסתטיקה הרפואית. הבוטוקס מסייע בטיפול בקמטים דינאמיים שנוצרו בגלל הפעלה של שרירי הפנים. למעשה, הוא משפיע על קולטני העצבים המשדרים לשרירים ומפסיק את פעולתם. באופן זה עשוי הבוטוקס לסייע בהרפיית השרירים והעלמת הקמטים. 

מהם השימושים השונים בבוטוקס?

הבוטוקס משמש לרוב לטיפול בקמטים המופיעים בשליש העליון של הפנים, לרבות צדיי העיניים, בין הגבות ובאזור המצח. למרות זאת, ניתן להשתמש בבוטוקס גם באזורים אחרים של הפנים.



כיצד מתבצעים טיפולי ההזרקות?

הפעולה מתבצעת במרפאת הרופא המומחה ולרוב אין צורך בביצועה הרדמה לפני ההזרקה. החומר מוזרק באמצעות מחט עדינה מאוד. מדובר בפעולה קצרה יחסית הנמשכת דקות ספורות. השינוי הראשוני יראה לרוב לאחר מספר ימים, אך התוצאה הסופית תהיה מורגשת לאחר כשבוע. תוצאות הפעולה נשמרות כשישה חודשים ולאחריהם יהיה צורך בטיפול נוסף. 



האם צפויות תופעות לוואי לאחר הטיפול?

לאחר הטיפול יכולה להופיע נפיחות מקומית באזור הזריקה או שטפי דם. תופעות אלה צפויות להיעלם תוך מספר ימים. כדי למזער את הסיכון להתפתחות בעיות שונות בשרירי הפנים חשוב שההזרקות יתבצעו על ידי רופא בעל ניסיון.





הבוטוקס עשויה לסייע בהעלמת קמטים בשליש העליון של הפנים




חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא חומר הנמצא באופן טבעי בגופנו. החומצה ההיאלורונית מהווה את אבן הבניין של הקולגן את אמון על האלסטיות של העור. עם ההתבגרות, כמות החומצה ההיאלורונית בעור פוחתת וכתוצאה מכך מתרחשת גם ירידה בגמישות העור . התדלדלות החומצה ההיאלורונית בעור הפנים משווה לאחרונות מראה נפול וחסר חיוניות ומובילה להופעת קמטים סטטיים. חומצה היאלורונית המיוצרת בתנאי מעבדה מחקה את פעולותיו של החומר המצוי באופן טבעי בעור וכך עשויה לתרום לחידוש העור, להשבת הנפח לאזורים מסוימים בפנים ולמילוי קמטים וקמטוטים. 



מהם השימושים השונים בהזרקות חומצה היאלורונית?

קיימים מספר סוגים של חומצה היאלורונית בסמיכויות שונות, בחירת החומר תלויה בסוג הטיפול המתבצע. חומצה היאלורונית בסמיכות נמוכה משמשת לטשטוש והעלמת קמטים קטנים ולא מאסיביים, כמו לדוגמה הקמטים שבצדי האף. חומצה היאלורונית בסמיכות גבוהה יותר מיועדת לטיפול באזורים בהם יש צורך בהשבת נפח ומתיחה. באמצעות סוג זה של חומצה היאלורונית ניתן להשיב נפח לאזורים מסוימים בפנים, כמו הלחיים או קו הלסת. בנוסף, חומצה היאלורונית בסמיכות גבוהה משמשת גם למתיחת העור, לעיצוב איברים שונים ולתיקון פגמים, כמו שיפור מראה האף. קיימים גם סוגים אחרים של חומצה היאלורונית המיועדים לאזורים ספציפיים, כמו השפתיים או שקעי העפעפיים.

מידת העמידות של החומר תלויה בשני מאפיינים מרכזיים: 

1. הרכב החומצה ההיאלורונית.

