דלג לתוכן

ניתוח הקטנת חזה - בשביל המראה והנפש

ניתוח הקטנת חזה - בשביל המראה והנפש

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 04/05/2021
2 דקות קריאה

בניגוד למה שאנשים רבים חושבים, או לאופן שמצטייר בתקשורת, ישנן נשים רבות שבוחרות לעבור ניתוחי הקטנת חזה. מה שאומר שחזה גדול זה אומנם יפה ומקובל, אך יש לא מעט נשים שישמחו להיפטר ממנו.

אם ניתוח הגדלת חזה נחשב לניתוח אסתטי, אזי שניתוח הקטנת חזה טומן בחובו לצד אלמנטים אסתטיים, גם אסתטיים בריאותיים ואף נפשיים. חזה גדול יכול לגרום סבל רב לאישה שנושאת אותו. ניתוח הקטנת חזה בא לענות על צרכיה ולפתור סבל זה.

נשים בעלות חזה גדול יכולות לסבול ממנו בצורה קשה. אומנם חזה גדול נחשב לנשי מאוד, אך אותן נשים סובלות מתגובות ומבטים לא נעימים של החברה, ביטחון עצמי נמוך, קושי לעשות פעילות ספורטיבית, ולא אחת הן נמנעות לבצע דברים שנשים נוהגות כן לעשות, כמו לצאת עם גברים או ללבוש בגדים צמודים. 

לא רק קשיים אלו עומדים בפני נשים בעלות חזה גדול, אלא גם בעיות רפואיות דוגמת עקמת בגב, יציבות לא נכונה, כאבי צוואר וכתפיים, בעיות נשימה, פטריות בעור מתחת לשד, ולא אחת גם מבעיות משקל.

בדרך כלל נהוג לבצע ניתוח הקטנת חזה אחרי שהשד סיים להתפתח (בסביבות הגיל שמונה עשר). למרות זאת, ישנם מקרים שנערות צעירות יעברו ניתוח זה במידה והחזה שלהן גדול מדי ומפריע להן מבחינה רפואית ונפשית בתפקוד היומיומי.

בתחילת התהליך לפני ניתוח הקטנת חזה נפגשים עם המנתח, אשר בוחן גודל ועיצוב השד, מצלם אותו, עורך בדיקות א.ק.ג, תפקודי דם, ממוגרפיה ותפקודי חזה. על פי התוצאות יוחלט האם ניתן לערוך את הניתוח וכיצד. הניתוח עצמו ייערך תחת הרדמה מלאה, אחרי שהמטופלת תהיה בצום של 6 שעות והפסקת עישון של מספר שבועות. בעת הניתוח יתבצע חתך מתחת לשד או מתחת לפיטמה, דרך החתך יוסר עור ושומן מהשד. השד יעוצב מחדש כולל התאמת הפיטמה אליו.

ניתוח הקטנת חזה מלווה בסיכונים כגון זיהומים, דימומים, הצטברויות נוזלים והופעת פצעים באזור השד. באמצעות אנטיביוטיקה ניתן לטפל בסיכונים אלו. עם זאת, יש לקחת בחשבון שיישארו סביב השד צלקות מהניתוח, ותיתכן פגיעה ביכולת ההנקה כתוצאה מנזק בבלוטות החלב ובצינורות הבלוטה.

אחרי ניתוח הקטנת חזה האישה תצטרך לחבוש את החזה בתחבושת אלסטית למשך כמה ימים. לאחר מכן, יש ללבוש חזיית ספורט ללא ברזלים למשך מספר שבועות. על מנת למנוע יובש בעור יש למרוח קרם לחות. החזרה לשיגרה תהיה הדרגתית. 

לעבודה יהיה ניתן לחזור אחרי מספר ימים, בעוד פעילות גופנית יהיה ניתן לעשות רק אחרי חודש. אחרי חצי שנה לערך יהיה ניתן לראות תוצאות סופיות, אך צריך לזכור שכל שינוי במשקל, שינוי הורמונאלי או היריון, יגרום לשינוי גם בצורת השד.

לא רק נשים סובלות מחזה גדול וצריכות לעבור ניתוח הקטנת חזה, אלא גם גברים. תופעת גינקומסטיה, תופעה של שדיים אצל גברים, היא תופעה רחבה מאוד הן בקרב צעירים. הערכה היא שקרוב לעשר אחוז מבני העשרה סובלים מתופעת גינקומסטיה

כארבעים אחוז סובלים ממנה בגיל בוגר יותר. הסיבות לכך היא עודף משקל, היסטוריה משפחתית, נטילת תרופות שכוללות חומרים כמו אמפטמינים. הפיתרונות לתופעת גינקומסטיה הם ירידה במשקל, פעילות גופנית, ניתוח הקטנת חזה. יחד עם זאת, אצל לא מעט גברים הבעיה נפתרת מעצמה.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
פרופ' אבשלום שלום
פרופ' אבשלום שלום כירורגיה פלסטית
מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי מאיר כפר סבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו