דלג לתוכן

הקלה על אסתמה ושיפור בריאות הלב: 12 יתרונות בריאותיים בשחייה

הטמפרטורות בחוץ עולות ואימון מיוזע תחת השמש הקופחת לא נשמע כמו פעילות מהנה במיוחד. אם אתם עדיין רוצים לשמור על כושר בעונה החמה, שחייה מסתמנת כפתרון יעיל ומרענן המביא עמו גם מספר יתרונות בריאותיים מפתיעים: 12 סיבות שיגרמו לכם לקפוץ לבריכה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 02/06/2019 תאריך עדכון: 31/12/2019
3 דקות קריאה

על פי ההמלצות, מבוגרים זקוקים ל-150 דקות של פעילות גופנית מתונה, או 75 דקות של פעילות גופנית עצימה. אימון שחייה בעונה החמה מהווה פתרון יעיל שיסייע לכם לשמור על כושר ואף עשוי לתרום לירידה במשקל: במהלך שעת שחייה, ניתן לשרוף כמות קלוריות זהה לזו הנשרפת במהלך אימון ריצה – ללא ההשלכות השליליות על המפרקים והעצמות. מעבר להיותה אימון כושר יעיל שעשוי לרענן אתכם בימות הקיץ החמים, שחייה טומנת בחובה גם מספר יתרונות בריאותיים מפתיעים. אספנו עבורכם 12 יתרונות בריאותיים שיהפכו את הפעילות המימית לספורט המועדף עליכם.

1. אימון מלא לגוף

הספורט המימי מערב כמעט כל קבוצת שרירים בגוף: הוא דורש הפעלה של הזרועות, הרגליים, הטורסו והבטן. שחייה מסייעת בהגברת קצב הלב מבלי להפעיל לחץ עודף על הגוף, היא משפרת את חוזק הגוף, מרגיעה את השרירים, תורמת לכושר הגופני ואף עשויה לתרום לירידה במשקל.



2. משפרת את הבריאות הקרדיו וסקולרית

אימון קרדיו, מערב את הלב, הריאות ואת מערכת הדם. שחייה קבועה היא סוג של אימון קרדיו יעיל. מחקרים שונים מציעים כי בקרב שחיינים שיעור התמותה נמוך יותר בכ-50% בהשוואה לאנשים שאינם פעילים. מחקר שבוצע בשנת 2016 מצא כי שחייה יכולה לתרום להורדת לחץ הדם ואיזון רמות הסוכר בדם. 



3. אימון מתאים בכל גיל ולכל רמת כושר

סוגים מסוימים של אימון יכולים להיות מאתגרים עבור אנשים שרק עכשיו התחילו להתמיד בשגרת הכושר.שחיה מאפשרת לאדם להתמיד בפעילות בקצב שנוח לו ועל כן מתאימה גם למתאמנים חדשים. 



קראו עוד: 5 הגדולים: אלה הם האימונים החמים ביותר ב-2019




4. מועילה לאנשים הסובלים מפציעות

אלה הסובלים מפציעה או ממחלות שונות, כמו דלקת פרקים, יכולים להתקשות בביצוע פעילות גופנית עצימה. שהייה במים, תומכת בשרירים ומהווה אימון התנגדות יעיל גם עבור אלה שאינם יכולים לבצע אימונים עצימים אחרים.



5. מתאימה לאנשים עם מוגבלויות

מוגבלות פיזית, כמו פאראפלגיה (שיתוק של הגפיים התחתונות) עלולה להגביל את אפשרויות האימון. המים מספקים תמיכה לגוף ועל כן אנשים רבים הסובלים ממוגבלות מסויימת מוצאים את השחייה שאפשרות האידאלית לשמירה על הכושר. מעבר לכך, שחייה, כמו כל פעילות גופנית, יכולה לתרום להעלאת רמות האנרגיה ושיפור מצב הרוח ועל כן עשויה לתרום גם לאנשים הסובלים ממצבים נפשיים שונים. 




המים מהווים כוח מתנגד לשרירי הגוף ועל כן שחייה מהווה חלופה אידאלית לשמירה על הכושר עבור אנשים שסובלים ממוגבלויות 




6. עשויה להקל על אסתמה

מעבר לשיפור הבריאות הקרדיו - וסקולרית, שחיה תורמת גם לתפקוד הריאות והיא מסייעת בשליטה על הנשימה. האוויר הלח בבריכות מקורות, עשוי לסייע גם בהקלה על תסמיני האסתמה. למרות זאת, יש לציין כי מספר מחקרים מצאו כי כימיקלים מסוימים המשמשים לניקוי הבריכות יכולים להוביל להחמרה במחלה.