2. מידת הדינאמיות של האזור אליו מוזרקת החומצה. הזרקות חומצה היאלורונית לעיצוב ועיבוי השפתיים לדוגמה, יחזיקו זמן קצר יותר בשל השימוש הרב המתבצע בשרירים באזור. באזורים סטטיים יחסית, כמו האף תוצאות הפעולה ישמרו זמן רב יותר. 

כיצד מתבצעים טיפולי ההזרקות?

קיימות שתי דרכים לביצוע הזרקות אלה:

- ביצוע ההזרקה תוך שימוש במחט עדינה.

- שימוש בקנולה שאינה גורמת נזק לוורידים ומערבת סיכון נמוך יותר לפגיעה ברקמות הרכות. 

פעמים רבות, הזרקות החומצה ההיאלורונית אינן מחייבות הרדמה טרם לטיפול, אך הדבר תלוי באזור המטופל. באזורים עדינים, כמו השפתיים והאף תתבצע הרדמה מקומית טרם לביצוע הפעולה. 


האם הזרקות החומצה ההיאלורונית מובילות לתופעות לוואי שונות?

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר הן נפיחות מקומית ושטפי דם מקומיים הנובעים מפגיעה בכלי הדם הקטנים המצויים באזור ההזרקה. תופעות אלה זמניות וצפויות לחלוף לאחר מספר ימים. בנוסף, הטיפול יכול לגרום גם לתחושת כאב מקומי שתחלוף גם היא זמן קצר לאחר הטיפול. 



למי הטיפול בחומצה היאלורונית מתאים?

באוכלוסייה הצעירה, הזרקות חומצה היאלורונית נועדו לעיצוב איברים שונים בפנים, כמו השפתיים והלחיים. בנוסף, הטיפול בחומצה היאלורונית עשוי לסייע בתיקון פגמים שונים בפנים, כמו צלקות, גבנון בקצה האף ועוד. 

במטופלים מבוגרים יותר, הטיפול בחומצה היאלורונית נועד לחידוש העור,  והוא עשוי לסייע בהשבת הנפח לרקמות הפנים ובמילוי של קמטים שונים בשליש התחתון שלהן. יש לציין, כי טיפולי ההזרקות אינם משנים את מראה הפנים, אלא מסייעים בשיפור מראה העור, בעיצוב של איברים שונים ובהשבת נפחים. 

טיפול באמצעות מכשיר פלזמה

טיפול באמצעות מכשיר פלזמה נועד לטשטוש של קמטים עדינים. השימוש במכשיר מוביל ליצירת פציעות מזעריות בשכבות העליונות של העור אשר "מעודדות" את תהליכי הריפוי הטבעיים שלו ומסייעות בחידושו. הטיפול בפלזמה משמש לטשטוש של קמטים וקמטוטים עדינים והוא אף עשוי לסייע בהרמת עפעפיים ומתיחת הצוואר. הטיפול מתבצע במרפאת הרופא המומחה, תחת אלחוש מקומי או הרדמה מקומית. הוא אורך כחצי שעה ולאחר מכן המטופל יכול להמשיך בשגרת היום.



מהן תופעות הלוואי שיכולות להתפתח לאחר הטיפול?

לאחר הטיפול צפויים להופיע שטפי דם קלים ואדמומיות. תופעות אלה צפויות להיעלם זמן קצר לאחר הטיפול. בנוסף, הטיפול יכול לגרום לכאבים מקומיים שיחלפו גם הם תוך זמן קצר. 





הכתבה בחסות פרופ' ג'פרי קשוק רופא כירורג, בעל מרפאה אסתטית בת"א ובירושלים. 

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
ד"ר ז'אנה לרנר
ד"ר ז'אנה לרנר רפואה אסתטית
ד"ר חוסאם עמאשה
ד"ר חוסאם עמאשה רפואת שיניים
4.6
( 12 חוות דעת )
"הגעתי לטיפול בהרגשה מפוחדת, יצאתי בהרגשה טובה, שעברתי את זה בלי פחד ובצורה נעימה..."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו