דלג לתוכן

זקוקים להרמת סינוס? כל המידע שחשוב לדעת לפני

במקרים בהם לא קיים נפח עצם מספק באזור האחורי של הלסת העליונה, יהיה צורך בהשתלת תחליפי עצם בחלל הסינוס המקסילרי טרם ביצוע ההשתלות. כיצד מתבצעת הרמת סינוס, האם מדובר בפעולה בטוחה ומתי ניתן להתחיל בתהליך השיקום והחדרת השתלים? המידע בכתבה הבאה

מאת: ד"ר טל ויסמן
תאריך פרסום: 20/05/2019 תאריך עדכון: 15/12/2019
2 דקות קריאה
כתבת אודיו

שתלים דנטלים מהווים פתרון אידיאלי עבור מטופלים שסובלים מחוסר שיניים או משיניים הרוסות המיועדות לעקירה. התהליך כולל החדרת שתלים המהווים תחליף לשורש השן, על גביהם מורכבים מבנה וכתר שנועדו להחליף את כותרת השן. אחד התנאים המרכזיים המאפשרים השתלה מוצלחת הוא קיום של נפח עצם מספק באזור.

במקרים בהם מתרחשת ספיגה של עצם הלסת, יש צורך בהשתלת תחליף עצם טרם להצבת השתלים. הרמת סינוס הינה הליך כירורגי פשוט יחסית המתבצע כאשר יש צורך בתוספת של עצם בחלק האחורי של הלסת העליונה הגובל בסינוס המקסילרי. כיצד מתבצעת הרמת סינוס, מהן התופעות שיכולות להתפתח לאחר ההליך ומתי ניתן להתחיל בשיקום? התשובות בכתבה שלפניכם.

כיצד מתבצע הליך הרמת סינוס?

הסינוס המקסילרי הינו חלל אוויר המצוי בחלקו העליון של הלסת העליונה והוא גובל ברכס השיניים האחורי. במהלך הפעולה, מחדיר הרופא המטפל תחליף עצם לרצפת חלל הסינוס כדי לאפשר נפח עצם מספק לשם ביצוע ההשתלה. 


הליך הרמת הסינוס ניתן לביצוע בהרדמה מקומית, תחת סדציה (טשטוש), או בהרדמה מלאה. מדובר בפעולה קצרה יחסית, שאורכת לרוב כשעה. במהלכה, יוצר הרופא המטפל קדח בחלק הצדי של חלל הסינוס, מפריד את רירית הסינוס מהעצם הקיימת ומחדיר תחליף עצם במרווח שנוצר. 


הרמת סינוס מתבצעת כאשר קיים חסר עצם בחלק האחורי של הלסת העליונה. הליך זה חיוני לצורך הצלחת השתלת השיניים


מהן התופעות הנלוות לתהליך הרמת הסינוס ?

למרות שהרמת סינוס נחשבת להליך כירורגי מורכב, אם מתבצעת על ידי כירורג פה ולסת מיומן לאחר תכנון מקדים, מדובר בפעולה בטוחה יחסית שאינה צפויה ברוב המקרים להוביל לסיבוכים משמעותיים. 


לאחר הליך הרמת סינוס ניתן לצפות לדימום, נפיחות וכאבים אזוריים קלים. תופעות אלה צפויות לחלוף לאחר מספר ימים. אם מתפתחות תופעות לוואי שעלולות לרמוז על זיהום באזור הניתוח, כמו חום מקומי וסיסטמי, הפרשת מוגלה מאזור הניתוח או כאבים משמעותיים, יש לפנות לרופא המטפל. חשוב לציין כי מטופלים לפני ואחרי הרמת סינוס נוטלים טיפול אנטיביוטי כדי למזער את הסיכון לזיהום. 


מתי יהיה ניתן להתחיל בהליך השיקום והחדרת השתלים?

במקרים בהם קיים גובה מינימלי של עצם טרם להליך הרמת הסינוס, ניתן יהיה לבצע את הליך ההשתלה בזמן הרמת הסינוס עצמה. לאחר מכן, יהיה צורך להמתין כתשעה חודשים עד למועד חשיפת השתלים והצבת מבנה וכתר. 


במקרים בהם ספיגת העצם הייתה ניכרת ואין אפילו גובה עצם מינימלי, יש צורך לאפשר תקופת החלמה של כחצי שנה לאחר הרמת הסינוס על מנת לאפשר לעצם החדשה להתייצב ורק אז לבצע את ההשתלות.

מה חשוב לדעת לפני הליך הרמת סינוס?

טרם לביצוע הרמת סינוס חשוב לפנות לכירורג פה ולסת מומחה לצורך ביצוע של בדיקת CT  של חלל הסינוס ושלילת בעיות רפואיות שעלולות להוביל לכישלון הפעולה והתפתחות סיבוכים שונים. כמו כן, קיימת חשיבות לבחינת ההיסטוריה הרפואית של המטופל ושלילת מחלות רקע או נטילת תרופות מסוימות שיכולות להוביל לאי הצלחת הפעולה. 




הכתבה בשיתוף עם ד"ר טל ויסמן, מומחית לכירורגיית פה ולסת. כירורגית פה ולסת בכירה במרכז כירורגי שוורץ-ארד. הכתבה נערכה על-ידי מערכת אינפומד. 

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יעקב פטש
ד"ר יעקב פטש רפואת שיניים
5.0
( 8 חוות דעת )
"הגעתי לד״ר פטש מאחר וסבלתי ממיגרנות בעקבות נעילת לסתות בלילה. מה שגם יכול לפגוע לי בשיניים וגם גרם לסבל מכאבי ראש רבים. ד״ר פטש המליץ לי על סד לשיניים מסוג NTI שפשוט עזר פלאים!! אחרי שנים של טיפול תרופתי , משככי כאבים והמון בדיקות - הסד הקטנטן הזה פתר את המיגרנות הנוראיות שלי. מדובר על אביזר ממש קטן שמתלבש על 2 שיניים בלבד, לא מפריע ולא מציק, וזה מונע ממני לנעול את הלסתות בלילה בחוזקה, גורם לי לישון טוב יותר עם לסת משוחררת ורגועה, וכמובן לקום בלי כאבי ראש! באמת שבהתחלה הייתי סקפטית, אבל אני יכולה להגיד שכבר מעל שנה שאני משתמשת בזה בלילות, וזה ממש עובד כמו קסם ואני הכי מרוצה בעולם. ממליצה על זה בחום. גם חברות שלי הלכו אליו בעקבותיי ומרוצות גם הן."
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום השתלות עצם חניכיים ושיניים

בניהולו של פרופ' זיו מזור
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו