מגזין - רפואה משלימה

5 מזונות לשיער בריא וחזק

רבים מאתנו משקיעים זמן רב ומשאבים כדי לטפח רעמה מלאה ובריאה, אך למעשה באמצעות מספר שינויים פשוטים בתזונה ניתן לשפר את בריאות הקרקפת וזקיקי השיער ולחסוך את הביקורים התכופים במספרה: אילו מזונות יתרמו לשיער חזק ובריא? אספנו עבורכם 5 רכיבים שכדאי לשלב בתפריט


על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה בכל יום נושרות מראשנו 50-100 שערות לערך. לאחר מכן, שערות חדשות צצות מזקיקי השערה ומחליפות את אלו שנשרו. המפתח לשיער חזק ומלא נעוץ בבריאות זקיקי השיער והקרקפת, המושפעת רבות מצריכה מספקת של מזונות חיוניים. החומרים המזינים משפרים את צמיחת השיער ,משפיעים על האופן שבו הוא גדל ועל איכותו. אספנו עבורכם 5 מזונות שישפרו את בריאות השיער ועשויים לספק לכם שיער מלא ושופע.



1. ביצים

ביצים הן מקור טוב לביוטין, מינרל שמסייע בשיפור צמיחת השיער. מחסור בביוטין עלול להתבטא בשיער דליל ובאובדן שיער. תסמינים אחרים שיכולים להעיד על המחסור במינרל זה, הם דלקות עור, ציפורניים חלשות ושבריריות ועוד. ביוטין קיים גם במזונות נוספים, כמו בשר ודגים, אגוזים וירקות מסוימים, לרבות בטטות, תרד וברוקולי. מעבר להיותן מקור אידאלי לביוטין, ביצים מכילות גם רכיבים נוספים שיכולים לסייע בשיפור צמיחת השיער, כמו ויטמין D  וחומצת האימינו החיונית ליזין.


ביצים מכילות ביוטין, מינרל שמסייע לצמיחת השיער



2. אגוז ברזיל 

אגוז ברזיל הוא מקור מצוין לסלניום, מינרל שתורם לצמיחת השיער ומעורב בתהליך יצירת השערה. למרות זאת, כמות גדולה מדי ממנו עלולה להוביל להרעלת סלניום - תופעה המתבטאת בנשירת שיער וגדילה של שיער שברירי, בחילות, פריחות עור ואף בעיות במערכת העצבים. 


הכמות המומלצת של סלניום היא 400 מיקרוגרם ליום. כאמור, אגוז ברזיל עשיר מאוד במינרל, ולמעשה, אגוז אחד מכיל 86-91 מיקרוגרמים שלו. על כן, חשוב להגביל את צריכתו לכארבעה אגוזים ביום. קיימים מזונות נוספים המכילים סלניום,  כמו בשר, ביצים, חלב ומוצריו, לחם ודגנים ועוד. 



אגוז ברזליל מכיל סלניום, מינרל שמעורב בתהליך יצירת השערה



3. דגים שומניים

שומנים בריאים מהווים מרכיב חשוב בכל דיאטה. חומצות שומן חיוניות, כמו אומגה 3 מועילות לבריאות הלב, השיער, העור והעיניים. קיימים דגים שונים המהווים מקור מצוין לאומגה 3 ועשויים לתרום לשיער חזק ובריא. מחקר חיות שבוצע בשנת 2018 מצא כי תמצית שמן דגים המכילה, חומצה דוקוסהקסנואית - סוג של חומצת שומן מסוג אומגה 3 , שיפרה את צמיחת השיער באמצעות הגברת הפעילות של חלבונים מסוימים בגוף.

הדגים העשירים ביותר באומגה 3 הם:

- סלמון

- מקרל

- טונה

- הרינג

- סרדינים

אלה הדבקים בתזונה צמחונית או טבעונית יכולים לספק לגוף את חומצת השומן החיונית באמצעות מזונות שונים, כמו אגוזי מלך, זרעי צ'יה וזרעי פשתן, שמן סויה, אצות ספירולינה ועוד.



דגים מכילים אומגה 3 שתורם לשיער חזק ובריא




4. יוגורט יווני 

יוגורט יווני עשיר בחומצה פנטותנית הנקראת גם ויטמין B5 . חלבון זה מגביר את זרימת הדם לקרקפת וכך מסייע במניעת שיער דליל ונשירת שיער. 



יוגורט יווני עשיר בוויטמין B5 המסייע במניעת שיער דליל



5. תרד

כמו ירקות ירוקי עלים רבים, תרד מלא ברכיבים תזונתיים: הוא עשיר בוויטמין  A , בברזל, בבטא קרוטן, בחומצה פולית וויטמין C. כל אלה, עובדים יחד ותורמים לבריאות הקרקפת והשיער. רכיבים אלה שומרים על שיער מלא לחות וכך מונעים את שבירתו. אם מתחשק לכם לגוון, תוכלו גם להוסיף קייל לתפריט – ירק עלים עמוס ברכיבים תזונתיים שנחשב לאחד ממזונות העל הפופולאריים ביותר. 


עלי התרד מכילים ויטמין  A , ברזל, בטא קרוטן, חומצה פולית וויטמין C, כל אלה תורמים לשיער חזק ובריא