דלג לתוכן
דלקת בדרכי השתן אצל ילדה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בתי בת 4 וחודשיים. יש לה חום כבר שישה ימים ברציפות. היינו אצל רופא ילדים ושללו חיידק בגרון. היא מתלוננת כל הזמן על כאבי בטן כלליים סביב הטבור. רופא משפחה עשה בדיקת שתן וקבע כי יש לה דלקת בדרכי השתן ושלח את הבדיקה לתרבית. הוא גם נתן לה אנטיביוטיקה. למחרת, אחרי שכבר נתנו לה אנטיביוטיקה במשך 24 שעות, קיבלתו את התשובה שהתרבית היתה שלילית. עד מתי להמשיך עם האנטיביוטיקה למרות שלא ידוע מה הבעיה האמיתית? ומה עלי לעשות עם העובדה שכבר יש חום שישה ימים ואין לכך הסבר? האם ללכת לחדר מיון ילדים?

תשובה:
דלקות דרכי השתן הן מן הזיהומים הנפוצים ביותר שרופאי הילדים נתקלים בהם. השכיחות היא בדרך כלל כ-3 עד 5 אחוזים בקרב ילדות, ואצל 60 עד 80 אחוזים מהן הדלקות חוזרות. הטיפול בדלקות דרכי השתן בילדים, שברוב המקרים נובעות מזיהום על ידי E-Coli, הוא על ידי רספרים או מוקסיפן או אוגמנטין. רספרים היא ברוב המקרים התרופה המועדפת. היא הוכחה כיעילה ביותר בטיפול ובמניעת דלקות מסוג זה. לא ציינת את התשובות המפורטות של בדיקת השתן לכללית, ואם נראו חיידקים במשקע השתן. גם לא הבנתי אם התרבית נלקחה לאחר תחילת הטיפול האנטיביוטי. אם כן, אין לה כל משמעות. אם היא נלקחה לפני הטיפול, ואכן לא היתה צמיחת חיידקים, לא נראה כי דלקת בדרכי השתן היא הסיבה לחום, ויש לחפש סיבה אחרת. האם הילדה סובלת משלשולים? הקאות? האם כאבי הבטן באים והולכים? האם החום עולה ויורד, או שהוא ממושך לאורך כל שעות היום? אם בתך ממשיכה עם החום, כדאי לפנות לבדיקה במוקד של קופת חולים או במיון בבית חולים. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
מומחה ליישור שיניים
ד"ר משה מושיקו אמיר
ד"ר משה מושיקו אמיר רפואה אסתטית
5.0
( 15 חוות דעת )
"נהנתי מהטיפול והכל עבר חלק ויצא תוצאה מהממת חוויה מתקנת מרופא קודם שהרס לי את השפתיים חוויה מתקנת ++++ אמליץ בחום :)"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו