אינדקס טיפולים וניתוחים חזור

ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' Occupational therapy before school


ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' מסייע לחזק ילדים בשלל מיומנויות, בכדי להקל על ההסתגלות למסגרת הלימודית החדשה.

ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' שם דגש על חיזוק הכישורים הנדרשים בקרב ילדים לקראת כניסתם למסגרת הלימודים. הטיפול מסייע לילדים במגוון היבטים, לדוגמא - בתפקוד הקוגניטיבי, מוטורי וחברתי, זאת על מנת לאפשר להם השתלבות קלה ומהירה ככל שניתן במסגרת החדשה.

כיתה א' הינה תחילתו של פרק חדש בחייהם. בשלב זה, מתמודדים הילדים עם אתגר משמעותי, במסגרתו עליהם ללמוד ידע רב ולהתרכז במשך ימים ארוכים, תוך שהם נכנסים לסביבה חברתית חדשה, הכוללת גם דמויות סמכות שונות ורבות. גם שעות הפנאי של הילדים מקבלות אופי שונה ומשלבות בתוכן יותר שיעורי בית, הדורשים ריכוז ומשמעת גם מחוץ למסגרת הלימודים.

כדי שהילדים יוכלו להתמודד עם אתגרים אלו באופן מיטבי, עליהם להגיע לרמה מסוימת של בשלות מבחינה התפתחותית. כאשר ישנו חשד שהילד אינו מוכן עדיין למסגרת בית הספר, מומלץ לבצע אבחון, דוגמת אבחון דידקטי, על מנת למקד את סוג ומקור הקשיים עימם הוא מתמודד.

ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' מאפשר להכין את הילד למסגרת בית הספר בעזרת שיפור וחיזוק מיומנויות וצמצום פערים התפתחותיים, בהתאם לצרכים הספציפיים של הילד.

ריפוי בעיסוק הוא תחום טיפולי-חינוכי-שיקומי, המסייע לאנשים לתפקד באופן מספק ועצמאי בחיי היום יום. הטיפול רלוונטי למגוון רחב של מקרים, כמו, לדוגמא, ריפוי בעיסוק לקשיי קשב וריכוז, ריפוי בעיסוק לאוטיסטים, ריפוי בעיסוק לאחר אירוע מוחי ועוד.

ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' מתקיים לרוב בעקבות כך שאדם מבוגר בסביבתו של הילד, כמו הורה או גננת, מזהה קושי כלשהו בתפקוד של הילד, לדוגמא, קשיים גרפו מוטוריים (למשל, קושי בכתיבה וציור), קשיים חברתיים, קשיים בוויסות הרגשי, קשיי ריכוז ועוד.

בתחילתו של הריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' נבדק סט רחב של כישורים על מנת להגדיר את המיומנויות בהן הילד זקוק לעזרה. לאחר מכן, מותאמת תכנית הכוללת תרגילים ומשימות, המתבצעים בעיקר בליווי של מרפא בעיסוק.

ריפוי בעיסוק לקראת כיתה א' משלב ברוב המקרים את ההורים, בין אם במסגרת הטיפול או במסגרת הדרכת הורים, על מנת ללמד אותם כיצד לתמוך בילד ולעבוד עמו גם בסביבה הביתית.