מגזין - דיאטה

מה גורם לחילוף חומרים איטי? 5 סיבות אפשריות

לפניכם רשימה של הגורמים הנפוצים שעלולים להאט את קצב חילוף החומרים בגוף, מה שמוביל לעיכול איטי יותר ולשריפת קלוריות איטית יותר. הפרטים בכתבה


קצב המטבוליזם, חילוף החומרים בגופנו, משפיע על תהליכי העיכול ושריפת הקלוריות שבגופינו. פעמים רבות, אנשים הסובלים מקצב חילוף חומרים איטי מתקשים יותר לרדת במשקל. אז מה הם הגורמים הנפוצים לבעיה זו? הרשימה לפניכם.



1. גנים

הגורם התורשתי משפיע על איך האוכל הופך לאנרגיה. אם אתם מסוג האנשים ששורפים מעט קלוריות במנוחה או בשינה, זו ככל הנראה הגנטיקה של אחד ההורים שלכם. מאחר שאין אפשרות לשנות את הגנטיקה שלנו, מומלץ לעשות פעילות גופנית התורמת לתהליכי המטבוליזם.



2. הורמונים

שינויים הורמונליים עלולים להאט באופן משמעותי את השימוש של הגוף באנרגיה ולהוביל לעייפות. מצבים רפואיים מסוימים אף עלולים לפתח מחלות הורמונליות כגון סוכרת, תת פעילות ופעילות יתר של בלוטת התריס, שלהם ישנה השפעה על המטבוליזם. גם סטרס משחרר הורמונים שעלולים להאט את חילוף החומרים. מומלץ להתייעץ עם הרופא לצורך אבחון, וכמובן להימנע מסטרס.



סיבות אפשריות לחילוף חומרים איטי
חילוף חומרים איטי מוביל פעמים רבות לקושי בירידה במשקל




3. מחסור בשינה

שינה טובה עוזרת למטבוליזם להישאר יציב. מחסור בשינה, שינה לא טובה או הפיכת הלילה ליום, הם מצבים המקשים על הגוף להשתמש נכון באנרגיה שלו, מה שגם עלול להוביל להתפתחות של השמנת יתר וסוכרת. נסו להקפיד על שינה איכותית בלילה במשך 7-9 שעות.



קראו עוד: מפתיע: זו הדרך הפשוטה שיכולה למנוע עלייה במשקל



4. דיאטות מחמירות

כשלא אוכלים מספיק, המטבוליזם מאט את הקצב. דיאטות קיצוניות, בעיקר כאשר הן מתלוות לפעילות גופנית, מלמדות את הגוף להסתדר עם כמות מועטה של קלוריות. דבר זה עלול להפוך לבעיה מאחר שהגוף מתרגל לכמות זו של קלוריות ומתקשה לרדת במשקל. למרות שזה עלול להאריך את תהליך הירידה במשקל, מומלץ לעשות דיאטה הדרגתית ולא דרסטית.



5. מלח ים גס

שפים וחובבי אוכל אוהבים להשתמש במלח ים גס, אך הטרנד הזה טומן בחובו בעיה, שכן יש בו חסר של יוד שבלוטת התריס זקוקה לו כדי לנהל טוב יותר את המטבוליזם של הגוף. כדי לפצות על החסך, פשוט דאגו לאכול מזונות עשירים ביוד, כגון שרימפס.