7. מקלה על התסמינים האופייניים לטרשת נפוצה

השהייה במים גורמת לגוף שלנו לצוף, וכתוצאה מכך אנשים הסובלים מטרשת נפוצה עשויים להיטיב מהתמיכה ומההתנגדות הנוצרת עקב שהייה בבריכה. מחקר מסוים שבחן מספר חולה טרשת מצא כי לאחר 20 שבועות של אימון שחייה נרשמה הקלה משמעותית בכאב. מעבר לכך, הנבדקים דיווחו על שיפור בעייפות הנקשרת למחלה וכן גם על שיפור במצב הרוח. 



8. אימון בטוח בהריון

שחייה מהווה אימון יעיל ובטוח עבור נשים במהלך תשעת חודשי ההריון. המשקל העודף, עלול לגרום לכאבי מפרקים ושרירים והמים עשויים לתמוך במשקל זה ולאף לספק הקלה בכאב. מחקר מסוימם אף מצא כי נשים ששחו במהלך תקופת ההריון היו בסיכון נמוך יותר ללידה מוקדמת ולהתפתחות של מומים מולדים בעובר. לפני כל תחילת אימון חדש במהלך ההריון חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל. 



קראו עוד: כך תעשו זאת נכון: 5 טיפים לאימון יעיל ובטוח בעונה החמה



9. דרך יעילה לשריפת קלוריות 

שחייה היא דרך יעילה לשריפת קלוריות. אדם השוקל כ-70 ק"ג עשוי לשרוף כ-423 קלוריות בשעת שחייה בקצב מתון. שחייה מהירה יותר תוביל לשריפה של 715 קלוריות לשעה. אדם ששוקל כ-90 ק"ג, ישרוף 500-800 קלוריות בשעת שחיה ואדם שמשקלו 100 ק"ג ישרוף 600-1000 קלוריות במהלך האימון המימי. בהשוואה לפעילויות עצימות פחות - אותו אדם השוקל 70 ק"ג ישרוף כ-300 קלוריות אם יבצע הליכה מתונה במשך שעה, בעוד שאם יחליט לבצע אימון יוגה הוא ישרוף 180 קלוריות בלבד.



10. תורמת לשיפור איכות השינה

שחייה עשויה לתרום לשיפור איכות השינה. מחקר שבחן מבוגרים הסובלים מנדודי שינה מצא כי פעילות אירובית סדירה סייעה בשיפור באיכות וכמות השינה. מחקר זה בחן סוגים שונים של פעילות, לרבות ריצה, רכיבה, אימון אירובי ושחייה.



11. מסייעת במיתון סטרס

מחקר מסוים שבחן שחיינים לפני ואחרי ביצוע האימון באמצעות מענה על שאלון מצא כי מתוך 101 הנבדקים, 44 דיווחו על תחושת דיכאון קל וסטרס הנקשרים לאורח החיים העמוס. לאחר השחייה, מספר הנבדקים שדיווחו על תחושות אלה עמד על שמונה בלבד. למרות שיש צורך במחקר נוסף בנושא, החוקרים טענו כי שחייה מהווה דרך פוטנציאלית יעילה ומהירה להקלה על רמות הסטרס.



12. משפרת את הבריאות המנטלית

מחקר מסוים בחן קבוצה קטנה של חולי דמנציה ומצא כי לאחר השתתפות באימוני שחייה במהלך 12 שבועות, חוו הנבדקים שיפור ניכר בתסמינים המנטליים הקשורים למחלה. שחייה אינה מועילה רק עבור אלה הסובלים מדמנציה וכמו כל אימון גופני היא מהווה אמצעי יעיל לשיפור מצב הרוח. 


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 מרפאת מדיקל J
מרפאת מדיקל J אחר
 מרכזי הזרקה אזור צפון-שרון
מרכזי הזרקה אזור צפון-שרון אחר
 מרכזי הזרקה אזור מרכז-שפלה
מרכזי הזרקה אזור מרכז-שפלה אחר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום טיפול בכאב

בניהולו של מר גבעון פלד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו