דלג לתוכן

רק המחשבה על קפה עשויה לעורר את המוח

צריכים להתעורר ומהר? ממחקר חדש עולה כי אפילו המחשבה על כוס קפה עשויה לתת תמריץ מנטלי שיעזור לכם להתעורר. עוד פרטים בכתבה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 07/04/2019
2 דקות קריאה

קפה הוא אחד המשקאות הפופולאריים ביותר ולא מעט מחקרים נעשו על ההשפעות הגופניות שלו. מה שפחות ידוע זה המשמעות הפסיכולוגית של קפה. במילים אחרות – כיצד רק לראות קפה עשוי להשפיע על איך אנחנו חושבים.

לעיתים קרובות אנשים נתקלים בסימנים הקשורים לקפה, או שחושבים בעצמם על קפה, בלי שהם למעשה צורכים אותו. מחקר חדש של אוניברסיטת טורונטו, שתוצאותיו התפרסמו בכתב העת Consciousness and Cognition, בחן האם מתקיים קשר בין קפה והתעוררות רק על-ידי חשיפה של אנשים לדברים הקשורים לקפה; האם ההתעוררות הפסיכולוגית שלהם תעלה כפי שהיא עולה כשבאמת שותים קפה. 


החוקרים טוענים: הסתכלות על קפה עשויה לעורר את המוח ממש כמו שתייה של כוס של המשקה הממריץ


מבט על הקפה כדי להתעורר

לטענת החוקרים, רק הסתכלות על דבר שנקרא קפה עשויה לעורר את המוח כמו כוס קפה. הסיבה לכך נעוצה במה שמכונה בתחום הפסיכולוגיה הטרמה (PRIMING), מונח המתאר מצב שבו חשיפה לרמז או לסימן של משהו יכולה להשפיע על המחשבות ועל ההתנהגות שלנו.


התעוררות קשורה לדרך שבה אזורים מסוימים במוח הופכים להיות במצב של דריכות, ערנות וקשב, לדברי החוקרים, והגירוי לכך יכול להיות רגשות, נוירוטרנסמיטרים (מוליכי עצב) ואפילו משקאות שונים המכילים קפאין.

קראו עוד: לא רק קפה: 8 מקומות מפתיעים בהם מסתתר קפאין

החוקרים השוו סימנים הקשורים לקפה ולתה בין משתתפים מתרבויות מערביות ומזרחיות. מן המחקר עלה כי אלו שנחשפו לדברים הקשורים לקפה ותה קלטו דברים בזמן קצר יותר וחשבו במונחים יותר קונקרטיים ומדויקים. 

עם זאת, לא כולם הגיבו אותו הדבר. סמנים הקשורים לקפה לא עוררו את אותה ההתעוררות בקרב אנשים מתרבויות מזרחיות. לטענת החוקרים ייתכן שהדבר נובע מכך שקפה אינו דומיננטי בתרבות של אנשים אלו. שכן בתרבויות מערביות, כגון צפון אמריקה, קיים הדימוי של סטודנטית או מנהלת הממהרות לפגישה חשובה עם כוס קפה בידן. קיים קשר בין שתיית קפאין והתעוררות שלאו דווקא קיים בתרבויות אחרות.


האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
מטפל בנטורופתיה ותזונה
פרופ' יהודה קמרי
פרופ' יהודה קמרי פנימית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הגעתי לקמרי דרך המלצה עם קריסת כבד , חשד לשחמת , לחץ דם גבוה כולסטרול סכרת והשמנת יתר , לאחר איבחון של קמרי , הוא שינה לי את כל מערך התרופות שלקחתי במשך 10 שנים והם לא עזרו לי כלל , ואף רופא בקופ״ח לא התייחס לבעיות שלי ולטענות שלי , כבר בחודש הראשון לטיפול של קמרי , ירדתי במשקל , התאזנתי עם הסכרת והדלקת החריפה שהייתה לי בכבד , וכמובן האיזון בלחץ דם והכולסטרול, כל ביקור כל שיחת טלפון מקמרי מקצועית ומדוייקת , כולל הליווי של הדיאטנית במרפאה , וכמובן שאמליץ בשמחה על קמרי וצוותו , אני הגעתי אליו לפני שנה בדיוק עם קריסת כבד, כבר דיברו איתי על השתלה שאולי אזדקק לה , היום אני מאוזנת ושומרת על עצמי וקמרי זמין לכל שאלה או כל חשש שיש לי , ולכן אני ממשיכה אצלו לסבב נוסף של השגחה שלו וטיפול צמוד שלו , במילה אחת הוא אציל לי את החיים לפני שנה ואני אסירת תודה ❤️"
ד"ר רז הגואל
ד"ר רז הגואל
המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו