דלג לתוכן

הפלות חוזרות: מהו הטיפול הטבעי שעשוי להוות פתרון לבעיה?

הפלות חוזרות מהוות מצב לא פשוט כלל, הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית. במקרים רבים הגורם להפלות אינו ידוע וזוגות רבים נשארים חסרי אונים נוכח המצב המתסכל. הרפואה הסינית מציעה טיפול בהפלות חוזרות שעשוי להוביל להיריון מוצלח ובריא. הנה שני סיפורים עם סוף ממש טוב

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/06/2019 תאריך עדכון: 10/10/2019
4 דקות קריאה
חסות

אנחנו רגילים לשמוע רבות על זוגות שמתקשים להיכנס להריון, ולצד זה גם על דרכים רבות להתמודדות עם בעיות פוריות. אלא שבמקרים רבים ההתעברות היא לא הבעיה אלא דווקא צליחתו של הריון שלם, או במילים אחרות – הימנעות מהפלה.


ההגדרה להפלות חוזרות היא למעלה מ-3 הפלות רצופות. כיום נהוג להתחיל בירור אצל נשים כבר לאחר 2 הפלות. הגורמים להפלות חוזרות מגוונים וכוללים,  מצבים של  קרישיות יתר, בעיות הורמונאליות, בעיות אימונולוגיות, ליקוי מכאני (כגון מבנה רחם לא תקין) וגורמים גנטיים. עם זאת, באחוז ניכר מהמקרים, הגורם להפלות החוזרות אינו ברור. 


כך גם היה במקרה של שמרית וארז סמואל מבאר שבע, שחלמו כמו זוגות צעירים רבים להפוך להורים אך ללא כל הצלחה. לאחר 4 שנות נישואין ומספר מקרים של הפלות חוזרות, עצה אחת מחברה טובה הביאה את שמרית לנסות ולטפל בבעיה באמצעות הרפואה הסינית. הדרך האלטרנטיבית התבררה כהצלחה וסייעה לזוג סמואל להקים משפחה. 




טיפול ברפואה הסינית בהפלות חוזרות סייע לשמרית וארז סמואל להגשים את החלום ולהפוך להורים





ארבע הפלות ברצף

כמו זוגות צעירים רבים שרוצים להרחיב את התא המשפחתי, גם שמרית וארז סמואל מבאר שבע, ניסו להיכנס להריון. בגיל 29, לאחר 4 שנות נישואים ו-4 הפלות רצופות, התחיל לכרסם בזוג החשש שלא יצליחו להגשים את חלומם להיות הורים. 


"להריון הראשון נכנסתי חצי שנה לאחר הנישואים, אך עקב ירידת מים נאלצתי להפסיק אותו בשבוע ה-16 ולעבור גרידה של עובר חי", נזכרת בכאב שמרית.

למרבית ההפתעה, ההריון הבא של שמרית וארז הגיע לאחר כמה חודשים, אך בשבוע ה-8, לאחר שכבר נצפה דופק עוברי תקין, התבשרו שוב השניים שהעובר לא מתפתח ויש להפסיק בשנית את ההריון. בדומה להפלה השנייה, גם הפסקת ההריון השלישית הגיעה במהרה, כשהיא שוב כרוכה בשאיבה של תוכן הרחם, וכמובן בכאב ובאכזבה גדולה.

"ההריון הרביעי שלי היה הריון כימי", מספרת שמרית. "זה הריון שאפשר היה לזהות אותו בבדיקות ההריון (דם ושתן), אך למעשה העובר לא הושרש ברחם ולכן לא ניתן היה לראות אותו באולטרסאונד. בשבוע השישי התחיל דימום וערכי הבטא ירדו, וכבר היה ברור שזה שוב הסוף".

הרפואה הסינית והפלות חוזרות

בשונה מהרפואה המערבית, האבחנה הסינית היא הוליסטית ומתבססת על סימנים ותסמינים נוספים מעבר לאבחנה המערבית. לדוגמה: אישה יכולה להגיע לקליניקה לאחר 3 הפלות כשהיא סובלת מעייפות קיצונית, נשירת שיער, כאבי גב תחתון, דיכאון, דימום מועט בווסת או וסת קצרה. בנוסף לתסמינים אלו האבחנה תתבסס ברובה על תשאול מעמיק של המטופלת לגבי אורח חייה, איכות השינה, תזונה, כמו גם על בדיקות שונות, כמו בדיקת דופק ובדיקת לשון, המסייעות על פי הרפואה הסינית באבחון הגורם להפלות. 


הטיפול ברפואה הסינית בהפלות חוזרות כולל דיקור על בסיס שבועי, צמחי מרפא ושינוי אורח חיים, כולל הנחיות תזונתיות בהתאם לאבחון, שינוי שעות שינה והמלצות לזמני אכילה. לרוב, האישה נדרשת לא להיכנס להריון בשלושת החודשים הראשונים של הטיפול כדי שבזמן זה תחוזק היכולת של הגוף להזין ולהחזיק את ההריון.

במקרים מסוימים, הרפואה הסינית מתאימה גם כטיפול משלים לטיפול הקונבנציונאלי. למשל, בהפלות חוזרות על רקע קרישיות יתר הטיפול הסיני משלים לתרופות מדללות דם, שכן הגוף נחלש מאוד בין הפלה להפלה והתרופה מסייעת בבעיית הקרישיות, אך לא בחוסר ההזנה הבסיסי לו זקוק העובר. בהפלות חוזרות עקב בעיה מכנית של מבנה הרחם או גורמים גנטיים, אין לרפואה הסינית אפשרות לעזור. 

רקע לא מוסבר להפלות

אחד הדברים המתסכלים ביותר בעולם הרפואה, הן לחולה והן לרופא המטפל, הוא חוסר הוודאות לגבי הגורם לבעיה רפואית כלשהי. כך גם במקרה של שמרית. לאחר ברורים רבים במרפאות להפלות חוזרות, לא נמצא כל ממצא שהעיד על בעיה הגורמת להפלות, והן הוגדרו כהפלות חוזרות על רקע לא מוסבר.


"היינו מאוד מתוסכלים, חיפשנו כל דבר שיעזור לנו לעבור את ההריון בשלום", נזכרת שמרית ברגעים הקשים שלאחר ההפלה האחרונה. "יום אחד שוחחתי עם חברה והיא העלתה בפניי רעיון אחר – ללכת לטיפול אצל שרון אלישע, שהוא מומחה לפוריות ברפואה סינית מקליניקת מעגלים ברעננה. המרחק היה מאתגר כי בכל זאת אנחנו מגיעים מבאר שבע, אבל הקפדתי להגיע כל שבוע לטיפול." 

לאחר 3 חודשים של חיזוק הגוף באמצעות דיקור על בסיס שבועי, תזונה נכונה וצמחי מרפא, שמרית  נכנסה שוב להריון. באופן טבעי, החשש לגבי המשכו התקין של ההריון עלה, אלא שהפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, ההריון המשיך להתפתח כמו שצריך, היא המשיכה את טיפולי הדיקור עד שבוע 14, ולאחר לידה תקינה ילדה את בנה הראשון נבו. לשמרית וארז יש כיום שני ילדים בני 5 ו-3.

חיזוק הגוף

בדומה לסיפור של שמרית, גם ההריון הראשון של ענת (שם בדוי) מאזור עמק חפר, הגיע די בקלות, אך כבר בשבוע ה-13 הגיעה גם הבשורה המרה שההריון לא מתפתח ויש להפסיק אותו.


"בעקבות בעיית זרע של בעלי התחלנו טיפולי הפריה חוץ גופית. בהמלצת הגניקולוגית שלי הגענו במקביל לטיפול אצל קורן אליהו, מומחה פוריות ברפואה סינית מקליניקת מעגלים. לאחר שנקלטתי המשכתי את הטיפול הסיני עד השבוע ה-14 באמצעות דיקור על בסיס שבועי ושינוי תזונתי". סופו של התהליך של ענת הוא בלידת בנה הבכור. 

כלי נוסף חשוב ברפואה הסינית הוא התשאול. אם למשל בתשאול מתגלה שאישה מסוימת הסובלת מהפלות חוזרות גם סובלת מ-4 יציאות רכות ביום, מעייפות ומסחרחורות בעת שינוי תנוחה, סביר להניח שמערכת העיכול של אותה אישה אינה עובדת בצורה תקינה ואין ספיגה תקינה של חומרי הזנה אל העובר המתפתח. חיזוק מערכת העיכול של אותה אישה בעזרת הדיקור, כמו גם שינוי תזונתי ושימוש בצמחי מרפא, עשויים להעלות את יכולת הספיגה של חומרי ההזנה בדם ולשפר את הסיכוי להריון מוצלח ובריא. 

שלושת ההריונות הבאים של ענת היו טבעיים, אך לא הלכו כמו שצריך והופסקו כולם בשבוע ה-6. לרופאים לא היה הסבר להפלות וענת ובן זוגה החליטו לחזור לטיפול אצל קורן.

"קורן הסביר לי שהגוף שלי חלש ושעליי לעבור טיפול חיזוק של 3 חודשים ללא כל ניסיונות כניסה להריון", מספרת ענת, "בחודש הרביעי לטיפול נכנסתי להריון טבעי נוסף, שאותו המשכתי לחזק עד השבוע ה-14. בשבוע ה-38 ילדתי בת". גם בהריונה האחרון נעזרה ענת ברפואה הסינית כדי לסיים את התהליך בשלום. לפני כארבע שנים ילדה את בתה השלישית.


הכתבה בחסות קליניקת מעגלים המתמחה באבחון וטיפול בבעיות פוריות בנשים ובגברים. הכתבה נערכה על-ידי מערכת אינפומד. 

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 צמח החיים בע"מ
צמח החיים בע"מ רפואה משלימה
המרכז לבריאות העורקים
 ערן לשם
ערן לשם רפואה משלימה
ד"ר חניתה גזית-רג'ואן
ד"ר חניתה גזית-רג'ואן אימון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום צמחי מרפא

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו